3 weken geleden

EuropeActive maakt zich op voor #BEACTIVE DAY in september

Jeroen Gerats
CLO - Magazine Manager bodyLIFE
3 weken geleden
De aanloop naar de tweede editie van #BEACTIVE DAY, de Europese campagne die het plezier en het belang van bewegen viert en mensen aanmoedigt om een dag actief te zijn, is nu in volle gang na de leerzame workshop georganiseerd door EuropeActive op dinsdag 7 Juni. Meer dan 17 nationale verenigingen plannen al campagnes in hun respectievelijke landen om aan te tonen hoe essentieel de fitnesssector is voor de gezondheid en het welzijn van mensen.
 
De #BEACTIVE DAY is een initiatief van de fitness- en fysieke activiteitssector en vertegenwoordigt een samenwerking tussen EuropeActive en haar nationale associatiepartners, die tijdens de Europese Week van de Sport (23 - 30 september) duizenden gratis evenementen en activiteiten zullen organiseren die over Europa en daarbuiten op verschillende locaties zoals gezondheids- en fitnessclubs, werkplekken, buitenfaciliteiten en nog veel meer plaatsen.
 
Belangrijke spelers in de fitness- en lichaamsbewegingsector, zoals gezondheidsclubs, vrijetijdscentra, digitale aanbieders, clubexploitanten en sportprofessionals worden aangemoedigd om een evenement te organiseren rond de promotie van lichaamsbeweging, om meer mensen, actiever, vaker, maar ook om de invoering van een actieve, gezonde levensstijl te helpen een beleidsprioriteit te worden in heel Europa. Deelname staat open voor het grote publiek, ongeacht leeftijd, geslacht of sociaal-economische achtergrond, aangezien het kerndoel van de campagne is om te genieten van de voordelen van fysieke activiteit en de #BEACTIVE-boodschap over de hele samenleving te verspreiden.
 
In een reactie op de campagne zei Mariya Gabriel, Europees commissaris voor Innovatie, Onderzoek, Cultuur, Onderwijs en Jeugd: "De #BEACTIVE DAY-campagne is een prachtig voorbeeld van hoe onze partners kunnen bijdragen aan het succes van de Europese Week van de Sport van de Europese Commissie. Ik was onder de indruk van de resultaten van de #BEACTIVE DAY van vorig jaar, en kijk er nu erg naar uit om het dit jaar nog meer momentum te zien krijgen. Met EuropeActive en zijn actoren bundelen we onze krachten om Europeanen aan te moedigen actiever te zijn, hun algemene gezondheid en welzijn te verbeteren en het meeste uit onze HealthyLifeStyle4All-campagne te halen!”.
 
Andreas Paulsen, CEO van EuropeActive: "Ik ben verheugd om de #BEACTIVE DAY-campagne in 2022 weer te zien lopen met de duidelijke focus om de belangrijkste jaarlijkse viering en bijdrage te worden van de fitness- en fysieke activiteitssector tijdens de Europese Week van de Sport. Ik zou graag om onze nationale verenigingspartners te bedanken, evenals alle belangrijke belanghebbenden op het gebied van fitness, voor hun inzet en creativiteit om dit evenement in meer dan 17 verschillende Europese landen te realiseren.
 
We zijn een trotse partner van de Week en een groot voorstander van de #BEACTIVE-boodschap, en daarom wil ik iedereen uitnodigen om met ons mee te doen op #BEACTIVE DAY en van 23 september de meest actieve dag van het jaar te maken en meer mensen te krijgen, actiever, vaker", besloot hij.
 
Ga voor meer informatie over #BEACTIVE DAY naar www.beactiveday.eu/
 
#BEACTIVE DAY wordt gesponsord door

 
Auteur

Jeroen Gerats

Bedrijf

Europe Active

Laatste artikelen van dit bedrijf