5 jaar geleden
Inkijkje in het Les Mills consumentenonderzoek
5 jaar geleden
populair
Hoe kun je ‘generation active’ aan je club binden? In het kader van de veranderende consumentenbehoeften, is het belangrijk om insights te hebben over de behoeften en motivaties van je doelgroepen. Onlangs heeft Les Mills het grootste fitness- consumentenonderzoek ter wereld afgerond. De studie werd gehouden in 22 landen, in 13 talen en 16.000 consumenten namen deel.
De studie ging vooral over de zogenaamde Generation Active, namelijk de millennials (geboren tussen 1981 en 1996) en generatie Z (geboren tussen 1997 en 2010). Alvast enkele feitjes:
• In 2019 is 63% van de totale wereldbevolking geboren na 1980
• 80% van de fitnessleden bestaat uit millennials of generatie Z. Echter, deze consumenten kiezen ook vaak voor thuisfitness, boutique clubs of low budget clubs
In BodyLIFE delen we graag de belangrijkste resultaten uit het onderzoek.
• Millennials en Generatie Z verschillen erg van alle andere generaties die voor deze generaties kwamen. Dit komt vooral omdat ze direct toegang hebben tot nieuwe technologie. Daarnaast is het tempo waarin de veranderingen plaatsvinden sterk verhoogd.
• De gemiddelde leeftijd in een fitnessclub is vaak 40+ en veel leden zijn lid geworden toen ze tussen de 20 en 30 jaar waren. Als 50% van je leden jaarlijks opzegt dan moet je voornamelijk businessbeslissingen maken die gebaseerd zijn op nieuwe leden van circa 20 jaar.
• De gemiddelde leeftijd van alle leden bedraagt 36,82 jaar. De gemiddelde leeftijd van nieuwe leden is 30,71 jaar. Hoe groot is dat verschil binnen jouw club?
Verwelkom Generation Active
Om relevant te blijven is het van cruciaal belang om millennials en generatie Z in je club te verwelkomen. Maar hoe kun je beide generaties nu het beste bereiken? Hieronder een overzicht van de belangrijkste actiepunten om deze generaties aan je club te binden:
• Zorg voor een 24/7 oplossing
• Erken de waarde van referrals en aanbevelingen
• Zorg voor een zo hoog mogelijke customer experience • Kies voor programma’s die deze doelgroepen aanspreken
1. Zorg voor een 24/7 oplossing
Je kunt een 24/7 oplossing bieden zonder dat je je openingstijden hoeft uit te breiden. Om ervoor te zorgen dat je leden op elk uur van de dag kunnen sporten en gebruik kunnen maken van de faciliteiten van je club, kun je denken aan Virtual Fitness, fitness on demand en het ontwikkelen van een app. Als je in je club nog geen virtuele lessen aanbiedt, dan mis je een belangrijke service aan je leden.
2. Erken de waarde van reviews en aanbevelingen
Uit onderzoek blijkt dat 75% van de consumenten je advertenties niet gelooft. Millennials en generatie Z beslissen vaker op basis van mond-tot-mondreclame en aanbevelingen van vrienden, familie en kennissen. Advertenties worden steeds minder belangrijk en doorslaggevend.
3. Zorg voor een zo hoog mogelijke customer experience
Voor millennials en generatie Z is een fantastisch design cruciaal bij de keuze van een fitnessclub. Zij dienen hier zich goed bij te voelen. Het gaat hierbij vooral om het visuele aspect en het functionele aspect. Bijna alle boutique clubs onderscheiden zich van traditionele fitnessclubs door hun worldclass look & feel. Waarom zijn boutique clubs zo goed in het bereiken van millennials en generatie Z?
• Ze maken gebruik van toffe, inspirerende merken
• Focussen op experience
• Ze bieden motiverende work-outs die gegeven worden door de beste instructeurs
Het is voor traditionele fitnessclubs aan te bevelen om het gevoel van een boutique club in de club te ontwikkelen. Hierbij valt te denken aan indoor cycling, HIIT, functionele training, kracht, body & mindlessen, dans en boxing. De meest controleerbare factoren om millennials en generatie Z aan je club te binden, zijn ‘de kwaliteit van de muziek’ en ‘de kwaliteit van de materialen’.
4. Programma’s die de doelgroepen aanspreken
Millennials en generatie Z zijn dol op groepslessen. Circa 80% van alle groepsfitness deelnemers bestaat uit millennials en generatie Z. Het is daarom erg belangrijk om je programma-aanbod af te stemmen op deze doelgroepen. Millennials en generatie Z houden over het algemeen van high-intensity interval training (korte, intensieve work-outs), bijvoorbeeld Les Mills GRIT en SPRINT.
We kunnen concluderen dat virtual fitness en korte, intensieve work-outs in de toekomst van fitnessclubs een nog belangrijkere rol gaan spelen.
FIBO 2019
Les Mills heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot de expert op het gebied van millennials en generatie Z met betrekking tot (groeps)fitness. Wil je meer weten over Les Mills Virtual en/of wat Les Mills je kan bieden op het gebied van high-intensity interval training?
Bezoek dan de stand van Les Mills op de FIBO, hal 6, stand B77. Ben je niet aanwezig op de FIBO? Dan kun je uiteraard ook altijd vrijblijvend contact met ons opnemen via telefoonnummer +31 (0)416 34 97 25 of stuur een e-mail aan info@lesmills.nl
De studie ging vooral over de zogenaamde Generation Active, namelijk de millennials (geboren tussen 1981 en 1996) en generatie Z (geboren tussen 1997 en 2010). Alvast enkele feitjes:
• In 2019 is 63% van de totale wereldbevolking geboren na 1980
• 80% van de fitnessleden bestaat uit millennials of generatie Z. Echter, deze consumenten kiezen ook vaak voor thuisfitness, boutique clubs of low budget clubs
In BodyLIFE delen we graag de belangrijkste resultaten uit het onderzoek.
• Millennials en Generatie Z verschillen erg van alle andere generaties die voor deze generaties kwamen. Dit komt vooral omdat ze direct toegang hebben tot nieuwe technologie. Daarnaast is het tempo waarin de veranderingen plaatsvinden sterk verhoogd.
• De gemiddelde leeftijd in een fitnessclub is vaak 40+ en veel leden zijn lid geworden toen ze tussen de 20 en 30 jaar waren. Als 50% van je leden jaarlijks opzegt dan moet je voornamelijk businessbeslissingen maken die gebaseerd zijn op nieuwe leden van circa 20 jaar.
• De gemiddelde leeftijd van alle leden bedraagt 36,82 jaar. De gemiddelde leeftijd van nieuwe leden is 30,71 jaar. Hoe groot is dat verschil binnen jouw club?
Verwelkom Generation Active
Om relevant te blijven is het van cruciaal belang om millennials en generatie Z in je club te verwelkomen. Maar hoe kun je beide generaties nu het beste bereiken? Hieronder een overzicht van de belangrijkste actiepunten om deze generaties aan je club te binden:
• Zorg voor een 24/7 oplossing
• Erken de waarde van referrals en aanbevelingen
• Zorg voor een zo hoog mogelijke customer experience • Kies voor programma’s die deze doelgroepen aanspreken
1. Zorg voor een 24/7 oplossing
Je kunt een 24/7 oplossing bieden zonder dat je je openingstijden hoeft uit te breiden. Om ervoor te zorgen dat je leden op elk uur van de dag kunnen sporten en gebruik kunnen maken van de faciliteiten van je club, kun je denken aan Virtual Fitness, fitness on demand en het ontwikkelen van een app. Als je in je club nog geen virtuele lessen aanbiedt, dan mis je een belangrijke service aan je leden.
2. Erken de waarde van reviews en aanbevelingen
Uit onderzoek blijkt dat 75% van de consumenten je advertenties niet gelooft. Millennials en generatie Z beslissen vaker op basis van mond-tot-mondreclame en aanbevelingen van vrienden, familie en kennissen. Advertenties worden steeds minder belangrijk en doorslaggevend.
3. Zorg voor een zo hoog mogelijke customer experience
Voor millennials en generatie Z is een fantastisch design cruciaal bij de keuze van een fitnessclub. Zij dienen hier zich goed bij te voelen. Het gaat hierbij vooral om het visuele aspect en het functionele aspect. Bijna alle boutique clubs onderscheiden zich van traditionele fitnessclubs door hun worldclass look & feel. Waarom zijn boutique clubs zo goed in het bereiken van millennials en generatie Z?
• Ze maken gebruik van toffe, inspirerende merken
• Focussen op experience
• Ze bieden motiverende work-outs die gegeven worden door de beste instructeurs
Het is voor traditionele fitnessclubs aan te bevelen om het gevoel van een boutique club in de club te ontwikkelen. Hierbij valt te denken aan indoor cycling, HIIT, functionele training, kracht, body & mindlessen, dans en boxing. De meest controleerbare factoren om millennials en generatie Z aan je club te binden, zijn ‘de kwaliteit van de muziek’ en ‘de kwaliteit van de materialen’.
4. Programma’s die de doelgroepen aanspreken
Millennials en generatie Z zijn dol op groepslessen. Circa 80% van alle groepsfitness deelnemers bestaat uit millennials en generatie Z. Het is daarom erg belangrijk om je programma-aanbod af te stemmen op deze doelgroepen. Millennials en generatie Z houden over het algemeen van high-intensity interval training (korte, intensieve work-outs), bijvoorbeeld Les Mills GRIT en SPRINT.
We kunnen concluderen dat virtual fitness en korte, intensieve work-outs in de toekomst van fitnessclubs een nog belangrijkere rol gaan spelen.
FIBO 2019
Les Mills heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot de expert op het gebied van millennials en generatie Z met betrekking tot (groeps)fitness. Wil je meer weten over Les Mills Virtual en/of wat Les Mills je kan bieden op het gebied van high-intensity interval training?
Bezoek dan de stand van Les Mills op de FIBO, hal 6, stand B77. Ben je niet aanwezig op de FIBO? Dan kun je uiteraard ook altijd vrijblijvend contact met ons opnemen via telefoonnummer +31 (0)416 34 97 25 of stuur een e-mail aan info@lesmills.nl
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.