3 jaar geleden

ISPO Munich 2021 kent geslaagde online editie als alternatief voor de beurs

3 jaar geleden
ISPO Munich Online 2021 bleek een populaire branchebijeenkomst voor de internationale sport- en outdoorsector: in totaal bezochten 31.574 deelnemers uit 110 landen van 1 tot 5 februari de digitale platforms van 's werelds toonaangevende sportbeurs voor sport onder het motto 'Sport is sterker'. Naast product- en bedrijfspresentaties door 545 exposanten in de Expo Area was ook het congres over de sociale megatrends duurzaamheid, gezondheid, digitalisering en creativiteit razend populair.

"Zelfs als een digitaal evenement vanwege de huidige situatie, heeft ISPO München zijn rol als toonaangevend platform en inspiratiebron voor de hele sport- en outdoorindustrie waargemaakt", vat Klaus Dittrich, CEO van Messe München, samen. “Zeker nu is het belangrijker dan ooit om een ??verenigd front te vormen bij het aangaan van maatschappelijke uitdagingen. Het leidende principe 'Sport is sterker' verenigt onze branche. We hebben dit de afgelopen dagen indrukwekkend gezien."

Dr. Jeanette Friedrich, Global Head van ISPO Group, benadrukt: “We zijn erg dankbaar voor het vertrouwen dat exposanten, sprekers en partners in ons hebben gesteld in de aanloop naar het evenement. We kunnen alleen samen groeien. ISPO Munich Online is een sterk signaal voor een sportindustrie die digitaal met de tijd meegaat en als pionier fungeert op het gebied van duurzaamheid en de koppeling van sport en gezondheid.”

ISPO Munich Online 2021 in cijfers
545 exposanten uit 110 landen presenteerden hun producten en innovaties op ISPO Munich Online 2021. 31.574 vakbezoekers maakten gebruik van het tweedelige evenement met de digitale Expo Area en het gratis conferentieprogramma met meer dan 150 lezingen, discussie-sessies en workshops. De belangrijkste herkomstlanden na Duitsland waren (in deze volgorde): Italië, Groot-Brittannië, Oostenrijk, Japan en China. De “Public Streams” voor eindgebruikers, die voor het eerst werden aangeboden, werden door in totaal 22.000 mensen bekeken.



ISPO Award 2021
In de categorie Running & Fitness werd VAHA door de jury uitgeroepen tot Product of the Year.  
VAHA is een slimme spiegel welke designmeubel en fitnesstrainer in één is: de spiegel biedt trainingen in de categorieën cardio, kracht, yoga, dans en flexibiliteit. Daarnaast zijn persoonlijke trainingen en online begeleiding mogelijk via videogesprek op de spiegel. Als onderdeel van de persoonlijke coaching is er ook voedingsadvies met individuele plannen beschikbaar. Voor de trainingen heeft het een display met hoge resolutie, camera, luidsprekers en microfoon en biedt het toegang tot vele applicaties van derden.

Valerie Bures-Bönström, oprichter van de studioketen Mrs. Sporty, presenteert de VAHA als het ideale trainingsapparaat, vooral in tijden van pandemie. Ze zegt: "Met één druk op de knop de woonkamer in een sportschool veranderen: met VAHA streven we de visie na om het plezier van sporten te combineren met slimme technologie en de beste trainers in de branche voor een unieke trainingservaring. We zijn erg blij dat de jury van de ISPO Award het potentieel van VAHA heeft erkend en danken hen hartelijk voor de prijs!"

De VAHA kan hiermee gezien worden als de opvolger van Pixformance, welke al langer op de markt beschikbaar is.

 
ISPOonline evenementenVAHAISPO AwardPixformance
Gerelateerde artikelen
Bedrijf

ISPO Munich

Laatste artikelen van dit bedrijf