30 september 2021

Wereldwijde fitnessmerken en influencers komen samen om te leren en inspireren op FitNation 2021

Nan de Bruin
Redacteur
30 september 2021

Één van de meest toonaangevende B2B-evenementen voor de fitnessindustrie, FitNation, vindt wederom plaats op 29 oktober van 14.00u - 18.00u. Technologie en innovatie spelen de hoofdrol en dit jaar zal het nog grootser worden dan de virtuele editie van vorig jaar.

In totaal worden er 1,200 fitnesseigeneraren, -exploitanten en -ondernemers verwacht om inzichten, ervaringen en ideeën te delen. Een ideale mogelijkheid voor deelnemers om te leren, te netwerken en geïnspireerd te raken.

De turbulente ontwikkelingen binnen de fitnessindustrie van afgelopen jaar maken dit het juiste moment om samen te komen en van elkaar te leren.

Technologie heeft een spurt gemaakt binnen de fitnessindustrie en steeds meer ondernemers hebben de digitale ontwikkelingen omarmd. Het hybride businessmodel en een holistische aanpak waarbij digitale oplossingen met fysieke aanwezigheid gecombineerd worden, is bijna niet meer weg te denken. 

 

De FitNation line-up bestaat dit jaar uit toonaangevende merken uit de industrie zoals Virtuagym, CLMBR, Active Wellness, ClassPass, Workout Anytime, WIFA en Prime Time Fitness. Er zullen ook prominente fitnessinfluencers aanwezig zijn zoals Emma Barry, Matthew Januszek en Stephanie Elswood. 

Het interessante programma behandelt een breed scala aan relevante onderwerpen. Denk hierbij aan de fitnesstrends van de afgelopen jaren die niet meer zullen verdwijnen, het belang van wellness en meditatie, tips voor meer interactie met online community's en de democratisering van de fitnessindustrie. 

Met de aanschaf van een virtueel kaartje krijgen de deelnemers de mogelijkheid om aanwezig te zijn bij de drie keynote presentaties, inclusief paneldiscussie, en hebben daarnaast keuze uit de volgende onderdelen:

  • 11 exclusieve workshopsessies, geleid door experts
  • 1:1 netwerksessies, waarbij je wordt gematched voor een 3 minuut durende videocall
  • Een real life virtual booth expositiecentrum, met laatste aanbiedingen uit de fitnessindustrie

Dit is de derde editie van FitNation, na het grote succes in 2019 en het virtuele evenement van afgelopen jaar. Het evenement in 2021 zal via livestream worden uitgezonden vanuit de Amsterdamse studio van wereldwijde fitnesstechnologie aanbieder Virtuagym en gehost worden door HopIn, hét virtuele platform dat recentelijk geïndexeerd is op meer dan $5.5 biljoen.
 

Na de vele veranderingen en uitdagingen van de afgelopen twee jaar binnen de fitnessindustrie, is dit het juiste moment om samen te komen en ideeën, ervaringen en kennis uit te wisselen”, aldus Hugo Braam, CEO en mede-oprichter van Virtuagym (hij zal het evenement openen). “Daarom is het fantastisch om zo’n goede line-up te zien voor FitNation 2021, met een focus op technologie en innovatie. Zo maken we samen de wereld een stuk gezonder en gelukkiger.” 


Alle kaarthouders krijgen na het evenement toegang tot de opnames, en zo alle presentaties en sessies terugkijken. Omdat we sprekers en gasten van over de hele wereld op FitNation mogen verwelkomen, zal het gehele evenement in het Engels plaatsvinden.

Er zijn een beperkt aantal kaarten beschikbaar: https://fitnation.co/fitnation-2021/ 



Over FitNation 

FitNation is het platform voor fitnessprofessionals, van sportscholen en studio-eigenaren tot personal trainers en ondernemers. Zij produceren webinars, podcasts en de jaarlijkse fitnessconferentie waarbij het doel is om fitnessondernemers altijd van de nieuwste trends en ontwikkelingen te voorzien. 

Voor andere aankomende evenementen, klik hier

Om de podcast Groei jouw fitness onderneming te beluisteren, klik hier.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Fitnationonline evenementenVirtuagymCLMBRClassPassEmma BarryMatthew JanuszekStephanie ElswoodHugo Braam
Gerelateerde artikelen
Auteur

Nan de Bruin

Bedrijf

Virtuagym

Laatste artikelen van dit bedrijf