1 jaar geleden

Een echte win-win-win-win

Govert Janssen
Redacteur
1 jaar geleden
Clubplanner, Sportivity, Feedback4Sports en FitPeaks nu volledig gekoppeld.
 
Prijzen stijgen, kosten nemen toe, daar hebben we allemaal mee te maken. Zowel als ondernemer als voor onszelf in privé. Hoe ga je om met die verhogingen? En belangrijker nog, wat heeft het voor effect? We kunnen speculeren tot we een ons wegen en we kunnen grove inschattingen maken, maar het succes van onze clubs zit in werving van nieuwe leden en behoud van bestaande leden. Dat is en blijft - al jaren - onveranderd.
 
Slim investeren in de klantrelaties, voor nieuwe en bestaande klanten is, zo zeggen velen, de sleutel tot succes. En toch, al jaren zien we in onze branche hetzelfde en dat blijft me verbazen. We zien nog altijd dat de meeste clubs de schaarse euro’s vooral besteden aan het vinden van onbekende nieuwe klanten via kostbare advertenties op Facebook en andere socials. Ook deze prijzen stijgen en aantallen goede leads lopen over het algemeen terug. Dit is herkenbaar voor iedereen. Meta keldert momenteel in beurswaarde, wellicht omdat het trucje ook steeds meer uitgewerkt raakt.
 
We zijn het er echter allemaal over eens. Niet Meta, Facebook, Insta of LinkedIn, maar de bevlogen medewerkers samen met enthousiaste klanten zijn de beste verkopers waardoor er in een club ook een sfeer kan ontstaan van horen en bij willen horen.
 
Clubplanner, Sportivity, Feedback4Sports en FitPeaks zijn vier toonaangevende oplossingen die ondersteunen bij het beter bedienen en informeren van leden, bij het enthousiasmeren en optimaliseren van de beleving en bij het verbeteren van de loyaliteit. In simpelere woorden: het vinden van nieuwe leden door blije leden waarbij, waardoor en waarmee leden ook nog langer sportend blijven. Een win-win-win-win.
 
Deze vier oplossingen zijn inmiddels naadloos geïntegreerd en dit zorgt voor aansprekende resultaten. Hoe dit vierluik nu precies werkt en wat dit voor jouw club kan betekenen zou ik graag hier uitleggen, maar dan wordt deze column wat te lang en te specifiek. Iedere situatie is namelijk net wat anders, maar bijna iedere club in Nederland werkt wel met of Clubplanner of Sportivity of Feedback4Sports of FitPeaks, dus laat je gewoon goed aanvullend informeren.
 
Het beste antwoord op de toenemende kosten is de weg naar meer enthousiaste leden die langer lid blijven en nieuwe leden aandragen bij jouw club met een echt bevlogen team.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.


 
Auteur

Govert Janssen

Bedrijf

Feedback4Sports

Laatste artikelen van dit bedrijf