18 february 2016

Immersive Fitness en FunXtion Interactive winnaars bodyLIFE Innovatie Award

18 february 2016
In de strijd om de felbegeerde body.LIFE Innovatie award zijn op woensdag 17 februari in Mariënhof in Amersfoort de winnaars bekend gemaakt. Immersive Fitness van LesMills sleepte de Publieksprijs in de wacht, terwijl FunXtion Interactive er met de Vakjuryprijs vandoor ging.

Voordat de winnaars bekend gemaakt werden, heette Jordey de Joode, bladmanager van bodyLIFE iedereen welkom. Daarna was het woord aan Pieter Aalbers, directeur van The Attention Group dat Mariënhof  exploiteert. Hij vertelde over de geschiedenis van de prachtige locatie Mariënhof, maar gaf ook tips aan de aanwezigen hoe je je kunt onderscheiden. Zo riep hij iedereen op om te durven delen. “Juist dan kun je versnellen”, aldus Aalbers. Vervolgens nam Peter Wolfhagen van FeelGoodClubs het woord over. Hij belichtte onder andere de opkomende trends die een grote impact gaan hebben op de fitnessbranche.

Publieksprijs
Na een goed verzorgd walking dinner, was het tijdstip aangebroken om de winnaars van de Publieksprijs op het podium te huldigen. De afgelopen maanden werd er door het publiek massaal gestemd via de website bodylifeinnovatieaward.nl. Op de derde plaats eindigde Cariphy Excite. Cariphy, dat softwareoplossingen op maat aanbiedt aan sportschoolhouders lanceerde 1 september 2015 hun nieuwe softwareprogramma Excite en met succes. “We zijn er allemaal vol voor gegaan. We zijn er supertrots op dat ons product super wordt ontvangen!”
De tweede prijs werd in de wacht gesleept door Stabicore, een product dat ontwikkeld is voor de bewegings- / houdingsspecialist(en), fysiotherapeuten en (personal)trainers in het werkveld van revalidatie, sport en bewegen. “We zijn nog maar een half jaartje bezig, dit is een kroon op ons werk”, aldus de afgevaardigden van Stabicore.

Publiekslieveling
LesMills bleek net als vorig jaar wederom de publiekslieveling. Vorig jaar wonnen zij de Publieksprijs met BORNTOMOVE, dit jaar overtuigden zij het publiek met Immersive Fitness. Omringd door immense videobeelden van bioscoopkwaliteit worden work-outs hiermee naar een nieuwe dimensie getild. Jordey de Joode reikte Laura Pels van de HDD Group niet alleen de award uit, maar tevens een beeldje van Ocean Sole, gemaakt van aangespoelde teenslippers. “Op deze manier wordt niet alleen plastic hergebruikt, maar wordt er ook werkgelegenheid gecreëerd voor de lokale inwoners van Kenia”, lichtte Jordey de Joode toe. “Voor Immersive Fitness hebben we voor de olifant gekozen, omdat de olifant met 5 kilogram hersenmassa symbool staat voor intelligentie. Om Immersive Fitness te kunnen ontwikkelen, hebben zich ook vast heel veel knappe koppen over het concept gebogen.”
“Met Immersive Fitness spelen we in op de gamification, een belangrijke trend voor de millennials. Wij zijn ontzettend blij dat het publiek wederom zoveel op ons gestemd heeft!”, aldus een enthousiaste Laura Pels.

Vakjuryprijs
Behalve een Publieksprijs kent de bodyLIFE Innovatie Award ook een Vakjuryprijs. Op 19 januari hadden de genomineerden middels een pitch zich geïntroduceerd aan de jury. De jury bestond dit jaar uit John van Heel van EFAA en Life Style Vitea in Weert, Thomas Verhey van Forum Upgrade in Arnhem, Kim de Vor van Green Health Center in Bodegraven, Antionio Verschuren van Medisport in Etten-Leur en Pauline Rebel van Rebelsport in Huizen. Pauline Rebel had de eer om de prijzen van de Vakjury uit te reiken. Op nummer drie eindigde wederom Immersive Fitness van LesMills. “Een unieke fitnessbeleving”, benadrukte Pauline Rebel. De tweede plek was voor Polar A360, een fitnesstracker met een ingebouwde hartslagmeter. “Het ziet er niet alleen super uit, maar houdt ook alles bij. Niet alleen trainingen, maar ook je slaappatroon. Het helpt de sporter om zijn of haar doelen te behalen”, legde Pauline Rebel uit.
“We zijn supertrots dat we staan in een lijst met veel andere mooie partijen!”, aldus de winnaars van de tweede plek.

Funfactor
De onbetwiste winnaar was FunXtion Interactive, een interactief trainingsstation dat op een hele grote iPhone lijkt. Ook zij ontvingen uit de handen van Jordey de Joode een beeldje van Ocean Sole. “Bij jullie product vinden wij de giraffe het beste passen. Een giraffe durft namelijk zijn nek uit te steken en dit dier kijkt verder dan de rest.”
“De funfactor die FunXtion Interactive heeft, geeft een nieuw elan aan het sporten”, aldus Pauline Rebel. "Een vernieuwend concept met daaraan de perfecte marketingtool gekoppeld!”
 “Wij zagen dat veel leden binnen een jaar stoppen met fitness doordat er een mismatch is op het geen wat aangeboden wordt aan de consument en wat de consument wil", blikt Ernst de Neef terug. Hier willen wij verandering in brengen met FunXtion Interactive.”
Na de uitreiking werd lang nageborreld. De organisatie kijkt terug op een zeer geslaagde avond. Volgend jaar komt er beslist weer een vervolg, dat nog grootser aangepakt zal gaan worden.
 


 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Auteur

Jessica Scheffer