5 maanden geleden

Een revolutie in het beheer van ledenfeedback

Govert Janssen
Redacteur
5 maanden geleden
Steeds meer sportschooleigenaren (h)erkennen in toenemende mate het belang van het optimaal bedienen van hun leden. Het is een trend die voortkomt uit het besef dat een uitmuntende fitnesservaring niet alleen draait om state-of-the-art apparatuur en goed opgeleide trainers, maar ook om het actief luisteren naar de ervaringen, behoeften en wensen van de leden.

Het is mooi te zien dat het steeds makkelijker is om in te spelen op deze trend. Het meten en weten van klantervaringen wordt steeds laagdrempeliger. Een van de zaken waar ik dit aan zie is de hoe de alliantie tussen Feedback4Sports en ClubPlanner een verschuiving teweegbrengt in de manier waarop sportscholen omgaan met feedback van hun leden.

De integratie van Feedback4Sports software in ClubPlanner is een belangrijke stap voorwaarts in het verzamelen, analyseren en direct reageren op feedback zonder dat er tussen verschillende software hoeft te worden geschakeld. De feedback uit Feedback4Sports is nu naadloos geïntegreerd, waardoor je in de clubsoftware in één oogopslag toegang hebt tot alle essentiële informatie over de leden. Niet meer schakelen tussen systemen, maar heldere overzichten met de belangrijkste informatie bij, op of naast elkaar. Een dashboard is namelijk pas een dashboard als het de gebruiker een instant overzicht geeft van actuele relevante stuurinformatie. Klantervaringen kunnen daarbij niet ontbreken.

Ik hoor regelmatig verhalen uit de vele clubs en kan niet anders dan enthousiast zijn over de verhalen van gebruikers van het geïntegreerde dashboard. Een van hen vertelde me hoe zijn aanpak is veranderd sinds de integratie. Voorheen moest hij schakelen tussen verschillende softwaretoepassingen om ook een overzicht te krijgen van de feedback van zijn leden. Dit kostte tijd en kwam daardoor niet in het dagelijkse patroon. Met het geïntegreerde dashboard, heeft hij alles binnen handbereik. Hij kan direct zien wat zijn leden ervaren, welke suggesties ze hebben en welke klachten er zijn. Ook kan hij er direct op reageren, waardoor de communicatie met zijn leden is verbeterd en betrokkenheid is vergroot.

Ik ben binnen de branche altijd op zoek naar innovaties die de sportbranche transformeren en verbeteren. Het geïntegreerde dashboard van Feedback4Sports is zo'n innovatie. Het markeert een belangrijke stap voorwaarts in het beheer van ledenfeedback en versterkt de focus op klantgerichtheid. Met het geïntegreerde dashboard heb je de kracht in handen om een buitengewone fitnesservaring te bieden aan je leden en je te onderscheiden in de bruisende wereld van sport en fitness.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Govert Janssen

 
Gerelateerde artikelen
Auteur

Govert Janssen

Bedrijf

Feedback4Sports

Laatste artikelen van dit bedrijf