VES ledenbijeenkomst bij Lomar Sportvilla Dieren in het teken van leren van elkaar

Verschenen in Bodylife nummer 10 2018


Onder de rook van Arnhem bij het plaatsje Dieren, ligt in de mooie bossen van de Veluwe in een sportieve entourage het nieuwe pand van Lomar Sportvilla verscholen. Op 30 november heette de familie Hendriks de leden van de VES welkom. Het thema van de ledenbijeenkomst was: Wie niet gezien is, is weg! Enthousiaste klanten en bevlogen medewerkers als sleutel voor succesvol ondernemerschap.


Meer dan zeventig VES-leden waren present in Dieren, waar zij een gevarieerd en informatief programma voorgeschoteld kregen. Een dag die mogelijk werd gemaakt door Technogym en Lomar Sportvilla. De ‘hoofdact’ van de dag was de presentatie over klanttevredenheid van Govert Janssen. Hij nam de zaal mee in de wereld van optimale klantbeleving, monitoring en de ongekende waarde van goede reviews!

Lomar Sportvilla: een familiedroom
Naar goed gebruik vindt een VES-ledenbijeenkomst plaats in de club van één van de leden. Deze keer was dat Lomar Sportvilla, een familiebedrijf dat al méér dan 35 jaar bestaat. Wat in 1982 begon als een mooie kleine sportschool in een opgeknapte villa, is uitgegroeid tot een full service sportschool en wellness waar meer dan 1800 leden sporten. Eigenaar Louis Hendriks en zijn vrouw Marja zijn bevlogen en gepassioneerde ondernemers met hart voor de zaak. Sinds een paar jaar zijn ook hun drie zonen actief in de zaak. Ze mogen terecht trots zijn op hun nieuwe sportschool die ze vorig jaar hebben geopend. Clubleden en team stralen om de droom die is uitgekomen. Het volgende doel is inmiddels in zicht: op een groot stuk grond naast de sportschool wordt volop gewerkt aan een buitensportruimte met onder meer een obstacle run parcours.

Lezing Govert Janssen
Govert Janssen is een veelgevraagd en bevlogen spreker. Hij heeft als ondernemer in de hospitality business met ‘The Feedback Company’ en ‘Opiness’ vele honderden bedrijven geholpen om de klanttevredenheid structureel te verbeteren. Waardoor meer klanten niet alleen langer klant bleven, maar zich juist ook als de allerbeste ambassadeurs gingen gedragen. Govert nam de zaal aan de hand van de zes VESzekerheden mee in de wereld van (on)tevreden klanten. Op een levendige wijze confronteerde hij de zaal met herkenbare voorbeelden van kansen en bedreigingen. Verderop in deze BodyLIFE staat een uitgebreid interview met Govert over zijn kijk op klanttevredenheid en de fitnesssector.

VES voor de leden
De ledenbijeenkomst werd vakkundig aan elkaar gepraat door dagvoorzitter Juliën van der Slikke, directeur eigenaar van Healthclub Juliën in Lienden en bestuurslid van de VES. Zo ook de afsluiting van de dag. Daarin werd duidelijk wat de VES écht voor haar leden betekent. Een aantal nieuwe potentiele leden stelde zich voor, waarna er werd afgesloten met een rondje VES. Daarin krijgen leden uit de zaal de kans om over eigen ontwikkelingen te vertellen. Het interessante hiervan is dat er open en eerlijk wordt gesproken over kansen en bedreigen en hoe collega-ondernemers hiermee omgaan. Als laatste werden de leden bijgepraat over de
actuele punten waar de VES zich op dit moment hard voor maakt, zoals de aanstaande btw-verhoging, de arbeidsvoorwaarden in de sector en de Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI) die zijn intrede doet. Na goed gebruik werd er afgesloten met een overheerlijke lunch!

Meer over de VES vind je op exclusievesportcentra.nl en over Lomar Sportvilla op lomarsportvilla.nl
Edities