Nieuws

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr9 2015

Start2Move nu ook in Eindhoven!

Vanwege de sterk toegenomen vraag naar goed gekwalificeerde (Personal) Trainers opent opleidingscentrum Start2Move in februari 2015 alweer haar 13e opleidingslocatie in Nederland. Er is gekozen voor de exclusieve boutique fitnessclub SXSportsclub in Eindhoven.

Deze vooruitstrevende locatie is uitstekend geschikt om cursisten op te leiden tot erkend Personal Trainer en ze bovendien kennis te laten maken met de allerlaatste trends en ontwikkelingen in de snel veranderende fitnessmarkt.

Meer informatie over het aanbod aan opleidingen en trainingen is te vinden op

www.start2move.nl

Technogym doneert 650.000 maaltijden

aan ondervoede kinderen

Technogym lanceerde tijdens de Expo Milano 2015 de sociale campagne ‘Let’s Move & Donate Food’ om tijdens de wereldexpo aandacht te vragen voor World Food Day. Het idee achter de campagne is fysieke beweging om te zetten in maaltijden voor kinderen in landen waar ondervoeding orde van de dag is. De campagne wordt ondersteund door het World Food Program van de VN.

De World Food Day is dé dag om het succes van de campagne ‘Let’s Move & Donate Food’ te vieren. De campagne haalde onlangs haar target van 650.000 maaltijden, die werden gedoneerd aan kinderen in de armste landen van de wereld. Door de samenwerking met het WFP doet Technogym mee aan de wereldwijde ‘Zero Hunger Challenge’ initiatief, gelanceerd door de secretaris-generaal van de VN, Ban Ki-Moon.

Binnen het thema van de Expo ‘Feeding the planet, Energy for life’ konden bezoekers van de beurs hun fysieke beweging doneren aan de campagne van Technogym. Door te sporten op de aanwezige Technogym apparaten of door het bewandelen van het Expo terrein werd fysieke beweging gemeten. De gegenereerde beweging werd gemeten door Technogym Ecosystem app, het eerste wereldwijde platform voor fysieke beweging management gebaseerd op apparaten die gelinkt zijn met een cloud platform. Vervolgens werd de waarde van de fysieke beweging direct omgezet in maaltijden voor de kinderen in nood. Op deze manier krijgt fysieke beweging een sociale waarde en wordt het niet alleen gezond voor de sporters.

Naast de fysieke beweging die werd gegenereerd op de Milan Expo, deden ook sportscholen over de hele wereld mee. Sporters konden hier met de Technogym app hun bewegingen meten en delen, om deze vervolgens te doneren aan de campagne. In de eerste maanden van de beurs deden 50.000 mensen mee aan de campagne. Zij verzamelden samen meer dan 650 miljoen MOVEs, wat overeenkomt met ongeveer 300 miljoen verbrande calorieën en 41.000 verloren kilo’s.

De markt voor

fitnessapparatuur bij fysiotherapiepraktijken in kaart gebracht

Van Es Marketing Services-marktdata.nl heeft een uitvoerig onderzoek uitgevoerd over fitnessapparatuur onder fysiotherapiepraktijken in Nederland. De onderzoeksresultaten zijn gepubliceerd in het onlangs verschenen Marktanalyse Fitnessapparatuur bij fysiotherapiepraktijken 2015. De Marktanalyse Fitnessapparatuur bij fysiotherapiepraktijken 2015 biedt een actueel en compleet overzicht van de marktomvang, de leveranciers van fitnessapparatuur en hun marktpositie en naamsbekendheid in Nederland. Naast een analyse van het databestand van alle economisch actieve fysiotherapiepraktijken toont het onderzoeksrapport de resultaten van het onderzoek onder de doelgroep met betrekking tot de bekendheid van leveranciers van fitnessapparatuur, het aantal fitnessapparaten dat men heeft, de economische levensduur ervan, de leveranciers van de fitnessapparatuur en de tevredenheid. Tevens is het totale marktvolume in kaart gebracht.

Meer informatie over de Marktanalyse Fitnessapparatuur bij fysiotherapiepraktijken 2015 vindt u op www.marktdata.nl.

Edities