'Fit in 5 weken’ campagne daverend success

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr10 2015
‘Fit in 5 weken’ campagne daverend succes

De nulmeting, waarbij onder andere de bloeddruk werd gemeten, er gekeken werd naar het vetpercentage, conditie, kracht in buik en rug en lenigheid en coördinatie bleek voor veel deelnemers behoorlijk confronterend te zijn. Zo ook voor Jordey. “Mijn fitheidsleeftijd was zeventig jaar”, blikt hij terug. “Terwijl ik toch echt pas 31 ben. Vooral mijn lenigheid was beneden peil.”

Werk aan de winkel dus voor Jordey. Zijn trainer Tim Veldhorst van Living Healthy in Zetten maakte een schema voor hem, waarbij zijn lenigheid uitgebreid aan bod kwam. “Naast cardio en krachttraining heeft Jordey zelfs een lesje Body Balance en BBB gevolgd, alles met het doel om zijn lenigheid te verbeteren”, aldus Veldhorst. “Maar ik trainde ook met Milon, superleuk om hier een keer mee kennis te maken”, aldus Jordey.

Voedingsadviezen

Tussendoor stond Jordey in de sportschool regelmatig op de weegschaal en werden zijn vorderingen nauwkeurig bijgehouden. Ook kreeg hij voedingsadvies en hield hij zelf in een dagboek zijn eetpatroon bij. “Bij onze personal trainingen gaven wij wel al voedingsadviezen, maar bij de reguliere trainingen niet”, vertelt Veldhorst. “Daarom vonden wij het echt een meerwaarde dat we bij Fit in 5 weken voedingsadviezen konden geven. Volgens het Fit in 5 weken programma weeg je de deelnemers in totaal drie keer, alleen wij kozen er bewust voor om dit iedere week te doen. Op die manier konden wij op tijd bijsturen bij onze deelnemers.”

Laagdrempelig

Jordey zegt tevreden terug te kunnen blikken op Fit in 5 weken. “Het was superleuk om te doen. Juist omdat je met veel verschillende manieren van trainen binnen de fitnessclub kon kennismaken. Doordat het maar vijf weken duurde, was de periode van trainen bovendien heel overzichtelijk en daardoor laagdrempelig. Ook vond ik de persoonlijke begeleiding heel erg prettig. Op alle fronten was ik vooruit gegaan, dus ik ben zeer tevreden.”

Omzet

Greinwalder & Partner kan ook tevreden terug kijken op de campagne. Uit het klanttevredenheidsonderzoek van Greinwalder Consulting & Marketing blijkt dat clubs die het concept volgden gemiddeld tachtig deelnemers registreerden met een gemiddelde omzet van tachtig euro. Ook bij Living Healthy nam het aantal leden toe. "Met zo’n 600-650 leden in totaal, behoren wij tot de wat kleinere fitnessclubs. In totaal volgden 85 deelnemers bij ons het Fit in 5 weken programma. Veertig tot vijftig leden waren extern. Hiervan is zeventig procent gebleven. Een supergoed resultaat dus!“

Wel zegt Veldhorst ervan overtuigd te zijn dat je als trainer wel wat moet doen om deze leden te behouden. “Dat ze resultaat zien tijdens het Fit in 5 weken programma zorgt ervoor dat ze ook na het programma bij je willen blijven trainen. Maar na afloop zul je ze moeten blijven begeleiden, door ze bijvoorbeeld te blijven wegen en een speciaal schema voor ze te maken. Bovendien geven wij deze leden ook nog een extraatje. Alleen voor de deelnemers van het Fit in 5 weken programma is het abonnement maandelijks opzegbaar.”

Onlangs introduceerde Greinwalder & Partner de ‘Fit in 5 weken’ campagne. Het doel van dit programma was mensen bewegen tot een actieve levensstijl. De deelnemers volgden een aantrekkelijk programma van 5 weken met diverse uitdagende onderdelen zoals een online fitheids-check, een weight control system en een bewegingsdagboek. bodyLIFE nam de proef op de som en stuurde Jordey de Joode, accountmanager van bodyLIFE, op pad om te beoordelen hoe fit je in vijf weken kunt worden.

Ook interesse in Fit in 5 weken in uw fitnessclub?

Mail naar info@greinwalder.com

Tim Veldhorst zag het aantal leden toenemen dankzij Fit in 5 weken.

Edities