SLIMdiet helpt sportcentra om dieet, beweging en coaching in één programma te integreren

Verschenen in Bodylife nummer 3 2017

Volstrekt logische combinatie

Bij consumenten leeft inmiddels wel het besef dat een afslankkuur volgen en sporten hand in hand gaan, aangevuld met persoonlijke coaching. In hoeverre sluit het dieet in kwestie echter aan op het bewegingsprogramma? SLIMdiet biedt niet alleen effectieve producten om gezond af te vallen, maar maakt ook de koppeling met de andere elementen en presenteert daarmee aan sportscholen een interessant totaalpakket.

Tekst: Aart van der Haagen - Fotografie: SLIMdiet

Jonge speler

Hoewel we SLIMdiet met een introductie medio 2016 als een jonge speler in de markt van dieetvoeding mogen aanmerken, groeit de bekendheid van het concept volgens Business Development Manager Tim van den Dungen met sprongen. "Er wordt inmiddels in allerlei branches volop over gesproken, merk ik, wanneer ik onderweg ben om bestaande klanten en nieuwe prospects te bezoeken. We voeren via alle mogelijke markeringkanalen een actieve, aansprekende campagne om het landelijk onder de aandacht te brengen." Het 'nieuwe' verdient feitelijk relativering, omdat SLIMdiet de kennis en ervaring benut van zusterbedrijf Prodimed, dat al vele jaren met succes dieetproducten verkoopt via de medische sector en door veel diëtisten wordt geadviseerd. "Kwalitatief staan deze, als resultaat van uitgebreid laboratoriumonderzoek en verregaande expertise in eigen huis, echt op een ander niveau dan de vele 'snelle' afslankmethoden die de markt al jaren overspoelen. Wij zorgen bovendien voor een gedegen begeleiding van onze klanten en hechten veel waarde aan absolute transparantie, aan openheid van zaken. Met SLIMdiet richten we ons echter op particulieren die vanuit esthetisch oogpunt kilo's willen verliezen. Om hen écht een bevredigend resultaat te laten bereiken, waarin gezondheid een hoofdrol speelt, zoeken wij de samenwerking op met sportcentra die hen een goed programma van beweging en coaching aanbieden. Daarmee ontstaat een totaalplaatje."

Innovatief online platform

Van den Dungen spreekt in dat kader van een interessante mogelijkheid voor met name de kleinschaliger sportcentra, om zich in de huidige verdringingsmarkt te onderscheiden. "Bij deze locaties zie je over het algemeen een hoge servicegraad oftewel een uitstekende individuele begeleiding van de klanten, die daarmee het maximale uit een bewegingsprogramma halen. De dieetproducten van SLIMdiet passen in dit plaatje, om op een gezonde manier aan een mooier uiterlijk te werken. Ze zitten vol vitaminen en mineralen, bevatten bijna geen suikers en juist een relatief hoog percentage proteïne, dat spierafbraak tegengaat en voor een gevoel van verzadiging zorgt. Wij ondersteunen het concept met een innovatief online platform, waarvoor de eindgebruiker vanuit zijn sportcentrum een inlogcode krijgt. Daar kan hij of zij overzichtelijk de persoonlijke vorderingen bijhouden en via de openbaar afgeschermde pagina heel eenvoudig nieuwe producten bestellen, waarbij de commissie automatisch naar het sportcentrum gaat. Voor vragen is onze helpdesk direct bereikbaar. Die bevat ook handige modules voor de coaches, bijvoorbeeld om te ontdekken hoe de producten in het lichaam werken of om ze makkelijk te bestellen."

"Wij nemen het risico"

Met het bovenstaande geeft Tim van den Dungen aan dat SLIMdiet er niet alleen voor de consumenten, maar ook voor - beter gezegd: samen mét - de zakelijke klanten het beste uit wil halen. "Door de ervaringen binnen Prodimed hoeven we geen hoge ontwikkelingskosten door te berekenen, waardoor we de producten van SLIMdiet tegen een scherpe prijs in de markt kunnen zetten. Dat niet alleen: er zit ook een uitstekende winstmarge op en we stellen geen afnameverplichting aan de sportcentra. Zij hoeven dus niet te investeren in grote voorraden en worden bovendien niet aan een contract gebonden. Vanuit een rotsvast vertrouwen in ons concept - op basis van een jarenlange knowhow - zeggen wij zelfs toe dat als het niet zou blijken te werken, we alle ongeopende producten terugnemen, zonder moeilijk te doen. Kortom, wij nemen het risico. Natuurlijk adviseren we onze klanten wel om enige artikelen uit te stallen, want wat je niet toont, verkoop je niet. Om zowel voor de sportcentra als voor de eindgebruikers de drempel te verlagen, introduceren we nu de aantrekkelijk geprijsde Assortimentbox. Voor 49,95 euro krijgt de consument 36 verschillende maaltijden met alle smaken waarvan wij uit ervaring weten dat ze het best aanslaan. Er zitten meerdere voordelen aan: je valt binnen een week tijd merkbaar af, je ontdekt je favoriete smaken en je weet of je ermee wilt doorgaan. Voor sportcentra vormt dit een ideale manier om makkelijk klanten te werven."

Uitgebreide marketingondersteuning

Van den Dungen verkeert in de overtuiging dat de producten van SLIMdiet bijdragen aan het aantrekken van nieuwe doelgroepen, juist bij kleinschaliger sportcentra met een intensieve coaching. "Er zullen eerder mensen binnenkomen die een prettige, gezonde omgeving zoeken om te bewegen, zonder een sfeer van krachtpatsers. We proeven veel belangstelling vanuit clubs met trainingscircuits en Milon Cirkels, waar je in een sessie van 35 minuten dertig procent meer resultaat hebt en al je spiergroepen activeert. SLIMdiet sluit heel goed aan bij zo'n compleet bewegingsprogramma onder supervisie van een personal trainer. Sportcentra die met ons concept aan de slag willen gaan, mogen rekenen op een uitgebreide marketingondersteuning met kosteloos promotiemateriaal inclusief fraaie displays, beeldmateriaal voor eigen communicatie en kant-en-klare uitingen voor sociale media. Dat doen we, omdat wij als uitgangspunt hanteren dat we samen met onze klanten groeien, op basis van een lange-termijn-relatie. Dat vinden wij veel belangrijker dan snel hoge winsten pakken. We willen de sportcentra op een heldere, eerlijke en overzichtelijke manier een mooi verdienmodel bieden, een tool om hun programma te completeren en hun klandizie uit te breiden. We komen het concept graag vrijblijvend demonstreren."

Meer informatie: www.slimdiet.nl

Edities