Fitfair 2021: dit kun je verwachten op de beursvloer (UPDATE: Fitfair verplaatst naar 2022)

Verschenen in Bodylife nummer 5 2021

 


Maandag 15 november 2021 - UPDATE: Fitfair 2021 verplaatst naar 6 & 7 mei 2022
 




Fitfair is het grootste, tweedaagse kennis- en netwerk event van de BeNeLux en hét evenement waar de fitnessfanatiekeling, de fitnessprofessional en de clubeigenaar elkaar ontmoeten om de toekomst van deze branche vorm te geven. Ontmoet gedreven en gepassioneerde bedrijven en professionals die met hun producten, kennis en ervaring fitness en sporten naar een hoger niveau tillen. Wij blikten met betrokken partijen vooruit op de nieuwe editie van Fitfair in de Jaarbeurs.

Benieuwd naar het volledige programma? Bekijk hier per dag en per zaal welke sprekers je kunt verwachten. Weten welke leveranciers je op de beursvloer kan treffen. Bekijk hier de volledige lijst met exposanten. 
 
bodyLIFE is mediapartner van Fitfair en daarom mogen wij aan alle sportschool- en studio eigenaren 2 gratis tickets beschikbaar stellen. Claim hier je tickets!

Beschik je niet over een eigen trainingsruimte, maar wil je Fitfair wel graag bezoeken om te netwerken, inspiratie op te doen en je vakkennis te vergroten? Met de kortingscode 'BODYLIFE' ontvang je 25% korting op jouw ticket(s)* Klik hier om je kaarten te bestellen. 

*LET OP:  met deze kortingscode kun je maximaal 4 kaarten per persoon aanschaffen.

NL ACTIEF
Als fitnessbranche en als branchevereniging NL Actief hebben we de claim gelegd dat wij Nederland kunnen helpen aan een gezondere leefstijl en meer vitaliteit. Zeker in deze coronaperiode een uitdagende opdracht, met een grote sociaal-maatschappelijke impact. Wat is er nodig om deze claim waar te kunnen maken? En welke lessen heeft COVID-19 ons geleerd?
NL Actief organiseert en presenteert daarom de talkshow De Fitnesswereld Draait Door, met onder anderen Marco Vonk (Matrix), Jasper Bron (Technogym), Thomas Hoeven (LifeFitness), Marc Nijland (ClubJoy), Hugo Braam (Virtuagym) en Barbara den Bak (Urban Gym Group) o.l.v. Peter Wolfhagen (Activity Workx) en Ronald Wouters (NL Actief). In verschillende gespreksronden bespreken we met inspirerende tafelgasten de toekomst van de fitnessbranche op het snijvlak van enerzijds sporten en bewegen en anderzijds leefstijl en gezondheid.

Peter Wolfhagen geeft invulling aan de kennissessie ‘Digital Fitness, een gouden kans of de ondergang van de fitnessbranche?’ Digital Fitness heeft in de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen, hetgeen door de coronaperiode alleen maar is versterkt. Inmiddels zijn ook technische giganten zoals Google en Apple toegetreden tot het segment van digitale fitness, waarbij ze met enorme investeringen proberen om (ook) in de fitnessbranche de markt te gaan beheersen. Wat heeft dat voor gevolgen voor de individuele fitnessondernemer of Personal Trainer? Is het een gouden kans om je zaak nog succesvoller te maken, of is dit het begin van het einde voor de fitnessbranche? Eén ding is duidelijk: als je afwacht en niets doet, zal digital fitness een ernstige bedreiging blijken en mogelijk je voortbestaan in gevaar brengen. Als je wilt weten hoe je slim gebruik kunt maken van alle digitale ontwikkelingen om meer groei te realiseren, dan mag je deze kennissessie niet missen. Naast inzicht in de ontwikkelingen en diverse praktische tips, ontvang je bovendien de resultaten van recent onderzoek waarbij ook de consument aan het woord komt.
 
HDD GROUP
Al onze brands komen in de spotlights te staan op Fitfair, maar een belangrijk deel van onze focus ligt op Les Mills en FunXtion. Bij FunXtion is de virtual player een nieuwe tool. Die stelt je in staat om een functionele trainingsbeleving in de gym flexibeler in te richten. De virtual player is the next best thing van FunXtion en we nodigen iedereen uit om een demo bij te wonen. Dan kun je direct zien wat de toegevoegde waarde is van de virtual player en hoe makkelijk die te implementeren is in de fitness zone.

We bieden ook workshops en seminars aan. Daarbij zoomen we ook in op hoe ondernemers leden kunnen behouden en nieuwe leden kunnen werven door kennis in te winnen over waar welke soort doelgroep behoefte aan heeft. Daarvoor hebben wij Marketing Studio gelanceerd. We kijken daarbij ook naar hoe je jouw club kunt optimaliseren. Dat houdt in dat je kijkt naar hoe je jouw locatie optimaal kunt benutten, ook buiten de muren van het pand. Wil je alle ruimtes zelf benutten of kan je beter met iemand samenwerken? Denk daarbij ook aan de horeca en de buitenruimte. Er is ontzettend veel mogelijk om je locatie optimaal te benutten. Wij kunnen daar als kennispartner een ondersteunende rol bij spelen en nodigen iedereen uit om onze area te bezoeken en kennis te maken met onder anderen Marketing Studio.
 
HIDDEN PROFITS
Heb jij het ook gemerkt? De leads en leden komen niet meer zo vanzelfsprekend 'gemakkelijk' bij je binnen. Zelfs via Facebook advertenties krijg je geen voorspelbare resultaten meer binnen. Logisch, iedereen weet dat de maatschappij in transitie is. Tijd voor het NIEUWE ledenwerven voor de komende jaren!

Met Hidden Profits Marketing hebben we op beide dagen in de ochtend een exclusief programma voor onze vaste klanten. Daarin o.a. inderdaad onze inzichten over de toekomst van marketing, die we nu deels al uitrollen (o.a. in tests). In de middag zijn er 30-minuten seminars vol praktijkvoorbeelden, voor ondernemers en managers van achtereenvolgens CrossFit Boxen, van Fitness/Boutique Clubs en van PT Studio's. Aangevuld met 2x een seminar over Verkopen voor niet-verkopers, in 30 minuten leren hoe je wel meer leden inschrijft zonder harde verkooptrucs. We hebben beperkt plek, dus kom alleen als je echt gemotiveerd bent én op tijd bent. Vol is echt vol.

THP2 EUROPE
THP² presenteert op de FitFair naast haar uitgebreide Health & Performance test systemen een nieuwe AfaScan lijn. AfaScan is ‘s werelds eerste geïntegreerde high-tech fitness assessment platform; het meet explosiviteit, kracht, balans, flexibiliteit, behendigheid en uithoudingsvermogen. 

AfaScan stelt coaches en atleten in staat om fitness niveaus objectief te beoordelen. Trainingsvoortgang is zeer specifiek zichtbaar tijdens elke trainingssessie bij functionele fitness, yoga, pilates en atletische vaardigheden van kinderen en jongeren. AfaScan meet lichaamssamenstelling het bewegingsbereik van gewrichten door geavanceerde sensortechnologie. Door de modulaire opbouw en aantrekkelijke leasemogelijkheden snel financieel aantrekkelijk in te zetten om bestaande deelnemers en nieuwe doelgroepen maximaal te ondersteunen

START2MOVE
De 21e eeuw biedt een aantal unieke uitdagingen. We hebben zoveel keuze in voeding dat het steeds lastiger wordt om gezonde keuzes te maken. Wat werkt op welk moment en voor welk persoon? En is het mogelijk om met voeding het immuunsysteem een boost te geven?
 
We hebben de mogelijkheid om steeds meer ziektes te overwinnen maar moeten leren omgaan met de gevolgen daarvan. Denk maar aan mensen met long-covid of kankersurvivors. Aan de buitenkant zie je geen verschil maar de training, coaching en begeleiding vergt een andere aanpak. 
 
En wat te denken van social media? De lat wordt steeds hoger gelegd. Een goede baan, een fit lichaam, een goed gevuld sociaal leven… De uitzondering is de norm geworden. De keerzijde van deze medaille is dat we richting missen en zoeken naar zingeving.
 
Tijdens FitFair spelen we met onze lezingen in op deze thema’s en welke invloed dat heeft op het werk van trainers en coaches in de leefstijl-, vitaliteits- en fitnessbranche. De Start2Move lezingen vinden plaats in Area 6 en je kunt ons ook vinden bij standnummer 49 op de beursvloer.
 
CLUBJOY
De effecten van corona zijn onze branche niet in de koude kleren gaan zitten. We dachten er vanaf te zijn, maar niets minder is waar... Het lijkt erop dat we juist weer stappen terug gaan zetten.

ClubJoy heeft niet stilgezeten ten tijde van de crisis. We hebben ons een meedenkend en innovatief partner getoond in de lockdowns, daarvoor hebben we veel waardering ontvangen. Daarnaast zijn we vol in ontwikkeling gebleven.

Tijdens de FitFair lanceren we onder andere:
  • Een compleet nieuwe huisstijl voor de merken ClubJoy en ClubJoy Virtual.
  • Een nieuwe Instructor app voor aangesloten clubs en instructors.
  • Een volledige nieuwe look and feel van onze video shoots.   
Maar in het bijzonder zijn we op zoek naar de partnership met jou. Groepslessen zullen alleen maar van grotere waarde worden voor clubs in het middensegment. Hier ligt de kans om je als onderneming te onderscheiden van de middelmaat. Investeren in jouw aanbod en jouw team geeft een boost aan jouw "value proposition." Een goede service en dienstverlening maakt jouw prijs minder relevant. Sterker nog, jouw prijs kan daarmee juist omhoog! 

Benieuwd wat wij voor je kunnen doen? Kom langs voor een kop koffie in Hal 5, standnummer 49. Voel je welkom! 


Ga voor meer informatie en tickets naar Fitfairjaarbeurs.nl 
 
Edities