Leden houden van innovaties!
Bodylife nummer 4 2016
Kwaliteit in krachttraining wordt op waarde geschat: Life Fitness produceert populaire Hammer Strength nu ook in EuropaVES open 2016: Een nieuwe manier om 'partners' te ontmoetenBlack&White Sportsclub: Groepslessen als core businessWildgroei in opleidingslandKCALculated Food: Bied meer service aan je klanten en promoot een gezonde leefstijlmiha bodytec in de club: Proefondervindelijk bewezen goedDe kracht van teambuildingLevenslang klant bij FeelGoodClubs Movesmart. eatfresh! Mindswitch?Bewegen verlaagt risico op 13 types kankerEFAA - John van Heel Ruim baan voor specialistenVergrijzing is een feit, wat doen we ermee?Virtuagym Spreek nieuwe doelgroepen aan met behulp van technologie5 Stappen om je omzet met personal training te verhogenVolleyballen in de fitnesszaal Win-win met sportverenigingenLeden houden van innovaties!
Stilstand is achteruitgang, zo luidt het gezegde, en dat geldt waarschijnlijk nergens zo treffend voor als voor fitness. De fitnessbranche is al vanaf de oorsprong in de jaren ‘70 in een sneltreinvaart gaan innoveren met in de jaren 80 en 90 aerobics, cardiofitness, step training en spinning.
Column John van Heel
Na de eeuwwisseling gaat de ontwikkeling in nog hoger tempo, met Zumba, Billy Blanks, de opkomst van ketens, low budgets, de enorme digitalisering van apparatuur, preventiecentrumcertificering, specialisatie studio’s, EMS, en zo kan het lijstje wel even doorgaan. En het lijkt er op dat we nog maar aan het begin staan.
Ik krijg wel eens de vraag “Is dat wel allemaal nodig en de moeite waard, die investeringen in innovatie?”. Ik denk niet alleen dat dat nodig is, ik denk dat het noodzakelijk is om te overleven. De innovaties
in de markt blijven niemand onopgemerkt. De fitnessconsument ziet de laatste jaren ook op televisie wat er in de markt vernieuwt en ja, ook de lowbudgetketens blijven intensief vernieuwen. Daar ligt waarschijnlijk ook een kracht van de lowbudgetketens. Lage instap en dan toch rijkelijke service, veel variatie en innovatie, wel tegen een extra prijsje vaak, maar dat wordt in de marketing goed verpakt.
Hotelbranche
Zit de klant hier wel op te wachten? Kijken we naar andere branches, dan moeten we constateren van wel. De hotelbranche, de succesvolle ketens zijn toch echt de ketens die blijven moderniseren, extra service toe blijven voegen en het team extreem goed trainen op excellente service. Ook in de branche van mobiele telefonie en computers is de innovator de voorloper.
Klanten houden van innovatie, mits ze het begrijpen. Ben je een premium sportcentrum en start je met personal training pakketten van 600 tot 1000 euro, dan sluit dat aan op het service- en preventiecentrum
idee en is dat begrijpelijk voor klanten. Ik zie hier en daar de toevoeging van een lowbudget bij een premium echter niet goed gaan.
Wat is onze volgende innovatie? Dat is de vraag die wij ons elk half jaar stellen voor onze club in Weert. De ene keer is dat een innovatie in een programma, de andere keer in extra service of activiteiten en een andere keer weer in apparatuur of inrichting. Elk half jaar of frequenter is er wat nieuws te melden, en leden houden daarvan, dat maakt het bezoek aan de club weer een tikkeltje interessanter en spannender en men heeft wat te vertellen op verjaardagen als ze met trots over ‘hun club’ vertellen.
John van Heel, EFAA
Column John van Heel
Na de eeuwwisseling gaat de ontwikkeling in nog hoger tempo, met Zumba, Billy Blanks, de opkomst van ketens, low budgets, de enorme digitalisering van apparatuur, preventiecentrumcertificering, specialisatie studio’s, EMS, en zo kan het lijstje wel even doorgaan. En het lijkt er op dat we nog maar aan het begin staan.
Ik krijg wel eens de vraag “Is dat wel allemaal nodig en de moeite waard, die investeringen in innovatie?”. Ik denk niet alleen dat dat nodig is, ik denk dat het noodzakelijk is om te overleven. De innovaties
in de markt blijven niemand onopgemerkt. De fitnessconsument ziet de laatste jaren ook op televisie wat er in de markt vernieuwt en ja, ook de lowbudgetketens blijven intensief vernieuwen. Daar ligt waarschijnlijk ook een kracht van de lowbudgetketens. Lage instap en dan toch rijkelijke service, veel variatie en innovatie, wel tegen een extra prijsje vaak, maar dat wordt in de marketing goed verpakt.
"Klanten houden van innovatie, mits ze het begrijpen"
Hotelbranche
Zit de klant hier wel op te wachten? Kijken we naar andere branches, dan moeten we constateren van wel. De hotelbranche, de succesvolle ketens zijn toch echt de ketens die blijven moderniseren, extra service toe blijven voegen en het team extreem goed trainen op excellente service. Ook in de branche van mobiele telefonie en computers is de innovator de voorloper.
Klanten houden van innovatie, mits ze het begrijpen. Ben je een premium sportcentrum en start je met personal training pakketten van 600 tot 1000 euro, dan sluit dat aan op het service- en preventiecentrum
idee en is dat begrijpelijk voor klanten. Ik zie hier en daar de toevoeging van een lowbudget bij een premium echter niet goed gaan.
Wat is onze volgende innovatie? Dat is de vraag die wij ons elk half jaar stellen voor onze club in Weert. De ene keer is dat een innovatie in een programma, de andere keer in extra service of activiteiten en een andere keer weer in apparatuur of inrichting. Elk half jaar of frequenter is er wat nieuws te melden, en leden houden daarvan, dat maakt het bezoek aan de club weer een tikkeltje interessanter en spannender en men heeft wat te vertellen op verjaardagen als ze met trots over ‘hun club’ vertellen.
John van Heel, EFAA