4 maanden geleden

Entreo: toegangspoort tot nieuwe verdienmodellen voor de branche

4 maanden geleden
Als fitnessondernemer ben je vooral bezig met de dag van vandaag. Uiteraard zie je wat er speelt in de markt en wil je graag inspelen op die veranderende vraag, maar hoe pak je dat aan? Entreo helpt de fitnessondernemer met een vernieuwend vitaliteitsplatform waarmee de ondernemer toegang krijgt tot het bedrijfsleven én ontwikkelt producten en diensten die zorgen voor additionele omzet. Dit alles tegen een eerlijke prijs voor de ondernemer.
 
Van bedrijfsfitness naar vitaliteit
“Met Entreo komen we iets brengen in plaats van halen,” zegt directeur Bjorn Maas. Een ontwapenende insteek voor een organisatie ontstaan uit de fitnessbranche (mede opgericht door Maarten van Kempen) die een stevige marktpositie hoopt te verwerven en daar hard aan bouwt, met een kleine 600 aangesloten sportlocaties en een achterban in het bedrijfsleven die 50.000 werknemers vertegenwoordigt. Dat is niet uit het niets ontstaan: de achtergrond ligt in de bedrijfsfitness. Hiermee activeer je echter maar zo’n 15% van de medewerkers. De hamvraag is dus; wat doe je met overige 85 procent? Een werkgever is er immers bij gebaat wanneer het gros van de medewerkers zich fit voelen en lekker in hun vel zitten.
 
Een vraaggestuurd vitaliteitsplatform
Wij faciliteren dat voor werknemers via de Entreo-app, uiteraard met hun toestemming. De werkgever heeft er geen omkijken naar. Die levert een werkgeversbijdrage, te besteden door de werknemer, en krijgt daar veel voor terug: een betere sfeer binnen het team en minder risico op lichamelijke en mentale klachten bij het personeel, zoals burn-outs. “Wij ontwikkelen passende challenges om collega’s te motiveren en monitort voortdurend op individuele basis de knelpunten. Waardoor komt iemand niet verder met het bereiken van gestelde doelen? De software bekijkt wat iemand nodig heeft en maakt een koppeling naar een expert in het netwerk van aangesloten aanbieders die de medewerker verder kan helpen. “Op het juiste moment krijg je een sterk opgewarmde lead of zelfs klant met een concrete vitaliteitsvraag én budget op de stoep.”
 
De invulling gaat veel verder dan fitness, het betreft bewegen, gezonde voeding en mentale ontspanning, bijvoorbeeld meditatie, yoga en mindfulness. “Niet dat we dat op voorhand concreet invullen: we achterhalen iemands behoefte en kijken dan welke partij daarin kan het beste kan voorzien. Of je voegt het als club aan je assortiment toe, zodat je jezelf als vitaliteitscentrum profileert.” Zo worden werkgever en werknemer ontzorgt en krijgt je als club een nieuwe klant die je kunt helpen met het behalen van zijn/haar vitaliteitsdoelen.
 
Met Entreo bedien je je klanten ook thuis
Maas beschrijft de trends in de markt waarop Entreo inspeelt met het verbinden van vraag en aanbod. “Allereerst ‘meten is weten’ oftewel de beschikbaarheid van tools die dingen inzichtelijk maken, zoals wearables. Verder de switch van fitness naar vitaliteit, dus naast bewegen ook invulling geven aan voeding en mentale ontspanning. De kracht zit ’m in de combinatie ervan. Daar willen consumenten steeds meer op een hybridemanier mee aan de slag gaan, dus niet alleen binnen een club, maar ook thuis en outdoor. Werken aan vitaliteit, ongeacht de locatie. Als ondernemer kun je dit faciliteren met het thuistrainconcept van Entreo. De klant gaat thuis aan de slag, maar met de professionele begeleiding van een personal trainer van je sportclub. Hiermee bedien je een extra doelgroep die bijvoorbeeld te ver van je locatie woont, maar wel thuis wenst te sporten.
 
Van de branche, voor de branche
Steeds meer branches kennen een online platform dat een directe verbinding legt tussen de behoefte van de consument en een aanbieder die daar perfect op kan inspelen. “Denk maar aan Booking.com of Thuisbezorgd.nl,” zegt Maas. “Zij verzamelen het aanbod en maken inzichtelijk waar jij de beste deal sluit. Het probleem voor de aanbieders is daarbij echter dat ze redelijk afhankelijk zijn van zo’n platform en dus mee moeten in concurrentie op prijs én gevraagde commissies door het platform.
 
Bij het bepalen van ‘de beste deal’ kijkt Entreo niet primair naar de goedkoopste aanbieder, maar naar de meest passende oplossing voor een vitaliteitsvraagstuk. “Natuurlijk rekenen we een marge voor onze dienstverlening, maar deze staat in verhouding tot de geleverde dienst. Dat doen we op een transparante, faire manier (met een vast percentage en geen addertjes onder het gras). We houden er niet van om nieuwe vitaliteitsaanbieders met een lokkertje binnen te halen en daarna, als het succes van ons platform groeit, de fee flink op te schroeven. Kijk, we komen zelf uit deze branche en representeren de partijen die zich daar bewegen. Gaat het goed met hen, dan gaat het goed met ons. Een gezond werkend Nederland en een gezond verdienmodel voor de branche, daar doen we het voor!”

Vraag de informatie aan via Ledenbinding & Retentie of via www.entreo.nl 

Onder andere Pim Lexmond van Bodyline Healthcenter, Juliën van der Slikke van Healthclub Juliën en Han de Hair van Gymnasion uit Joure gingen u al voor. Aantal deelnemende locatie nu 649, wees er snel bij!
 
Bedrijf

bodyLIFE hét grootste fitnessvakblad

Laatste artikelen van dit bedrijf