9 jaar geleden

Fit For Free stopt met omstreden incasso

9 jaar geleden
Sportschoolketen Fit For Free zal niet langer 3 euro per maand incasseren bij voormalige klanten die hun pas nog niet ingeleverd hebben. Dat meldde de Consumentenbond onlangs.

De bond kreeg de afgelopen jaren honderden klachten over Fit For Free. Die klachten gingen vooral over de ingewikkelde opzegprocedures.

De Consumentenbond vroeg Autoriteit Consument en Markt (ACM) tegen deze praktijken op te treden. De autoriteit noemt de voorwaarden die Fit For Free hanteerde "onsportief". Het is voor het eerst dat een sportschool om deze reden op de vingers wordt getikt. 

Wie opzegt, hoeft voortaan de pas niet meer in te leveren en kan kiezen om wel of niet aan het kortingsprogramma deel te nemen tegen betaling. 

Prijzen
Het bedrijf vermeldt voortaan de prijzen van abonnementen duidelijker op zijn website. Met name het verschil in kosten voor iemand die per maand of per jaar betaalt, wordt duidelijker omschreven. Ook belooft Fit For Free zich aan de wettelijke opzegtermijnen te houden.

''Soms is extra druk nodig om bedrijven in beweging te krijgen. We zijn blij dat Fit for Free haar beleid nu heeft aangepast, en hopelijk leidt dat tot een fikse afname van het aantal klachten'', aldus directeur Bart Combée van de Consumentenbond.

De organisatie heeft de sportschoolketen meerdere keren aangesproken op de klantonvriendelijke werkwijze.

(ANP)

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Auteur

Jessica Scheffer