1 week geleden

ISPO München en OutDoor by ISPO definitief naar nieuwe data

1 week geleden
Samen met toonaangevende sport- en outdoormerken, retailers en brancheverenigingen heeft Messe München twee baanbrekende beslissingen genomen: met onmiddellijke ingang zal ISPO München voortaan eind november worden gehouden, aan het begin van het winterseizoen, in plaats van in januari. OutDoor by ISPO wordt voortaan eind juni georganiseerd en niet meer eind mei/begin juni.

Voor 2022 betekent dit dat ISPO München 2022 nu plaatsvindt van 28 t/m 30 november 2022 (maandag t/m woensdag). De nieuwe datum voor OutDoor by ISPO 2022 is 12 t/m 14 juni 2022 (zondag t/m dinsdag).

Het blijvend verschuiven van data is een strategische beslissing vanwege de ingrijpende marktveranderingen van de afgelopen jaren. De industrie en de detailhandel worden geconfronteerd met grote verschuivingen in de wereldwijde toeleveringsketen, waardoor ook de ordercycli vastlopen. 

Het plannen van ISPO München in januari of februari, zoals voorheen het geval was, is daarom voor veel deelnemers uit de branche te laat. De permanent vervroegde datum voor OutDoor door ISPO werkt ook veel beter met de nieuwe bestelcycli.

"Als de industrie verandert, moeten we ook nieuwe manieren vinden", zegt Klaus Dittrich, CEO van Messe München. "De nieuwe data zijn het ideale antwoord op huidige en toekomstige uitdagingen. Bovenal bieden ze volledig nieuwe kansen voor industrie en handel."

Nieuwe data bieden exposanten en vakbezoekers concrete voordelen

De herschikking van ISPO München en OutDoor door ISPO heeft tal van voordelen voor exposanten en vakbezoekers:
  • De datums staan ??nu telkens aan het begin van de branchespecifieke bestelcycli
  • Voortaan hebben exposanten en vakbezoekers elk jaar een vroeger overzicht van de markt
  • Met het consumentenfestival op ISPO München worden eindconsumenten geactiveerd voor het komende winterseizoen door middel van evenementen en ervaringen
"We zullen het concept van ISPO München en OutDoor by ISPO naar een nieuwe dimensie brengen", belooft Tobias Gröber.

Voor een optimale impact wordt de duur van beide evenementen ingekort tot drie dagen en wordt er een maximale grootte voor stands ingevoerd. Momenteel is voor OutDoor by ISPO maximaal 150 vierkante meter standgrootte gepland en voor ISPO München maximaal 200 vierkante meter standgrootte per exposerend merk.

Deze beslissing is genomen na de positieve ervaringen met IAA MOBILITY, waarvoor Tobias Gröber ook verantwoordelijk was. Ook de duur van deze beurs werd verkort met de verhuizing naar München en voor het eerst werd de omvang van de stands beperkt.
Bedrijf

ISPO Munich

Laatste artikelen van dit bedrijf