New Line Report – All American Sports

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr2 2010

InNOVATIONS I lezersonderzoek

I body LIFE 2I2010

Enige tijd geleden heeft BodyLIFE een onderzoek gehouden onder de lezers van het blad. Doel: peilen hoe ons publiek denkt over de invulling van het vakblad. Dat onderzoek leverde een flink aantal reacties op, en enkele nuttige suggesties voor andere (soorten) artikelen.

Gewaardeerd, maar met suggesties

n het kort geven we hier de belangrijkste uitkomsten van het lezersonderzoek.

1. Het blad wordt in

zijn geheel gelezen.

• 70% geeft aan, 0 tot 1 uur in het blad te lezen;

• 20% geeft aan, 1 tot 2 uur in het blad te lezen;

• 10 geeft aan, meer dan 3 uur in het blad te lezen.

2. Het gemiddelde rapportcijfer komt uit op een 7,4 (waarbij er 2 maal onder de 6,5 werd gescoord). Hieruit blijkt dat BodyLIFE over het algemeen goed wordt gewaardeerd door de trouwe lezers.

3. De frequentie waarmee het blad nogmaals ter hand wordt genomen:

• 75% wekelijks;

• 25% maandelijks.

4. BodyLIFE heeft ‘meelezers’ (familie/vrienden/collega’s):

• 55% deelt het blad met 3 of meer

personen;

• 10% deelt het blad met 1 andere

persoon;

• 35% leest het blad alleen.

5a.

• 98% van de lezers bewaart het blad en het gebruikt het als naslagwerk.

• 2% bewaart het niet voor verdere

inzage.

5b. Percentage dat in de toekomst mogelijkheden ziet om verder zaken te doen met ons m.b.t. adverteren/advertorials:

• 20% ja graag;

• 80% nee, is niet geïnteresseerd.

6. Als meest aansprekende soort artikel werd genoemd:

de interviews (eigen verhalen) met 43%.

• 40% wil meer over technische

lesme thodes en nieuwe trainings methodieken;

• 20% heeft geen opmerkingen;

• 10% noemt apparatuur;

• 10% heeft meer interesse in menin- gen van klanten;

• 10% leest liever over management;

• 11% noemt lifestyle.

7. Als minst aansprekend onderdeel noemt 89% specifieke artikelen, deze verdienen meer aandacht.

• 1% vindt dat er teveel reclame in

het blad zit; de overige 10% had geen opmerkingen.

8. De lezers gaven aan dat er te weinig aandacht was voor:

• een meer kritische belichting van

apparaten;

• introductie van sportvoeding/ -

dranken;

• referenties van schrijvers (buiten

de branche);

• trends in het buitenland;

• vergelijkingen met andere branches (bijvoorbeeld de zorg);

• aanpassingen van wet- en

regelgeving.

9. Bij de laatste vraag konden lezers op- en aanmerkingen maken over de invulling. Dit leverde suggesties op voor onder andere:

• de thuisconsumptie (particulieren zouden het blad op hun huisadres

willen ontvangen);

• eigen artikelen;

• meer ruimte voor redactionele

artikelen uit buitenlandse bladen.

We willen in ieder geval alle personen bedanken die de moeite hebben genomen, de vragenlijst in te vullen. Hoewel we al concludeerden dat de lezers ons blad over het algemeen positief beoordeelden, beseffen we ons dat het altijd beter kan. Daarom zijn we blij met de opbouwende kritiek die we mochten ontvangen via de antwoorden op de vragen. Wij als team van BodyLIFE gaan hard aan het werk om er een nóg beter blad van te maken. We nemen uw suggesties en kritiek ter harte, altijd. Dat wil dus ook zeggen dat als u achteraf heeft bedacht dat u eigenlijk nog meer opmerkingen over het blad had willen maken, dan staan we ook daar nog voor open. Mail uw opmerkingen gewoon naar:

angela@vanmunstermedia.nl.

Prijzen

We realiseerden ons van te voren dat het invullen van de vragenlijst wel enige tijd in beslag zou kunnen nemen. En hoewel de antwoorden voor ons van waarde zijn (we gaan er wel degelijk mee aan de slag!) heeft ook de lezer een voordeel: zijn/haar vakblad wordt nóg beter. Toch wilden we de respondenten ook nog op een andere manier tegemoet komen en op een meer concrete manier bedanken voor hun medewerking aan het onderzoek. Daarom vroegen we JK-Nederland om enkele producten ter beschikking te stellen die we middels een loting zouden kunnen verdelen onder de respondenten. Uiteraard zijn we JK-Nederland hier zeer erkentelijk voor. Dit bedrijf stelde ter beschikking:

Twee paketten van Hawaiiana (ter waarde van 360 Euro)

lezersonderzoek I InNOVATIONS

Totaalpakket

JK-Nederland mag wel een totaalleverancier worden genoemd als het gaat om persoonlijke verzorging rondom de zonnebank. Naast de zonnebanken zelf (van de gerenommeerde merken Ergoline en Soltron) heeft JK-Nederland een ruim assortiment zonnebankreinigers, lampen en andere accessoires, maar ook (zonne)cosmetica van topmerken als Hawaiiana, Devoted Creations en Tannymaxx. Met 10 jaar ervaring op het gebied van zonne- en beautystudio’s is JK-Nederland bij uitstek geschikt om advies te bieden over de inrichting van zonnestudio’s, fitnessruimtes en beautysalons. De verkoopadviseurs van JK-Nederland zijn dagelijks in heel Nederland op weg om de klanten van dienst te zijn, maar ook via de webshop (www.jk-nederland.nl/webshop) kunt u de producten aanschaffen. Van 8 tot en met 12 maart houdt JK-Nederland een Open Huis Week. U bent dan van harte welkom in de grote showroom aan de Vareseweg 55-59, 3047 AT in Rotterdam. Van 20 tot en met 22 maart is JK-Nederland vertegenwoordigd op de Beauty Trade Special in de Jaarbeurs te Utrecht, stand F051 in Hal 1. Daar presenteert JK-Nederland onder meer de collageenbanken van Ergoline.

Meer informatie: www.jk-nederland.nl

Prijswinnaars zijn: Eveline Rison uit Vianen en Ernst-Jan Oudenampsen uit Laren (GLD) Zij krijgen binnenkort hun prijzen afgeleverd.

body LIFE 2I2010 I

Edities