Een echte win-win-win-win
Bodylife nummer 5 2022
Life Fitness lanceert Gymspiration met Lookbook vol ideeënEfficiency, omdat het moet!FitNation 2022: community en samenwerkingen essentieel voor de toekomstWaarom het sporten met EMS de toekomst isGymForum: voor en door ondernemersPpmFIT.com: Robin Hood in fitnesslandFitness.be: wat is uw abonnement waard? Strategieën naar een gezondere toekomst!Lifestyle Center Laarbeek heeft in drie jaar tijd al 500 cliënten met BenFit geholpenMarco Karman over Be More You: accelerated transformationGeef een nieuwe impuls aan jouw Cycle studio met SclptCycle®Lancering vraaggestuurd vitaliteitsplatform Entreo tijdens FitfairEen echte win-win-win-winGratis energiecoach voor fitnessbedrijvenGoHealth geeft boutique studio’s een stevig fundament en bundelt krachten!Hoe de trend van ketenvorming in fitness ook tijdens crisis doorzet
Clubplanner, Sportivity, Feedback4Sports en FitPeaks nu volledig gekoppeld.
Prijzen stijgen, kosten nemen toe, daar hebben we allemaal mee te maken. Zowel als ondernemer als voor onszelf in privé. Hoe ga je om met die verhogingen? En belangrijker nog, wat heeft het voor effect? We kunnen speculeren tot we een ons wegen en we kunnen grove inschattingen maken, maar het succes van onze clubs zit in werving van nieuwe leden en behoud van bestaande leden. Dat is en blijft - al jaren - onveranderd.
Slim investeren in de klantrelaties, voor nieuwe en bestaande klanten is, zo zeggen velen, de sleutel tot succes. En toch, al jaren zien we in onze branche hetzelfde en dat blijft me verbazen. We zien nog altijd dat de meeste clubs de schaarse euro’s vooral besteden aan het vinden van onbekende nieuwe klanten via kostbare advertenties op Facebook en andere socials. Ook deze prijzen stijgen en aantallen goede leads lopen over het algemeen terug. Dit is herkenbaar voor iedereen. Meta keldert momenteel in beurswaarde, wellicht omdat het trucje ook steeds meer uitgewerkt raakt.
We zijn het er echter allemaal over eens. Niet Meta, Facebook, Insta of LinkedIn, maar de bevlogen medewerkers samen met enthousiaste klanten zijn de beste verkopers waardoor er in een club ook een sfeer kan ontstaan van horen en bij willen horen.
Clubplanner, Sportivity, Feedback4Sports en FitPeaks zijn vier toonaangevende oplossingen die ondersteunen bij het beter bedienen en informeren van leden, bij het enthousiasmeren en optimaliseren van de beleving en bij het verbeteren van de loyaliteit. In simpelere woorden: het vinden van nieuwe leden door blije leden waarbij, waardoor en waarmee leden ook nog langer sportend blijven. Een win-win-win-win.
Deze vier oplossingen zijn inmiddels naadloos geïntegreerd en dit zorgt voor aansprekende resultaten. Hoe dit vierluik nu precies werkt en wat dit voor jouw club kan betekenen zou ik graag hier uitleggen, maar dan wordt deze column wat te lang en te specifiek. Iedere situatie is namelijk net wat anders, maar bijna iedere club in Nederland werkt wel met of Clubplanner of Sportivity of Feedback4Sports of FitPeaks, dus laat je gewoon goed aanvullend informeren.
Het beste antwoord op de toenemende kosten is de weg naar meer enthousiaste leden die langer lid blijven en nieuwe leden aandragen bij jouw club met een echt bevlogen team.