2 jaar geleden

Hoe HDD Group Dennis Toppin hielp zijn Immersive Studio's future proof te maken

2 jaar geleden
Voor fitnessondernemer Dennis Toppin was de coronatijd geen tijd om stil te zitten. Allesbehalve. De eigenaar van de drukbezochte CrossFit Immersive in Leidschenveen opende in februari namelijk de deuren van zijn gloednieuwe high-end studio voor krachttraining en -lessen: Immersive Studio's in Rijswijk. Toppin verwacht in de komende jaren zijn brand Immersive verder uit te gaan bouwen.
 
Toppin hoopte al in januari zijn eerste leden te verwelkomen, maar de coronamaatregelen maakte dat niet mogelijk. Uiteindelijk gingen in februari de lichten op groen voor de opening van Immersive Studio's in Rijswijk en sindsdien merkt hij een toestroom aan klanten. Zo'n drie jaar geleden startte Toppin, al jaren National Les Mills Trainer, CrossFit Immersive in Leidschenveen, gericht op CrossFit en intervaltraining. Immersive Studio's richt zich meer op personal training en small group training. In Immersive studio's worden onder andere BODYPUMP, LES MILLS SPRINT en LES MILLS GRIT gegeven.
 
"In februari waren we ready to go. We hoopten eerder open te gaan, maar door corona konden we niet op tijd de deuren openen", vertelt Toppin, die juist in de coronaperiode doorpakte om een nieuwe vestiging van zijn Immersive brand te realiseren. "Ik ben iemand die niet graag stil zit. Deze kans kwam voorbij en ik had een bepaald idee voor ogen wat ik wilde. Ik wist ook dat dit high end-concept juist in tijden van corona kan aanslaan."
 
"Sinds de heropening van sportscholen komen lang niet alle leden direct terug. Dat komt ook omdat meer mensen bewuster willen sporten met meer persoonlijke begeleiding of in kleine groepjes. Met ons inboeksysteem, dat ik ook al had bij mijn eerste club, kan iedereen aangeven wanneer hij of zij wil komen sporten. Ik heb in mijn omgeving veel mensen gesproken die weer willen sporten, maar wel met nog meer begeleiding dan voor de coronatijd. Ik dacht: ik kan ze niet allemaal kwijt in mijn club en ben gaan nadenken over mogelijkheden voor een nieuwe vestiging. En heb toen een plan gemaakt. Ik wilde iets starten dat meer een studio zou worden dan een sportschool. Met meer aandacht voor het individu", aldus Toppin.

EXPERIENCE
Hij richt zich bij Immersive Studio’s Rijswijk vooral op millennials, die gebruik kunnen maken van een gevarieerd lessenpakket en na hun trainingen kunnen relaxen aan de bar of in een lounge-gedeelte. "Ik heb bewust gekozen voor een high-end club. Wanneer je hier alleen of met een klein groepje mensen naar binnen komt moet je gelijk in een bepaalde vibe komen. Mensen moeten het direct ook supertof vinden om hier te zijn. Bijpassende muziek en goede trainers spelen daarin een rol, maar ook zeker de ruimte zelf. Immersive betekent betrokken en meeslepend. Mensen moeten binnen even vergeten wat er buiten allemaal gebeurt. Ik ging voor een huiselijk gevoel met toch een enorme experience. Ik denk dat je dit soort studio's veel vaker gaat zien. Iedereen die binnenkomt zegt: wow. Mensen willen steeds meer een beleving ondergaan als ze ergens komen. Ook wanneer ze sporten."

"Zeker millennials willen daar ook net iets meer voor betalen. Wanneer je bij Immersive binnenkomt moet dat eigenlijk meer zijn dan zomaar een bezoekje aan een willekeurige gym. Daarom heb ik ook een beauty corner laten inrichten. Je ziet dat veel vrouwen gebruikmaken van personal training en small group training. Ik dacht: laat ik de ruimte dan nog vrouwvriendelijker maken. Ik wil naast het sportaanbod iets extra's bieden."

STUDION
Alle groepsfitness producten zijn geleverd door Studion, waaronder materialen van Escape Fitness, BODY BIKES, Les Mills SMART TECH materialen en Sprinttrack. "Het resultaat is een future proof gym  met materialen van de hoogste kwaliteit. Ik heb voor functionele apparaten gekozen. Ik heb bij de Escape Bootcamp kennisgemaakt met de materialen van Studion en die gaven een bepaalde vibe en hadden een mooie look. Ik wist dat Studion van HDD GROUP was en zo legde ik snel het contact met accountmanager Yves, die ik al langere tijd ken. Hij regelde alles heel snel en communiceerde heel transparant. Yves had al snel door welke look and feel ik wilde bij Immersive en dacht daarin ook met mij mee. Hij gaf daarbij ook aan wanneer ik misschien iets anders kan doen om de ruimte toch iets functioneler of mooier in te richten. Ik wilde bijvoorbeeld een speedtrack neerleggen, maar twijfelde waar die zou moeten komen. Yves zei: plaats hem bij de ingang. Dan heb je gelijk een eyecatcher voor mensen die binnen komen."
 
"Als National Les Mills Trainer was ik al zeer bekend met de producten en diensten van HDD GROUP en de goede ervaringen kwamen weer terug bij de realisatie en inrichting van Immersive Studio's. Gezien het nieuwe concept, wilde ik producten en materialen van A-kwaliteit die lang meegaan en een stoere uitstraling hebben. Bij HDD GROUP vind je alles onder één dak, het is one stop shopping. Hierdoor heb je altijd hetzelfde aanspreekpunt en dat werkt erg prettig. De samenwerking met HDD GROUP is zeer prettig verlopen, de materialen waren op tijd binnen en de installatie ging vlekkeloos. Ik wil in de nabije toekomst de Immersive brand verder uitbouwen. Bij elke nieuwe locatie wil ik herkenbare aspecten terug laten komen, maar ook blijven innoveren. HDD GROUP kan mij daarbij zeker weer goed ondersteunen", aldus Toppin.


Ga voor meer informatie naar Studionfitness.com
HDD GroupDennis ToppinCrossFit ImmersiveImmersive StudiosDen Haagles mills
Gerelateerde artikelen
Bedrijf

HDD GROUP

Laatste artikelen van dit bedrijf