2 november 2020

Nieuw format voor Let's move for a better world campagne van Technogym

2 november 2020
Let's Move For A Better World 2020, de wereldwijde sociale campagne van Technogym, ter bevordering van wellness en de strijd tegen een zittende levensstijl, is terug met een nieuw format, speciaal voor fitness- en wellnessclubs. Technogym kondigt de Let's Move Week 2020 aan. Een nieuw format vol met fitnessevenementen, challenges, online- en offline activiteiten. Van 9 tot 15 november zullen mensen wereldwijd hun krachten bundelen om de verschillende vormen van wellness te promoten.

Tijdens de Let's Move Week 2020 kunnen fitnesscentra hun leden betrekken bij lokale evenementen, live en on-demand workouts creëren d.m.v. de nieuwe streaming mogelijkheden die mywellness 5.0 biedt, het evenement promoten met socialmedia-activiteiten en challenges en gebruik maken van de Technogym workouts die beschikbaar zijn. Technogym biedt de deelnemende locaties de mogelijkheid om de Let's Move Week Marketing Kit te downloaden, waarin alle promotionele content te vinden is: afbeeldingen, video's, posters en meer. 

Leden betrekken en nieuwe leden activeren
Binnen de huidige situatie is het doel van de campagne ook om de fitnessbranchete ondersteunen, in beweging te komen of te blijven, leden te betrekken en nieuwe leden te activeren, de fysieke en mentale gezondheid van mensen te bevorderen door de fitnesscommunity uit te breiden. Of het nu gaat om trainen in de sportschool of thuis, het is altijd mogelijk om deel te nemen aan de Let's Move Week. 

De campagne laat ook zien hoe het kan helpen bij het verhogen van de loyaliteit, motivatie en bezoeken van leden. Door zich te richten op de community van de sportschool en het bereiken van een gemeenschappelijk doel helpt de campagne de teamspirit te versterken. De 2019-editie heeft geleid tot belangrijke ontwikkelingen voor de deelnemende fitnesscentra. De bezoeken zijn gemiddeld met 26% gestegen en nieuwe lidmaatschappen met 15%. En 86% van de betrokkenen in de sportschool (trainers en medewerkers) constateerden een verhoging van de teamspirit tijdens de trainingen, waardoor hun werkomgeving is verbeterd en er een betere sfeer onder de leden is ontstaan.

Naast de belangrijke sociale boodschap is de campagne ook een zeer effectief instrument voor fitnesscentra om de activiteit te verhogen. Dankzij de online communicatie, zowel op het web als in de sociale media, heeft de campagne laten zien dat nieuwe leden worden aangetrokken doordat deelnemers hun trainingservaringen online delen.

De "Let's Move for a Better World" campagne vat perfect de Technogym-missie - het verspreiden van wellness wereldwijd - samen. Technogym gelooft dat het informeren van de jongere generaties essentieel is om dit doel te bereiken en om een duurzamere samenleving te creëren die welzijn als een van haar basiswaarden heeft.

Klik hier voor meer informatie over de campagne


 
Bedrijf

Technogym

Laatste artikelen van dit bedrijf