4 jaar geleden

Zo wil Sony met Advagym meer mensen in beweging brengen

4 jaar geleden
Op Fitfair 2019 in de Jaarbeurs in Utrecht heeft Advagym by Sony op vrijdag 22 november de bodyLIFE Innovatie Award 2019 gewonnen. Namens Sony kwam Johannes Cavallin, head of sales Benelux, UK en Nordic, naar Fitfair om voor de vakjury te pitchen en ook de award in ontvangst te nemen.

et was een vroege vrijdagochtend voor Johannes Cavallin, toen de wekker ging in zijn woonplaats Lund, Zuid-Zweden. Om 3.45 uur begon de dag voor de head of sales Benelux, UK en Nordic bij Sony en vader van twee jonge kinderen. Voor Cavallin werd zijn eerste bezoek aan Fitfair een memorabel bezoek en een dag om niet snel te vergeten. Als eerste van de tien finalisten voor de BodyLIFE Innovatie Award stond Cavallin op de beursvloer voor de vakjury met John van Heel (EFAA), Debbie Koekkoek (Fit For Free), Jeroen Maas (Jeroen Maas Sports Company), Henk Jan Thoes (Basic Fit) en Peter van der Steege (Fitbrand). Zij bleken na het zien van de tien pitches het meest enthousiast over de presentatie van de Zweed en de ontwikkeling van Sony Advagym.

“Ik was aangenaam verrast dat wij als winnaar uit het juryoordeel kwamen. Ik had me natuurlijk goed voorbereid, maar zag dat andere finalisten mooie concepten hadden en uitpakten met presentaties”, aldus Cavallin. “Voor ons is de waardering van de vakjury en de winst van deze award een bevestiging dat we met Advagym by Sony iets bijzonders in de fitnessbranche hebben gebracht. Dat merkte ik ook op de beursvloer. Wanneer je dan op Fitfair bent kom je gelijk ook in contact met distributeurs en andere geïnteresseerden. Na de winst van de award kreeg ik ook veel response op social media en via de mail. Dan merk je direct dat het winnen van de BodyLIFE Innovatie Award de aandacht trekt.”

Unique Selling Point
Advagym werd verkozen tot meest innovatieve concept in de fitnessbranche in de Benelux van 2019. PowerMama eindigde op de tweede plaats, FunXtion Experience Multiscreen Solution werd derde. “Er zijn meer dan duizend apps voor de fitnesswereld, maar wat ons concept bijzonder maakt is dat wij zowel software als hardware leveren, alles in één. Wij hebben sensoren ontwikkeld die op krachtapparaten bevestigd kunnen worden en waarop sporters kunnen zien welke programma’s zij met die betreffende apparaten kunnen afwerken en op welke intensiteit of met welke frequentie. We bieden sporters aan in real time hun prestaties en ontwikkeling te blijven volgen”, aldus Cavallin.

"Het is niet zo dat trainers of begeleiders daardoor minder nodig zijn, juist meer. Want zij kunnen Advagym ook instellen voor sporters. Zo kunnen zij programma’s updaten of sporters bijsturen als het nodig is. De kennis van professionals blijft nodig om de data te interpreteren en ook over te brengen naar de sporters. Wat Advagym ook interessant maakt voor fitness professionals is dat je via de sensoren de data binnen krijgt over hoe vaak de krachtapparatuur gebruikt wordt. Zo kun je als ondernemer inzien welke apparaten populair zijn en welke zelden worden gebruikt. Daarop kun je dan dus weer jouw inkoop afstemmen. En dat doe je dan op basis van data, niet op onderbuikgevoel. Een ander groot voordeel van Advagym is dat de sensoren op machines van alle fabrikanten passen.”



Beloning voor team
Voordat Cavallin, actief in martial arts, bij Sony ging werken was hij bewegingstherapeut. Vanuit zijn vorige werk merkte hij al dat mensen steeds minder vaak bewegen en daarin gestimuleerd moeten worden. “Dat is een reden waarom wij Advagym hebben ontwikkeld: we willen mensen veel meer in beweging krijgen en daarbij begeleiden en stimuleren. In groepsverband worden sporters begeleid en gemotiveerd door trainers, maar mensen die een sportschool binnen lopen lang niet altijd. Of je moet een personal trainer hebben. Advagym kan die mensen een boost geven door te laten zien wat ze kunnen doen met krachtapparatuur en daarin programma’s aanbieden. Die programma’s kunnen we updaten en bijsturen. Zo blijven wij met Advagym ook in beweging. Wij kunnen meegaan in wat de markt vraagt en waar sporters en trainers behoefte aan hebben”, aldus Cavallin.

Tijd om een uitgebreid feestje in Utrecht te vieren had hij niet na de winst van de BodyLIFE Innovatie Award. “Ik zat om negen uur alweer in het vliegtuig en de volgende ochtend stonden mijn kinderen vroeg aan mijn bed, haha. Het werd dus weer een kort nachtje. Met mijn collega’s heb ik later nog geproost op de winst. Het winnen van de BodyLIFE Innovatie Award is een mooie beloning voor tijd en energie die we met het hele team in Advagym hebben geïnvesteerd. We blijven investeren in verbeteringen”, besluit Cavallin.
sony advagymbodyLIFE Innovatie Awardgymbiz
Gerelateerde artikelen
Bedrijf

bodyLIFE Innovatie Award

Laatste artikelen van dit bedrijf