Lancering vraaggestuurd vitaliteitsplatform Entreo tijdens Fitfair

Verschenen in Bodylife nummer 5 2022


In onze vorige editie presenteerden we Entreo, een vraaggestuurd vitaliteitsplatform dat zich richt op het bedrijfsleven. De officiële lancering vindt plaats tijdens de Fitfair in de Jaarbeurs Utrecht op 25 en 26 november aanstaande. Voor clubeigenaren en zelfstandige professionals in de fitnesswereld biedt dat een mooie gelegenheid om het veelbelovende, veelzijdige concept te leren kennen en kosteloos in te stappen.

 
Tekst: Aart van der Haagen
Fotografie: Entreo

Voedings- en dieetspecialist Emile van de Wiel, bekend van de merken BenFit en Body Support, raakte exact een jaar geleden snel overtuigd toen hij Entreo - op dat moment in aanbouw - onder ogen kreeg. Zodanig zelfs, dat hij een vennootschap aanging met Maarten van Kempen, één van de grondleggers van het concept. “Ik vind het een nobel streven om de fitnessbranche te benaderen met een vitaliteitsplatform voor het bedrijfsleven, dat door een veelzijdige opzet op meerdere fronten een extra verdienmodel genereert. Bewegen, voeding, mentale ontspanning: het komt allemaal samen in de Entreoapp, waarbij de eindgebruiker de faciliteiten kan selecteren die voor hem of haar van toepassing zijn. Vervolgens vindt een automatische koppeling plaats naar de juiste specialist binnen ons netwerk. Juist de vraaggestuurde insteek in combinatie met vitaliteit in de breedste zin des woords maakt het concept zo interessant. Ondernemers in het bedrijfsleven of andere organisaties hebben er geen omkijken naar, terwijl de medewerkers door het aanbod automatisch de weg naar onze partners vinden: de fitnesscentra, de professionals die zich bezighouden met voeding, fysiotherapie, mentale coaching enzovoorts.”

Vliegende start
Hoewel Entreo vanuit zijn oorsprong in de bedrijfsfitness nu reeds kan terugvallen op een database met bijna 600 sportlocaties en een klantenkring die 50.000 werknemers representeert, beleeft het concept eind november zijn première tijdens de Fitfair in de Jaarbeurs Utrecht. “We presenteren het in een gecombineerde stand met BenFit, Body Support en B.O.S.S. Sportivity, een partner die net als wij veel vertrouwen koestert in het platform en daarom aangehaakt is”, blikt Van de Wiel vooruit. “Er hebben serieuze investeringen plaatsgevonden in de ontwikkeling van de Entreo-app en alle logistiek daaromheen, met als resultaat dat we meteen een vliegende start kunnen maken, samen met de ondernemers en zelfstandige professionals die besluiten in te stappen. In een speciaal ingerichte ruimte in de stand houden we doorlopend een korte presentatie, die geïnteresseerden in kleine groepjes uitlegt wat ons vitaliteitsplatform inhoudt, welke kansen er liggen en hoe het verdienmodel eruitziet. Daarna geven we natuurlijk met alle plezier nadere toelichting in vrijblijvende individuele gesprekken.”

Transparantie
Volgens Van de Wiel streeft Entreo maximale transparantie na en ligt, zoals de naam van het platform eigenlijk al impliceert, de drempel laag om toe te treden. “Clubeigenaren en zelfstandige professionals kunnen zich kosteloos aansluiten. Voor de leads die het systeem genereert rekenen we een commissie van tussen de 7,5 en 8,5 procent van de omzet die ermee behaald wordt. Een faire fee die we niet later ineens gaan opschroeven. De Entreo-app geeft ook niet automatisch voorrang aan de goedkoopste aanbieder; de prioriteit ligt bij het matchen van de behoefte met de partij die deze het meest passend kan invullen, uiteraard mede geografisch bepaald. Wij willen aan de ene kant een zo groot en veelzijdig mogelijk netwerk van specialisten in vitaliteit opbouwen, terwijl we aan de andere kant landelijk gaan acquireren in het bedrijfsleven en bij andere organisaties, om ons platform onder de aandacht te brengen. Zelfs wanneer je als aanbieder er niet voor kiest om actief de boer op te gaan, pluk je dus volop de vruchten van Entreo.”

Profileren in omgeving
Het zal geen verbazing wekken dat een fitnesscentrum of een zelfstandige professional zichzelf commercieel een extra dienst bewijst door zich in de omgeving te profileren. “Zit je locatie op een industrieterrein, introduceer de mogelijkheden van Entreo dan bij de bedrijven in de directe nabijheid”, adviseert Van de Wiel. “Ook een goeie: start met de online-verkoop van abonnementen die bepaalde combinaties maken. Stel dat een werknemer met support van de zaak thuis een hometrainer mag laten plaatsen, koppel dat dan aan een personal trainer die een programma op maat samenstelt en die de persoon in kwestie tijdens een intakegesprek bij jou in de sportschool een introductie geeft en de doelen bespreekt. Wijs diegene dan meteen op de mogelijkheid om elke week een uur krachttraining te komen doen. Het mooie aan Entreo is dat alles centraal doorgefactureerd wordt aan de werkgever. Die heeft er volstrekt geen omkijken naar, ook niet naar de wijze waarop zijn of haar medewerkers graag hun vitaliteitsbehoeften invullen. Misschien willen er vijf fitnessen op locatie en maken de vijftien andere mensen uit het team liever gebruik van een online-module om thuis te trainen. Een kwestie van de favoriete opties selecteren in de Entreoapp. Wij geloven echt in dit vraaggestuurde vitaliteitsplatform.”

Meer informatie: www.entreo.nl
Edities