Hoe ziet Life Fitness de digitale transformatie in de fitnesssector voor zich?
Bodylife nummer 10 2018
Esther van der Land van Femmefit over Pixformance: Constant begeleiding, dubbel zo effectiefProgramma's belangrijk voor premium sportcentra!ISPO Munich 2019 concentreert zich op: gezondheid, lichaamsbeweging en sportVES ledenbijeenkomst bij Lomar Sportvilla Dieren in het teken van leren van elkaarAlles leren over boutique studio's tijdens minicongres NL ActiefVernieuwend businessmodel Formupgrade maakt het ‘beweegverschil’ in MalburgenUitstroom van 30 tot 50 procent van leden is schrikbarend en niet nodigEen plank voor mijn kop?Bij LIJFKRACHT in Wormer bewijst SKILLATHLETIC zich alGaat Nederland gezonder worden door het Nationaal Preventieakkoord 2018?Hoe ziet Life Fitness de digitale transformatie in de fitnesssector voor zich?LiftgesprekkenLiever een gezondheidsideaal dan een schoonheidsideaalBtw-verhoging: de juiste aanpakTechnologietrends voor 2019: wat kunnen we verwachten in de fitnessindustrie?
We zitten in een tijd van digtiale transformatie. Je ziet het overal om je heen en waarschijnlijk heb je er ook al van gehoord:
- Het grootste carpoolbedrijf heeft geen enkele auto
- Het grootste telecombedrijf heeft geen eigen infrastructuur
- De grootste boekverkoper heeft maar één fysieke winkek
Digitale disruption is een riscio, terwijl de digitale transformatie onontbeerlijk is voor een toekomstbestendige business. Maar dit zien wij niet terug in de fitness, wij zien juist een sector die kampt met verwarring en niet goed weet hoe ze de beschikbare tools moet gebruiken. Dit is niet gek nu er zoveel verandert om relevant te blijven. Maar waar begin je? De eerste ingeving is waarschijnlijk investeren in digitale technologie. Je wilt natuurlijk niet te ver achterop raken bij de nieuwe spelers. Of misschien toch nog even een jaar de kat uit de boom kijken… Wij kunnen niet zeggen welke keuze de beste is, want elk fitnessbedrijf is anders. Er is geen draaiboek die een succesvolle digitale transformatie garandeert, dit is altijd maatwerk.
Als fitnessbedrijf heb je niks aan een algemeen stappenplan, dat voegt niks toe. Je hebt meer aan een vertrouwde kennispartner met inzicht en capaciteit om je bij te staan in het uitstippelen van de juiste strategie.
Daarom gaat Life Fitness digtaal
We blinken al 45 jaar uit in hoogwaardige fitnessapparatuur. Dus waarom inzetten op digital en investeren in ‘the internet of fitness’? Niet omdat we aan onze koers twijfelen, maar omdat we vol voor de toekomst van de fitnesssector gaan.
Waarom?
- Sinds 2008 zijn er al meer online apparaten dan mensen. Deze gadgets gaan niet meer uit het straatbeeld verwijden.
- Uit het Fitness Market & Trend Rapport 2018-2020 blijkt dat 8 van de 10 communicatiekanalen voor sportscholen digitaal zijn.
- Digitale spelers als Google en Apple hebben al hun eigen fitnessplatforms gelanceerd.
- Bestaande processen te digitaliseren met slimme oplossingen.
- Het omarmen van nieuwe businessmodellen om te ‘strijden’ met nieuwe spelers.
- Het creëren van een nieuwe standaard met geavanceerde technologiën om blij te blijven bij de dynamsiche verwachtingen van leden.
Verbonden apparatuur, gepersonaliseerd met het logo van jouw sportschool. Verbonden trainers die leden direct ondersteunen via verschillende digitale kanalen. En, natuurlijk, verbonden leden die genieten van een geoptimaliseerde fitnesservaring dankzij krachtige personalisatie, tot stand gebracht door geïntegreerde wearables, gecentraliseerd datamanagement en andere innovaties.
De wereld is steeds meer verbonden. Wij willen het bedrijf zijn dat de wereld verbindt met fitness. Meer weten? Kijk dan op lifefitness.nl en ga samen met ons de digitale transformatie aan. Verder komt binnenkort het fitness en trendreport 2018-2020 uit.