Gecombineerde formule in het hogere segment: Go! Health Azzurro
Bodylife nummer 2 2023
Gecombineerde formule in het hogere segment: Go! Health AzzurroPaul Rabelink van Physique over groepslessen en virtuele training ClubJoySYMBIONT: onderscheidend vermogenDe kracht van sms als communicatiemiddel om oud-leden te activerenWerk naar een gezond rendement, en houd het simpel!Zo blijft het Nationale Ballet in absolute topvormFitness apps – het hart van de moderne fitnessclubPartnerschap gericht op hoogwaardige sportscholen: Vondelgym en EleikoOp bezoek bij Robert Lake en Spirit FitnessFIBO 2023 was een groot succesMaximaliseer jouw succes met een dashboardHelp potentiële klanten voor jou te kiezen!Klant is koningMarketing automation vs. Artificial Intelligence: wat is het verschil?Bewegen is geen luxe maar essentieel: hoe iedereen daarvan overtuigen?Waar blijft het collectieve bijscholingsplan van professionals voor primaire preventie?!Opvallen door waardecreatie en innovatie
“Kleinschalige fitness boutique concepten in het luxe segment waar lifestyle en hospitality hand in hand gaan hadden al een tijdje mijn aandacht”. vertelt Marcel Zijlstra, eigenaar van Azzurro Wellness in Noordwijk. “Ik vernam regelmatig dat Jack van Hoof samen met Jelle Scherrenberg en Govert Janssen een mooi en succesvol boutique concept onder de naam Go! Health Clubs in de markt had gezet en dat die formule hard groeit. Vanuit die basis zijn we samen gaan brainstormen en ontstond het idee om een boutique fitness concept in het hogere segment van de markt te ontwikkelen en zo is Go! Health Azzurro geboren”, aldus Marcel.
J ack (namens Go! Health) en Marcel (met de ervaring bij Azzurro) brachten twee werelden bij elkaar. Go! Health Azzurro ziet mooie kansen in een specifiek segment van de markt. Clubs van ca. 300 m² met de allure van Azzurro Wellness in een franchiseopzet voor boutique studio’s. Gelegen bij of in een “health & spa” omgeving of 5-sterren hotels met wellnessfaciliteiten. Gelegen bij plaatsen waar het gemiddeld besteedbaar inkomen ruim bovengemiddeld ligt of bijvoorbeeld binnen grootschalige luxe zorg-, recreatieof appartementencomplexen.
Marcel vervolgt: “De klant die geniet van elk bezoek. Dat is de doelstelling van Go! Health Azzurro. Slapende leden of het idee van het sporten proberen ‘vol te houden’ passen hier niet bij. Wanneer mensen moeite moeten doen om iets vol te houden, dan betekent dit meestal binnen afzienbare tijd dat ze stoppen. Wanneer mensen daarentegen iets met plezier doen, waarom zouden ze dan stoppen? Bovendien ontstaat dan een echte win-winsituatie: de klant incorporeert bewegen in zijn of haar leven en de ondernemer behoudt de klant en borgt de continuïteit.”
De gouden sleutel
De fitnessindustrie is al jaren op zoek naar de gouden sleutel die leidt tot organische groei en hoge retentie. Go! Health Azzurro denkt deze te hebben gevonden. Go! Health Azzurro is enerzijds gemodelleerd naar het succes van Azzurro Wellness. Wat maakt deze club in Noordwijk zo bijzonder? Het is natuurlijk een complex aan factoren, maar de luxe, niet-competitieve omgeving in combinatie met de rustige, ingetogen sfeer vormen hier een belangrijk onderdeel in. En uiteraard de persoonlijke touch, waardoor mensen zich, ondanks de grootte van de club, echt thuis voelen. Dit vertaalt zich in een hoge loyaliteit die al sinds jaren resulteert in een retentiegraad van ruim boven de 80%.
Een boutique
Go! Health Azzurro heeft weliswaar minder vierkante meters en dus minder faciliteiten dan het unieke Azzurro Wellness, maar in het concept worden succesfactoren ingebouwd die ook in Noordwijk aanwezig zijn. Go! Health Azzurro is een boutique lifestyle concept in het hogere segment van de markt waarbij luxe, comfort en lifestyle in een ruimte samenvallen.
Go! Health Azzurro is anderzijds gemodelleerd naar het succes van Go! Health Clubs waarbij geschikte kandidaten worden begeleid om zelfstandig als ondernemer een goed draaiende boutique volgens een compleet en vastgelegd concept te gaan opzetten en te exploiteren. Een boutique waarin een hoogwaardig circuit (Technogym of Milon) wordt gecombineerd met een mooie in- en/of outdoor functionele zone. Enigszins begeleid ondernemen waarbij gebruik wordt gemaakt van twee bewezen succesvolle concepten. “Het vinden van geschikte kandidaten is momenteel nog wel de grootste uitdaging, want het profiel van de beoogde ondernemers is cruciaal. Bevlogen, kundig en gedreven. Correct, dienend en grensverleggend”, weet Van Hoof te benadrukken.
Enthousiaste klanten
Er is veel aandacht voor ontspanning door bijvoorbeeld een onder architectuur ontworpen lounge en een relaxruimte met hydromassagebedden. Omdat er altijd in een kleine setting wordt gesport zal de aandacht voor de klant er altijd ruim voldoende zijn. De insteek voor een loyaal clublid is mede geënt op de aantrekkelijke faciliteiten naast het sporten. Niet na 30 minuten sporten direct naar huis, maar juist wat extra tijd in de club spenderen om te genieten, waardoor het bezoek als veel waardevoller wordt ervaren. Niet sporten omdat het moet, maar bezoeken omdat het plezier geeft. Tot slot zal elke Go! Health Azzurro werken met doorlopend klantonderzoek (NPS-metingen via Feedback4sports) om de propositie waar mogelijk te verbeteren om zodoende het enthousiasme van klanten verder te verhogen.
Combinatie van formules
Go! Health Azzurro is een concept dat ontstaan is vanuit de succesvolle formule van Go! Health en de ruime ervaringen vanuit premium club Azzurro Wellness. Het is een franchiseformule waarvan de eerste locaties dit jaar hun deuren gaan openen. Er wordt per locatie uiteraard gekeken of het concept in het exclusieve verzorgingsgebied past.
Op de ultieme klantvraag: 'In hoeverre zou je Go! Health Azzurro aanbevelen bij vrienden en familie?' mikt Go! Health Azzurro alleen maar op de promotors. “Dat zijn die leden die deze vraag met een negen of een tien beantwoorden”, aldus Van Hoof, die verantwoordelijk is voor Business Development. Jack is momenteel in gesprek met verschillende potentiële franchisenemers. Het geloof in deze nieuwe formule is groot. Zijlstra voegt toe: “Gezien de grote opkomst van prijsvechters in de fitnesssector ontstaat er juist ruimte aan de bovenkant van de markt. Niet iedereen gaat immers altijd en overal voor goedkoop en lage prijzen. De behoefte aan high-end comfort, plezier, persoonlijke begeleiding en klantbeleving is goed in te vullen met luxe clubs, groot en klein.”
Interesse? Naast interessante bestaande en nieuwe clublocaties die Go! Health regelmatig aangeboden krijgt, zoeken wij doorlopend ook gedreven ondernemers uit de fitness, fysiotherapie of daarbuiten, die open staan om met ons in gesprek te gaan over de mogelijkheden die zowel Go! Health Clubs en Go! Health Azzurro kunnen bieden.
Voor meer informatie kun je vrijblijvend contact opnemen met Jack van Hoof via jack@gohealthclubs.nl of +31(0)6 27 02 00 37. Je gegevens achterlaten op gohealthclubs.nl/ franchise kan natuurlijk ook, we nemen dan zeker spoedig contact met je op.