24 september 2018

Gympass en EuropeActive bundelen krachten in de Europese Week van de Sport

24 september 2018
Gympass en EuropeActive presenteren een nieuwe editie van de National Fitness Days (Nationale Fitness Dagen), een initiatief om sport en een gezonde levensstijl in heel Europa te promoten. De vierde editie van dit grote Europese sportevenement vindt plaats tussen 23 en 30 september, met gratis sport- en gezondheidsgerelateerde activiteiten.

Het doel van dit project, dat plaatsvindt in het kader van de Europese Week van de Sport en deel uitmaakt van de campagne #BEACTIVE, is om lichamelijke activiteiten te promoten binnen vier thema’s: fitness, buitensportactiviteiten, onderwijs en activiteiten op de werkvloer.

National Fitness Days 2018: het grootste sportevenement in Europa
Deelnemers door heel Europa hebben toegang tot gratis groepstrainingen, open dagen in fitnesscentra en -clubs, conferenties en andere evenementen waarin sport en lichaamsbeweging een toonaangevende rol spelen. In Nederland host Gympass een evenement bij het fitnesscentrum Shape All In in Amsterdam. Iedereen is uitgenodigd om zich lekker in het zweet te werken tijdens een M.A.D. XL-les (M.A.D. staat voor Mobility, Agility, Dynamics), en onder begeleiding van een trainer aan de slag te gaan met onder andere kettlebells, touwen, gewichten en elastieken.

Afgelopen jaar vond National Fitness Days plaats in 11 Europese landen en 5.000 sportclubs. Een er deden 44.000 professionals binnen de sector aan mee.

Samenwerking Gympass en EuropeActive
De leidende positie van Gympass en EuropeActive in de Europese fitnesssector is zo opnieuw bevestigd. Gympass en EuropeActive organiseren vooral activiteiten die echt passen bij de persoonlijke behoefte. Daarbij streven de organisaties naar een beter besef van het belang om te bewegen, en willen ze ervoor zorgen dat meer mensen vaker actief zijn.

"Met dit project willen wij ons samen met EuropeActive opnieuw focussen op het belang gezond te leven en bedrijven aanmoedigen bewustmakingscampagnes op te zetten die hun werknemers aansporen meer te bewegen", aldus Melissa van Gestel, CEO van Gympass Nederland.

"Net als vorig jaar, zetten wij onze ervaring in de fitnesssector in, samen met de knowhow van Gympass. Zo willen we het gebrek aan lichaamsbeweging onder de Europese bevolking terug dringen en ervoor zorgen dat steeds meer mensen aan sport doen. Ons doel is om, aan de hand van initiatieven als de National Fitness Days, mensen te motiveren er een gezonde en actieve levensstijl op na te houden," zegt Francesco Capuani, beleidsfunctionaris van EuropeActive.
 
EuropeActiveGympass
Gerelateerde artikelen