Milon Cirkel Benelux - Slimmer succesvol ondernemen

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr7 2015
Slimmer succesvol ondernemen

Milon Benelux heeft het adviseursteam fors uitgebreid. Niet met verkopers, maar met ervaringsdeskundigen. Collega-ondernemers die zelf hebben ervaren wat de meerwaarde van het Milon Cirkel concept is en hoe belangrijk het is alle stappen van zo’n concept perfect uit te voeren. Ondernemers die de keuze hebben gemaakt om niet aan te bieden wat ze zelf leuk vinden, maar wat de consument graag wil. Ondernemers die zich nadrukkelijk onderscheiden en daarmee een sterke positie hebben verworven in hun verzorgingsgebied.

Milon Cirkel Benelux

Graag stellen we deze extra Milon ambassadeurs even aan je voor:

William van Lent

Bedenker en eigenaar van My35’ in Blerick en Venlo

“Mijn beide clubs draaien bijna volledig op de Milon Cirkel. Daarmee spreken we zeer nadrukkelijk een andere doelgroep aan en groeien we als kool. Ik heb andere functies bekleed in de fitnessbranche en zag Milon langzaam opkomen. Vooral toen ik het effect zag van de komst van de Milon Cirkel op de resultaten van clubs, was mijn interesse gewekt. Milon is dé manier om je te onderscheiden én je resultaat op korte termijn te verbeteren.”

Remon van Loon

Eigenaar van Aad van Loon Sport in Barendrecht

“We zijn in november 2012 gestart met de Milon Cirkel in ons bedrijf. Ik heb er zes maanden over gedaan, voordat ik de knoop had doorgehakt. Vanaf het moment dat we het bekend maakten aan onze leden, was er enthousiasme. Dit werkte aanstekelijk op mijn medewerkers, waardoor er een positieve flow kwam. Het heeft echt voor een ommekeer gezorgd. Na anderhalf jaar hebben we een tweede cirkel aangeschaft. Dit zorgt voor nog meer variatie voor de leden en voor voldoende capaciteit om door te kunnen groeien. Ik ben ervan overtuigd dat fitnesscentra die kwaliteit willen bieden met de Milon Cirkel een perfecte tool in handen hebben. De leden merken echt verschil tussen een gewone fitnesstraining en een Milon training. Ik denk dat de groei voor fitness in dit segment zit en niet meer in de traditionele fitness. De Milon Cirkel heeft mij weer de middelen gegeven om te investeren in mijn bedrijf. Dat gun ik mijn hardwerkende collega’s ook.”

Robbert de Moor

Eigenaar van Delta Sportcentrum in Terneuzen en Hulst en EasyFit Premium in Goes

“Het succes dat wij hebben met de Milon Cirkel in onze clubs, wil ik graag delen met andere (fitness)ondernemers. Ik wil mijn ervaring met Milon omzetten naar een gepast advies voor (kwaliteit)clubs waar de Milon Cirkel een perfecte uitbreiding/oplossing zou kunnen zijn, voor een nog betere positionering en nog meer kwaliteit. In het geweld van de budgetclubs is dit een slim antwoord. En hoe meer kwaliteitsclubs met de Milon Cirkel werken hoe bekender de Milon Cirkel bij de consument zal worden. Zo kunnen we allemaal profiteren van het feit dat we fitness toegankelijk maken voor een grote inactieve doelgroep en daarmee meer mensen in beweging brengen.”

Jur Roemers

Eigenaar Palestra Dokkum en The Sportclub in Drachten

“10 - 15% van de Nederlandse bevolking sport graag en veel. Zij sporten voor zichzelf, bij verenigingen en sportscholen. De volgende 15% van de bevolking vindt dat het nodig is om zelf de verantwoordelijkheid te nemen voor de eigen gezondheid. Maar hebben daar wel de hulp van de trainer voor nodig om dat vol te houden. De volgende 30% wil graag van de bank afkomen, maar ziet op tegen de tijdsbesteding en de intensiteit. Wat ze, samen met de vorige groep nodig hebben, is onder leiding van een inspirerende instructeur in een kleine groep sporten, op hun eigen belastingsniveau. Zij zoeken Milon. Voor Milon komen zij van de bank. Wij hebben een nieuw segment leden aan kunnen boren, mensen die eerder onbereikbaar waren. En de gemiddelde opbrengst per lid is met 20% gestegen tegen een meer dan betaalbare investering. Het is het unieke product waar mensen op af blijven komen. Tijd om heel Nederland de gelegenheid te geven om op de Milon Cirkel te trainen.”

Uiteraard blijven Jibbe de Goede en Jack van Hoof ook werkzaam voor Milon en is Martijn van der Pijl vanaf heden verantwoordelijk voor product en conceptontwikkeling, scholing en de optimale lancering van iedere Milon Cirkel in Nederland en Vlaanderen.

'In het geweld van de budgetclubs is dit een slim antwoord.'

Edities