4 maanden geleden

Het jaar van de klant

Govert Janssen
Redacteur
4 maanden geleden
In januari kreeg ik de kans het jaar van de klant te openen bij de VES. Een jaar waarin klantgerichtheid centraal staat. Dit deed ik met een indrukwekkend team. Dave Wurms van Feedback4Sports, Jasper Bron van Technogym, en Michael Letens van Clickables stonden aan mijn zijde.

Samen met Dave Wurms heb ik de afgelopen jaren klanttevredenheid in de sport tot leven gebracht met de Net Promoter Score (NPS). Het belangrijkste? Luister naar je leden. Zij zijn de spiegel van je prestaties en de basis van jouw club. Met Feedback4Sports zorgen we dat de mening van jouw klant zichtbaar wordt. We verbinden deze klantinzichten met CRM systemen en zorgen dat je er actief mee aan de slag kunt om te blijven verbeteren. De echte verhalen zijn eenvoudig te delen op je eigen clubwebsite en op externe sites.

Michael Letens wijst tijdens deze dag ook op een duidelijke verschuiving in clubmarketing. Authentieke content wordt steeds belangrijker. Ook klantreviews vallen hieronder. Dit is cruciaal, vooral nu advertentiekosten stijgen. Ambassadeurs zijn het hart van jouw boodschap.
Jasper Bron van Technogym deelt vol enthousiasme de aanzienlijke vooruitgang op het gebied van klanttevredenheid. Niet alleen meten en sturen ze klanttevredenheid op indrukwekkende wijze, maar de NPS is nu een passie, gedreven door Customer Excellence.

Klanttevredenheid is geen doel, maar een integraal onderdeel van hun bedrijfscultuur geworden. Technogym streeft continu naar verbetering in de service aan hun klanten.

Ieder jaar zetten we weer mooie stappen. Stappen naar een toekomst waarin de klant niet alleen koning is, maar ook de kern van innovatie en groei. Laten we dit jaar van de klant omarmen, als een kans om te groeien, te leren, en bovenal, om onze leden en klanten op de eerste plaats te zetten. Samen bouwen we aan een toekomst waarin elk lid zich echt gehoord en gewaardeerd voelt.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Auteur

Govert Janssen

Bedrijf

Feedback4Sports

Laatste artikelen van dit bedrijf