Hoe jij van jouw leads loyale leden kunt maken

Verschenen in Bodylife nummer 1 2023
Creëer nu loyale en enthousiaste leden door de verdere uitbreiding van ClubPlanner. De tool is nog completer geworden door de unieke samenwerking met Feedback4Sports en FitPeaks. Met deze geïntegreerde tools krijg je grip op je leads, verbeter je de ervaring van je leden en beloon je hen voor hun loyaliteit. Maar hoe werkt dat precies?

Als fitnessclub heb je je als doel gesteld om meer loyale leden te creëren. Zij zorgen namelijk niet alleen voor een hele fijne sfeer in je club, ze brengen ook nog eens nieuwe aanwas binnen. Daarom wil je grip op de leads die jou op het spoor zijn gekomen, loyaliteit belonen en je klantervaring continu verbeteren. Je vraagt je alleen af hoe je al die informatie kan managen. Je werkt met post-its, je hebt je e-mailbox en een website waar je leads binnenhaalt. Maar een compleet overzicht over alle leads en leden in de hele customer journey ontbreekt, waardoor je altijd het gevoel hebt achter de feiten aan te lopen.

Grip en inzicht
“Wij geloven dat elke sportclub succesvol is als ze grip en inzicht hebben in het hele proces - van leads tot loyale leden. Daarom zijn we als ClubPlanner de samenwerking aangegaan met Feedback4Sports en FitPeaks. Doordat we samenwerken, wordt het hele proces namelijk gewaarborgd in één systeem”, vertelt Peter van der Kwaak, CEO van ClubPlanner.

Dankzij onze samenwerking:

• Trek jij leads aan dankzij de reviews op je website die je hebt verzameld met ClubPlanner Klanttevredenheidsonderzoek – powered by Feedback4Sports; • Converteer je leads omdat je precies weet welke walk-ins, call-ins en online leads je kan opvolgen dankzij de ClubPlanner Pipeline;

• Beloon je loyale leden grotendeels automatisch dankzij het ClubPlanner Loyaliteitsprogramma – powered by FitPeaks;Martijn van der Pijl, mede-eigenaar en bedenker van FitPeaks vertelt hierover: “Leden sparen bij elk bezoek voor mooie extra's, krijgen een cadeau op hun verjaardag, worden verrast bij hun honderdste bezoek en bouwen extra spaarsaldo op door een challenge aan te gaan met de coach. Een ideale aanvulling op de loyaliteitsfunctionaliteiten die ClubPlanner al heeft.”

• Verbeter je continu de sportervaring en creëer je ambassadeurs dankzij de feedback die je ontvangt met ClubPlanner Klanttevredenheidsonderzoek – powered by Feedback4Sports.

• Vergroot je je succes als fitnessclub.

“We zijn erg enthousiast over deze samenwerking”, vertelt Dave Wurms, CEO bij Feedback4Sports. “Door de krachten te bundelen zullen fitnessclubs en sportcentra hun leden nog beter begrijpen en gedreven kunnen houden. Hierdoor zullen leads sneller ‘ja’ zeggen en leden nog loyaler worden.”

Wil je meer weten hoe je van jouw leads loyale klanten maakt? Wij helpen je graag, dus neem contact met ons op!

WILJAN NIJENHUIS, commercial manager Benelux bij Clubplanner wiljan@clubplanner.com

Of check de website: www.clubplanner.com
Edities