3 jaar geleden

mywellness, veel meer dan coaching

3 jaar geleden
Technogym heeft als enige in de fitnessbranche een ecosysteem waarmee sportscholen in staat zijn om elke individuele gebruiker te verbinden met een volledig gepersonaliseerd trainingsprogramma (mywellness) op basis van persoonlijke behoeften en doelen. Via de mywellness-app heeft de gebruiker waar hij zich dan ook bevindt, toegang tot online (personal) coaching. Dus ook thuis. Wat nu heel fijn is, volgens de Marieke Schimmel-Stuivenberg, een van de eigenaren van het innovatieve Tesqua Sport & Health Club in Ede.

Contact houden met elkaar via de app

Deze sportschool heeft recent gekozen voor de fitnessapparatuur en -oplossingen van Technogym. En de doorslaggevende reden was het mywellness-platform. “Ons doel is onze leden het maximale op sportgebied te bieden. Daar draagt mywellness, en zeker nu, optimaal aan bij. We hebben het meest uitgebreide pakket: online coaching, live streaming en on-demand-lessen. On-demand kun je kiezen voor Technogym-trainers, maar wij gebruiken onze eigen instructeurs, filmen de lessen, zetten ze in de app en de leden kunnen de lessen gebruiken wanneer het hen uitkomt. Op deze manier houden we de connectie met onze leden. Want het is in deze tijd lastiger om contact te houden met je deelnemers. Via de app en vooral met de live streams, lukt dat nu juist heel goed. We hadden voor de avondklok zelfs 600 deelnemers per week die meededen! Elke les begint iets eerder omdat we een korte live interactie met de leden willen hebben. Even vragen hoe het gaat, een grapje, ruimte maken voor de leden om ook hun zegje te doen tegen elkaar of tegen de instructeur. Dat ervaren de sporters als erg fijn”, zegt Marieke.

Het zelf leuk maken
Dat de app bijdraagt aan het community-gevoel wat ook een van de basis eigenschappen van de app is, blijkt wel. Marieke vervolgt: “We krijgen zoveel hartverwarmende reacties van onze leden binnen via mail, belletjes, appjes. We krijgen zelfs kaartjes toegestuurd met lieve boodschappen als: ‘Ik wil aan jullie mijn dank uiten voor de lessen, nooit gedacht dat ik online zou gaan sporten, maar wat kijk ik er naar uit. Ik vind de live-streams geweldig.’ En een ander kaartje: “Lieve Marieke, hartelijk dank voor de inzet, vriendelijkheid en de toewijding in de online lessen!’. Dit vind ik nou zo leuk, het meeleven en het enthousiasme over wat we doen.”

Wat doet de app nog meer?
“In eerste instantie hadden we de app om de groepslessen te reserveren. En straks als we weer open kunnen, zetten we ook de persoonlijke programma’s van de sporters in de app. Hoewel dat nu ook al gebeurt, als mensen thuis een specifiek programma willen bijvoorbeeld. Mensen geven via onze website aan dat ze online coaching willen en vertellen welke accessoires ze thuis al hebben (springtouw, bal, weerstandsbanden etc.) Dan kijken de instructeurs in de app, welke oefeningen zijn er al van Technogym die ze kunnen gebruiken om een programma op maat te maken. Die zetten zij dan in de app van de klant. Maar ze bedenken en filmen ook zelf oefeningen en zetten die in de app.”

Waarom Technogym?
Marieke legt uit: “We hebben voor Technogym gekozen omdat alles met elkaar connected is. De technologie ondersteunt de trainer waardoor de trainer meer tijd heeft om met de sporter bezig te zijn. We kunnen nu veel sneller een programma voor iemand maken en instellen. En de klant kan al zijn bewegingen in de app checken; alle oefeningen, herhalingen, frequentie, op maat gemaakte trainingen, alles. En je kunt alle app’s koppelen zoals Strava en Runkeeper. Zo krijgt de sporter en de instructeur een totaalplaatje van alle bewegingen die de sporter maakt op een dag.”

Kijken naar wat er wel is
“We zijn supertevreden over Technogym, de kwaliteit van de apparaten, de service, goede ondersteuning. De leden moesten in het begin wel even wennen want alles was nieuw en digitaal. Maar dat ging eigenlijk heel snel en heel goed. Zelfs voor de oudere doelgroep. Het voordeel van de app is ook dat als mensen straks graag thuis willen blijven sporten, we ze volledig met de mywellness-app kunnen ondersteunen. De instructeur blijft optimaal betrokken doordat er gewoon met de leden geappt kan worden. Het biedt zoveel mogelijkheden. Ik denk dat we daarom ook onze leden hebben kunnen behouden tijdens deze crisis. Want je kunt zeggen; helaas, we zitten in deze situatie, we kunnen niets doen, of je kunt kijken wat er wel is en de mogelijkheden benutten. Het is heel fijn dat we zo in contact kunnen blijven en de mensen in beweging houden. Want dat is het belangrijkst, blijven bewegen. En daarin ligt voor ons de uitdaging, continu, en mywellness helpt ons in die ambitie.”

www.technogym.com/bodylife
Technogym
Gerelateerde artikelen
Bedrijf

Technogym

Laatste artikelen van dit bedrijf