22 june 2022

Loyaliteitsprogramma in ledensoftware van Magicline

Jeroen Gerats
Mediadeskundige bij bodyLIFE
22 june 2022

Van klantenbinding tot meer financiële zekerheid

Magicline integreert loyaliteitsprogramma in software
Om fitnessaanbieders niet alleen te ondersteunen bij het werven van leden, maar ook bij het behouden van hun klanten, heeft de softwareleverancier Magicline een nieuw loyaliteitsprogramma in haar systeem geïntegreerd. De nieuwe functie is beschikbaar vanaf het prijspakket "Advanced" en kan afzonderlijk worden geconfigureerd.


Klantenbinding voor meer financiële stabiliteit 
Voor fitnessaanbieders is het niks nieuws: leden die van gedachten veranderen en hun abonnement opzeggen. Velen vertrouwen daarom vaak uitsluitend op nieuwe klantenwerving om deze fluctuatie te compenseren.
Echter, het belang om bestaande leden op de lange termijn te behouden is minstens zo belangrijk: "Een hogere klantenbinding heeft een blijvend effect op de financiële zekerheid en stabiliteit van een sportschool. En dat is waar wij in het spel komen met ons nieuwe loyaliteitsprogramma. Het biedt sportschoolhouders de mogelijkheid om eenvoudig hun klantenbinding te verhogen zonder hoge extra kosten of tijdsinspanning," verklaart Daniel Wischer, Chief Product Officer van Magicline.
Het nieuwe loyaliteitsprogramma in Magicline
Met het nieuwe loyaliteitsprogramma heeft de software provider - die deel uitmaakt van het overkoepelende bedrijf Sport Alliance - een functie gecreëerd om bestaande leden te belonen voor bijvoorbeeld check-ins, trainingen of de duur van hun lidmaatschap. De functie kan door de sportschool zelf flexibel worden geconfigureerd, niveaus kunnen worden gedefinieerd en beloningen kunnen worden ingesteld.
Magicline heeft via haar blog voorbeelden gegeven over hoe fitnessaanbieders de functie in hun sportschool kunnen gebruiken.
Start klantenbinding
Het loyaliteitsprogramma is beschikbaar voor de prijspakketten "Advanced" en "Pro". Als Magicline-gebruikers al één van de pakketten hebben, hoeven ze alleen maar de nieuwe functie te activeren.
"Zelfs als een van onze klanten een ander prijspakket heeft, kan hij binnen zijn Magicline gemakkelijk en zelfstandig overschakelen op het pakket wat hij of zij nodig heeft. Vanaf dat moment kunnen zij de nieuwe functie ook zonder beperkingen gebruiken," zegt Daniel Wischer.
Magicline gebruikers kunnen via de volgende blog meer informatie vinden over het gebruik en de activatie van het nieuwe loyaliteitsprogramma en over het switchen van pakket.
 
Auteur

Jeroen Gerats

Bedrijf

bodyLIFE hét grootste fitnessvakblad

Laatste artikelen van dit bedrijf