3 jaar geleden

Geslaagd debuut voor online editie van FIBO

3 jaar geleden
Met bijna 30.000 aanmeldingen voor het European Health & Fitness Forum, FIBO@business en FIBO@home bracht de virtuele editie van FIBO gehouden van 30 september tot 3 oktober fitnessprofessionals en enthousiastelingen van over de hele wereld online samen. De diverse formats boden hoogwaardige content van vooraanstaande vertegenwoordigers uit de branche, gecombineers met live tv, netwerken mogelijkheden en veel aandacht voor de laatste trends, innovaties en trainingen. 

“Een digitale FIBO? Ja, dat werkt! " zegt Hans-Joachim Erbel, CEO van FIBO-organisator Reed Exhibitions Deutschland, en voegt eraan toe: "We hebben het gezien in de FIBO TV-studio en op het FIBO @ business-platform en we hebben het hands-on ervaren op sociale media." Meer dan 4.500 deelnemers, waarvan een kwart uit het buitenland, hebben tot nu toe gebruik gemaakt van het aanbod van FIBO@business en hebben informatie verzameld over innovaties, trends en best practices in de branche. We hebben aangetoond dat zelfs virtuele beursstands, online meetings en videochats nieuwe verkoopkansen bieden en de mogelijkheid om leads te genereren. Bij FIBO@home, dat zich richtte op consumenten, volgden 25.000 toeschouwers het live programma. “Dit is een geslaagde première van de digitale FIBO geweest”, vatte Erbel samen.

Live vanuit de FIBO TV-studio
De live lezingen van FIBO@business zijn al meer dan 1.000 uur bekeken. Het bewijs dat we zowel live als on-demand, een opwindend, informatief en hoogstaand programma voor de fitnessindustrie hebben weten te realiseren. Een van de hoogtepunten van FIBO@business waren de live talks vanuit de FIBO TV studio. Hier kwamen boegbeelden uit de industrie samen om ideeën uit te wisselen over actuele kwesties. Het EHFF, georganiseerd door EuropeActive, werd dit jaar ook uitgezonden vanuit de tv-studio en bracht de CEO's van internationale fitnessketens en toeleveranciers samen.

"Er was een heel speciale sfeer en echt plezier om weer herenigd te worden door alle betrokken partijen, geweldige kijkersaantallen en feedback over alle kanalen", vertelt Silke Frank, Event Director van FIBO verheugt, en voegt eraan toe: "Ondanks de buitengewone situatie zijn we er samen met onze partners in geslaagd een groots evenement neer te zetten. We zijn trots op wat we in korte tijd hebben bereikt en zien hier een groot potentieel voor de toekomst." FIBO@business richtte zich op de thema's die de fitnessbranche dit jaar hebben bewogen. De inhoud en innovaties waar bijzonder veel vraag naar was, varieerden van marktanalyses, gezondheidsgerelateerde onderwerpen, bedrijfsmanagement, klantloyaliteitsprogramma's en work-out methoden tot digitaliseringsthema's zoals Stay Connected en Gamified Fitness. Bijzonder succesvol bleken de sessies "Digitaal kan fitnessaanbod aanvullen maar niet vervangen", "Huidige wetgeving in de fitnesssector", "Digitale training in gezondheidsinstellingen" en de "bodyLIFE-expert talk" Functionele training".

Het aanbod van FIBO @ business werd aangevuld met het Matchmaking-programma dat exposanten en bezoekers samenbracht in videovergaderingen. "FIBO @ business heeft zojuist bewezen hoe belangrijk nieuwe leads, directe uitwisseling en het onderhouden van contacten met klanten zijn voor de fitnessbranche. Toch blijven persoonlijke contacten en tastbare productervaringen onmisbaar voor het opbouwen van langdurige, op vertrouwen gebaseerde zakenrelaties. Daarom doen we ons uiterste best om de fitnessbranche weer van haar marktplaats in Keulen te voorzien door volgend jaar FIBO te houden", concludeert Hans-Joachim Erbel.

De circa 100 sessies uit het lezingenprogramma en de exposantenprofielen zullen nog tot 16 oktober beschikbaar zijn op het FIBO@business platform. Gratis aanmelden is nog mogelijk tot 13 oktober.



Ook FIBO@home een succes
Voor iedereen die fitness nastreefde zonder zakelijk doel, was FIBO@home op zaterdag 3 oktober de 'place to be'. In samenwerking met gewilde influencers, bodybuilders en experts zond FIBO een divers programma uit vanuit een studio in loftstijl in Keulen. Maar liefst 25.000 toeschouwers keken live naar de trainingen, paneldiscussies, interviews en kooksessies. Bij FIBO@home stonden de thema's fitness, bodybuilding, gezonde voeding, beauty en lifestyle centraal. Tot 11 oktober is de FIBO-winkelweek nog beschikbaar, boordevol deals rond mode en voeding op Instagram en Facebook.

FIBO keert van 8 tot 11 april 2021 weer terug op haar vertrouwde locatie in het ECC Keulen  Ga voor meer informatie naar www.fibo.com
FIBOonline evenementen

 
Gerelateerde artikelen