1 jaar geleden

Adidas en Les Mills kondigen partnerschap aan

Jeroen Gerats
Mediadeskundige bij bodyLIFE
1 jaar geleden
Adidas en Les Mills kondigen een nieuwe samenwerking aan die de twee sportkrachtpatsers samenbrengt om de toekomst van training vorm te geven door een samensmelting van innovatie en erfgoed.

De samenwerking luidt een nieuw fitnesstijdperk in, waarbij innovatieve technologieën worden gecombineerd met opwindende live fitnesservaringen om de manier waarop de adidas-community workouts ervaart te veranderen en de volgende generatie trainingsfans te inspireren.

Gedreven door een collectieve toewijding aan de trainingssport, zal de samenwerking een revolutie teweegbrengen in Omnifitness-workouts door verbeterde ervaringen zowel live als digitaal aan te bieden, naast een nieuwe reeks Gen-Z-gerichte programma's. De samenwerking zal adiClub en Les Mills met elkaar verbinden door meeslepende en gepersonaliseerde oplossingen aan te bieden aan meer dan 300 miljoen adiClub-leden. Er zal ook een reeks exclusieve voordelen beschikbaar zijn, en binnenkort meer details.

In het kader van de samenwerking zullen de nieuwste high-performance adidas trainingskleding, -schoenen en -accessoires worden gedragen door het toonaangevende LES MILLS wereldwijde atletennetwerk. Adidas is beschikbaar voor zowel instructeurs als de gemeenschap en heeft collecties en producten samengesteld die specifiek de belangrijkste activiteitenpijlers ondersteunen, waaronderHIIT, Kracht en Yoga.

Hoogtepunten zijn onder andere de Designed 4 Training Series™ (D4T) – kleding gemaakt voor bewegingsvrijheid en ademend vermogen voor intensieve trainingen zoals LES MILLS GRIT™. Daarnaast bieden de adidas Dropset-trainers een middenzool met lage dubbele dichtheid, ontworpen om de juiste vorm en stabiliteit te verbeteren voor krachttrainingen zoals BODYPUMP™. Terwijl de leidende collecties van adidas bh's en leggings de weg blijven banen voor innovatie in sportkleding voor dames , met kleding voor alle vormen van training, van BODYBALANCE™ tot BODYCOMBAT™.



Aimee Arana, adidas Global, General Manager, Sportswear & Training: “ We zijn erg verheugd om samen te werken met Les Mills, dat zo'n iconisch merk is in de gezondheids- en fitnesswereld. De samenwerking stelt ons in staat om nieuwe technologie te omarmen die de voordelen van live training combineert met de mogelijkheden van digitale services voor onze adiClub-leden, allemaal ondersteund door onze nieuwste innovaties op het gebied van trainingskleding, schoenen en accessoires. Als onderdeel van deze onderneming zijn we verheugd om nieuwe en unieke trainingservaringen te creëren die aansluiten bij gedrag van de volgende generatie - ter ondersteuning van onze missie om ervoor te zorgen dat iedereen kan profiteren van het fysieke en mentale welzijn dat training biedt.

De kern van deze samenwerking is de toewijding aan onze gedeelde waarden, en we kijken ernaar uit om de kwaliteit van live en in-home fitness en op maat gemaakte regimes te versnellen met Les Mills voor onze adidas-community, ongeacht waar ze gevestigd zijn.”

Clive Ormerod, CEO van Les Mills:
"HET MERKPARTNERSCHAP MET ADIDAS ZAL FITNESS HERDEFINIËREN VOOR DE VOLGENDE GENERATIE TRAININGSFANS, GEDREVEN DOOR ONZE FOCUS OP INNOVATIE, VERBINDING EN MOTIVATIE. WE ZULLEN DE TRAININGSERVARING NAAR EEN HOGER NIVEAU TILLEN DOOR HET BESTE VAN LIVE EN DIGITAAL TE COMBINEREN OM MENSEN TE ONTMOETEN WAAR, WANNEER EN HOE ZE WILLEN. DOOR DE GEMEENSCHAP CENTRAAL TE STELLEN IN ALLES WAT WE DOEN, KUNNEN WE MILJOENEN MENSEN INSPIREREN OM ACTIEVER TE ZIJN EN ONZE MISSIE OM EEN FITTERE PLANEET TE CREËREN WAARMAKEN."

Het partnerschap zal toonaangevende trainingservaringen bieden door middel van digitale innovatie, terwijl het ook live workout-evenementen van het volgende niveau levert in steden over de hele wereld. Het LES MILLS LIVE London-evenement van oktober 2022, ondersteund door adidas, zette de toon met 5000 aanwezigen die zich verenigden voor een van de grootste groepsworkout-evenementen ooit georganiseerd, en het eerste dat in virtual reality werd gefilmd. Gedurende 2023 zullen adidas en Les Mills de grenzen blijven verleggen door een verbeterde reis voor atleten voor live fitness te creëren, met evenementen die plaatsvinden in Singapore, Los Angeles, Stockholm, Parijs, Barcelona en andere wereldsteden.

De Les Mills edit van de laatste innovatie in trainingskleding, schoenen en accessoires van adidas zal beschikbaar zijn op : https://www.adidas.com/us/training.

Over adidas 
adidas is een wereldleider in de sportartikelenindustrie. Het bedrijf, met hoofdkantoor in Herzogenaurach/Duitsland, heeft wereldwijd meer dan 61.000 mensen in dienst en genereerde in 2021 een omzet van € 21,2 miljard. 

Over Les Mills
Les Mills is de wereldleider op het gebied van groepsfitness en bedenker van meer dan 20 programma's, waaronder BODYPUMP™ en BODYCOMBAT™. Les Mills-workouts worden gegeven door 130.000 gecertificeerde instructeurs in 21.000 sportscholen in 100 landen en via het LES MILLS+ streamingplatform. Het bedrijf is opgericht door Les Mills, een viervoudig olympiër die in 1968 zijn eerste sportschool opende met de visie om topsporttraining naar de massa te brengen.

Auteur

Jeroen Gerats

Bedrijf

bodyLIFE hét grootste fitnessvakblad

Laatste artikelen van dit bedrijf