3 jaar geleden

Dit zijn de belangrijke boodschappen van FitNation 2020  

3 jaar geleden

"Het draait allemaal om menselijke connecties. Vergeet de tijd van transactionele interacties", zei Natalia Karbasova, oprichter van FitTech Summit, tijdens het FitNation-evenement van vorige week. Het online evenement op 9 oktober was een groot succes. Deelnemers van over de hele wereld konden kijken naar de vooraanstaande sprekers die de problemen bespraken waarmee de industrie in dit turbulente jaar rechtstreeks te maken heeft.

Gasten konden kiezen uit deskundige sprekers, workshops en lezingen. FitNation bood het digitaal aanwezige publiek een diverse line-up met onder andere Beyonce's personal trainer, Mark Jenkins, Barry's Bootcamp mede-oprichter Sandy Macaskill en EuropeActive mede-oprichter Herman Rutgers en nog vele meer.

Uit het evenement kwamen drie kernboodschappen naar voren. De eerste, geschetst door Natalia Karbasova, beschrijft het belang van het bouwen van community. De belangrijkste punten uit haar lezing voor fitnessondernemer waren:

  • Bouw relaties; zaken zullen volgen

  • Gebruik bestaande platformen zoals evenementen, organisaties en LinkedIn om de inzichten van de belangrijkste spelers in de branche te begrijpen en nieuwe contacten te leggen.

  • Bied een dienst voordat je er om een vraagt - creëer transacties op basis van waarde die verder gaan dan geld en zaken.

Somi Arian, tech-filosoof en industrie-insider, hield een lezing over het concept van digitale transformatie. Ze zei: "De term ‘digitale transformatie’ is misleidend. Het suggereert een proces met een duidelijk einddoel waarin alle eindjes aan elkaar worden geknoopt. Je moet het zien als een constante overgang. "

Cruciaal is dat bedrijfseigenaren zich niet moeten verzetten tegen de verandering die momenteel plaatsvindt. In plaats daarvan zouden ze digitale verandering moeten omarmen als een constant evoluerend aspect van hun bedrijf.

Marjolijn Meijer, oprichter en CEO van Urban Gym Group (TrainMore, Club Sportiv, High Studios), is helemaal thuis in het uitvoeren van innovatieve bedrijfstransities. De belangrijkste inzichten uit haar lezing waren:
 

  • Go big or go home. De sportscholen van Meijer hebben Nederland zo goed als overgenomen en haar belangrijkste drijfveer is het idee dat ze iets creëert dat nog niet op de markt bestaat.

  • Werk samen met experts. Ze schrijft het succes van haar bedrijven toe aan haar vermogen om zich te omringen met gelijkgestemde deskundigen die haar hielpen haar ambities te verwezenlijken.

  • Kweek een cultuur rond je sportschool of studio zodat mensen weten wat ze kunnen verwachten als ze waar ook ter wereld binnenlopen.

Bedrijf

Virtuagym

Laatste artikelen van dit bedrijf