Megakwartaal Les Mills: Top-presenters en boeiende masterclasses in zomerse sferen

Verschenen in Bodylife nummer 5 2016

Tijdens het Megakwartaal van Les Mills dat plaatsvond op 4 juni in NH Koningshof in Veldhoven, vonden dit jaar maar liefst drie business-to-business events plaats voor drie verschillende doelgroepen. Tegelijkertijd met het Megakwartaal voor de Les Mills instructeurs, was er een Mega PT event voor personal trainers, terwijl clubeigenaren en clubmanagers zich konden laten inspireren bij het HDD Group Innovation Event.

Zomer

Dit jaar stond alles in het thema van de zomer. Bij binnenkomst werden de bezoekers opgewacht door een ‘douane’ en stonden ‘Alohameisjes’ klaar met een bloemenkrans. De zalen waarin alles zich afspeelde hadden geheel in stijl namen gekregen als Aloha Airport, Ibiza, Rio de Janeiro, Hawaii, Jamaica, Los Angeles en Las Vegas.

Iedereen stond te popelen om kennis te maken met de nieuwste releases tijdens de masterclasses. Er konden diverse workouts gevolgd worden van BODYJAM, BODYBALANCE, BORN TO MOVE, CXWORX, GRIT , SPRINT, BODYPUMP. BODYCOMBAT, BODYATTACK, RPM, BODYSTEP, SH’BAM en BODYVIVE. Ook werden er interessante workshops gegeven door onder andere Pete Cohen en Sarai Pannekoek. “We learn by falling forward”, was de boodschap van motivational speaker en lifecoach Cohen. Hij benadrukte altijd voor het hoogst haalbare te gaan. Sportdiëtist en klinisch epidemioloog Sarai Pannekoek pleitte onder andere voor meer bewustwording van het duurzaam omgaan met je lichaam.

Innovatie en leiderschap

Het Innovation event, dat dit jaar voor het eerst plaatsvond, bood ruimte aan diverse sprekers die verschillende kanten van innovatie belichtten. In een volle zaal kregen de deelnemers inzicht in hoe je je organisatie innovatiever maakt, beginnend met simpele vragen als: wat heb je vandaag geleerd en wat kan morgen beter? Dr. Jeff Gaspersz (Nyenrode University) gaf een presentatie met als thema ‘innovatie en leiderschap – het benutten van kansen’. Herman Rutgers (EuropeActive) gaf inzicht in de lessen uit het verleden en de kansen voor de toekomst met betrekking tot innoveren in de fitnessbranche. Hierna konden de deelnemers zelf ter plekke kennismaken met enkele innovaties, zoals Virtual Reality, door Maximilian Schmierer. Jan Middelkamp (HDD GROUP en BlackBoxFitness) gaf de deelnemers vervolgens een 8 stappenplan waarmee ze zelf direct aan de slag konden gaan.

Neuromagic

Tot slot nam illusionist en arts Victor Mids, onder andere bekend van het tv-programma MINDF*CK, de deelnemers mee in de wereld van neuromagic, waar niets is wat het lijkt.

Alle deelnemers van het Innovation event ontvingen na afloop het boek ‘Growing the fitness sector through innovation’ van EuropeActive. Het event werd afgesloten met een netwerkborrel en barbecue. ’s Avonds was er een Full Moon Party met het thema ‘Dress (less) to impress’, waarbij iedereen alles uit de kast had getrokken om zo extravagant mogelijk voor de dag te komen. De prachtigste (lichtgevende) bodypaints kwamen voorbij. Een perfecte afsluiter van een inspannende dag.


Samenwerking Les Mills en Reebok

Tijdens een presentatie van Reebok werd de samenwerking tussen Reebok en Les Mills belicht. ‘Be more human’ luidt de pay-off van Reebok, die onder andere gestalte krijgt in hun reclamecampagne. Hiermee worden sporters aangemoedigd om buiten hun comfortzone te treden. Bovendien eert Reebok de mensen die echt zijn. Mensen voor wie fitness meer is dan trainen voor een mooi plaatje. Iets dat uitstekend past bij de filosofie van Les Mills. Hun samenwerking wordt niet alleen onderstreept door een eigen Les Mills kledinglijn van Reebok, maar ook door de samenwerking tijdens grote events als ONE en het Megakwartaal, waar winkels van het merk te vinden zijn.


Bekijk hier de foto's van het Megakwartaal - The Summer Edition en hier die van de Full Moon Party 

Of bekijk hier het vlog van Bas Hollander over het Megakwartaal


 

Edities