3 jaar geleden

Techgiganten & enorme kansen - experts schetsen een positief toekomstbeeld voor de fitnessindustrie

Nan de Bruin
Redacteur
3 jaar geleden

‘s Werelds grootste techbedrijven betreden de fitnessindustrie en dat creëert volgens de marktleiders Virtuagym, CLMBR, Life Fitness en Matrix (Johnson Health Tech) nieuwe uitdagingen en kansen voor sportscholen en personal trainers.

De opkomst van techgiganten in combinatie met de digitalisering die de industrie in het afgelopen jaar heeft ondergaan, vergroot de potentiële doelgroep voor fitnessondernemers. Fitness is bij de mensen thuis gebracht, en door de opkomst van online diensten zijn er meer touchpoints en meer mogelijkheden voor gepersonaliseerde content.  Dit zorgt voor een groter bereik, verhoogde omzet en een groeiende retentie. Het schetst dus een positief beeld voor een industrie die ongeëvenaarde veranderingen en uitdagingen heeft doorstaan in het afgelopen jaar. 

Deze inzichten werden besproken tijdens de speciale paneldiscussie, georganiseerd door FitNation. In deze onzekere tijd is het de missie van FitNation om sportschooleigenaren, personal trainers en fitnessondernemers te informeren en inspireren met het laatste nieuws en inzichten van topfitnessondernemers en influencers.


  • FitNation organiseerde een speciale paneldiscussie met Virtuagym, CLMBR, Life Fitness en Matrix (Johnson Health Tech)
     
  • Waardevolle inzichten over hoe technologie de fitnessindustrie vormt werden gedeeld, en de gevolgen van big tech op de fitnessbranche
     
  • Dit gratis evenement was onderdeel van een reeks webinars die als doel hebben om sportscholen, personal trainers en fitnessondernemers te informeren en inspireren na een onstuimig jaar voor de industrie.

“Met de opkomst van big tech maakt de resterende 75-80% van de mensen kennis met fitness. Het maakt het laagdrempelig nu het ook toegankelijk is vanuit huis. Ik ben ervan overtuigd dat deze trend ervoor zorgt dat meer mensen straks weer naar de sportschool gaan. Juist ook de mensen die zich daar eerder niet comfortabel bij voelden,” zei Hugo Braam, CEO en medeoprichter van Virtuagym. “Het zal ook de digitalisatie van onze industrie verder stimuleren - dit helpt fitnessondernemers om hun leden een meer gepersonaliseerde ervaring te bieden. Met online coaching software kunnen trainers bijvoorbeeld met gemak 200 mensen tegelijkertijd coachen. Work-outs kunnen worden aangepast met één druk op de knop.”

Avrum Elmakis, CEO van CLMBR, vindt het fantastisch dat de huidige ontwikkelingen meer mensen aan het bewegen brengt.  “Ik ben blij met de komst van big tech in de fitnessindustrie. Dankzij het gigantische bereik van technologie bestaat er op dit moment een enorme kans voor fitnessondernemers om overtuigende content te maken voor specifieke doelgroepen. Hiermee kunnen zij een connectie aangaan met hun leden op een manier die natuurlijk én authentiek voelt.”

De snelle veranderingen in de fitnessindustrie hebben ervoor gezorgd dat fitnessondernemers zich snel moesten aanpassen door digitale fitness een centraal onderdeel te maken van hun aanbod. Fysieke sportscholen spelen echter nog wel een belangrijke rol door de persoonlijke touch en hun unieke toegevoegde waarde, zoals het communitygevoel en merkbeleving.

Volgens Andrew Kolman, Senior Director of Technology & Business Development bij Matrix, heeft de fitnessindustrie flexibiliteit laten zien: “Vroeger werd technologie alleen gezien als een manier om waarde toe te voegen - nu heeft de industrie ingezien dat het een noodzaak is. Ik heb het volste vertrouwen dat de digitale verschuiving een cruciaal moment is om fitness voor een nog grotere groep toegankelijk te maken.”

Fitnessondernemers die willen groeien moeten zich continu aanpassen aan het drastische veranderde gedrag en verwachtingen van consumenten. Veilig data verzamelen is essentieel om deze veranderingen te begrijpen. “Hoe slimmer we zijn met het gebruik van data, hoe beter wij aan de fitnessbehoeften van leden kunnen voldoen”, zei Stefan Wild, Digital Experience Manager voor Life Fitness. “Dit betekent consistente en beknopte berichten en de juiste content. We hebben veel manieren om gebruikers te motiveren om te trainen en het is makkelijker dan ooit tevoren. Dat kan alleen maar goed uitpakken voor onze industrie.”

Kijk hier de hele paneldiscussie terug:

 

 

Om meer te leren over FitNation en om het webinarprogramma te bekijken, klik hier.

 


Over Virtuagym 

Virtuagym biedt een innovatief fitness softwareplatform voor klantbetrokkenheid, coaching en club management. Het platform bestaat uit een compleet ecosysteem met geïntegreerde mobiele apps en bevat modules voor trainings- en voedingsbegeleiding, voortgangsregistratie, online coaching, business analytics, leden- en personeelsadministratie, roostering, facturatie, toegangscontrole, en meer. 

Met meer dan 200 medewerkers en kantoren in Amsterdam en Medellin ondersteunt Virtuagym meer dan 15 miljoen consumenten, 30.000+ trainers wereldwijd en ruim 7.500 fitnessondernemingen. Klik hier voor meer informatie. 

Over CLMBR 

CLMBR is een ergonomisch en innovatief klimtoestel voor zowel commercieel- als thuisgebruik. Het is het eerste klimtoestel dat beschikt over een groot scherm met daarop video’s met instructielessen. 

Naast het klimtoestel levert het bedrijf ook een app met on-demand klimlessen. Daarnaast worden hier ook tal van statistieken op weergegeven voor een maximale gebruikservaring. 

Bij de investeerders van CLMBR zitten tal van interessante namen zoals Jay-Z, Novak Djokovic en Pitbull. Andere opmerkelijke investeerders zijn durfkapitaal- en private-equitybedrijf KBW-Ventures, inspanningsfysioloog, CEO en oprichter van 22 Days Nutrition Marco Borges, en mede-oprichter en voormalig CEO van YouTube Chad Hurley. 

Over Matrix (Johnson Health Tech) 

Matrix (Johnson Health Tech) ontwikkelt en produceert een breed assortiment fitnessapparatuur voor zowel commercieel- als thuisgebruik. De producten van het bedrijf omvatten loopbanden, elliptische trainers, hometrainers en krachttrainingstoestellen. De merken die het bedrijf aanbiedt zijn Matrix, Vision en Horizon Fitness. Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Taiwan. 

Over Life Fitness 

Life Fitness is wereldwijd marktleider op het gebied van commerciële fitnessapparatuur, speeltafels en meubilair. Het bedrijf produceert en verkoopt haar kracht- en cardiovasculaire apparatuur, biljarttafels en meubilair voor speelzalen onder de merknamen Life Fitness, Hammer Strength, Cybex, Indoor Cycling Group, SCIFIT en Brunswick Billiards. Ze leveren deze binnen 166 landen. 

Het hoofdkantoor van Life Fitness staat in Rosemont, Illinois.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

big techtechnologieinnovatieVirtuagymCLMBRLife FitnessMatrix Fitnesswebinar
Gerelateerde artikelen
Auteur

Nan de Bruin

Bedrijf

Virtuagym

Laatste artikelen van dit bedrijf