Optimale Kwaliteit

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr5 2010

business I Company Profile

I body LIFE 5I2010

AALO lanceert Professional Clubs

“Aan de voorbereidingen en de uiteindelijke vorm hebben we 2 jaar gewerkt”, vertelt algemeen directeur Sjoerd Vos. “De reden hiervoor is dat wij direct vanaf de start een perfect product en systeem wilden leveren. We zijn daarbij niet over één nacht ijs gegaan en hebben in de afgelopen jaren veel gesprekken gevoerd met managers van diverse sportcentra. Daaruit bleek dat er veel behoefte is aan ondersteuning op het gebied van marketing & communicatie, sales, eventmanagement en personeel. Op basis van die gesprekken en onze eigen ervaring is Professional Clubs ontstaan, een unieke soft keten waarbij de sportclub natuurlijk zijn eigen uitstraling behoudt maar gebruik maakt van de ketengerichte werkwijze! AALO Professional Clubs zorgt voor een goede kwaliteit in de fitnessbranche waardoor zowel de manager, de instructeur als de sporter plezier en kwaliteit ervaart”, aldus Vos.

Doelstelling

“Bij Fitnessondernemers die lid worden van Professional Clubs beginnen we met een onderzoek naar de managementtheorie en managementpraktijk”, vervolgt Vos. “Doelstelling van dit onderzoek is de resultaten om te buigen naar hapklare brokken die direct door de manager te gebruiken zijn. Na het ontvangen van de persoonlijke clubcode kan de manager aan de slag. Hier is geen urenlange uitleg voor nodig.” Het systeem is intuïtief qua interface. Dit betekent dat het op logische wijze zichzelf wijst! Via de MediaPublisher (onderhoudsscherm) kan de manager de marketing materialen opmaken, de website beheren, een TV scherm in de club van nieuws voorzien, vacatures plaatsen, CV’s inzien en nieuwsbrieven creëren. Dit alles in enkele minuten! Vos: “Door een doordacht en eenvoudig te hanteren systeem, plus de gratis AALO management opleiding, kunnen (nieuwe) collega’s het systeem en dus het beleid voortzetten.” Volgens Vos kun je Professional Clubs zien als een LesMills programma. “De instructeur kan wijzigen maar het programma blijft gelijk. AALO en Professional Clubs werken zeer nauw samen. Beide bedrijven zitten kort op de markt en zorgen voor een continue doorontwikkeling als het gaat om management en de processen op de werkvloer. De komende jaren zal er nog veel veranderen in de branche”, is de overtuiging van Vos. “Professional Clubs zal hierin leidend zijn.”

Coachen

Professional Clubs zal er alles aan doen om de manager zo goed mogelijk te coachen. Dit door:

• Professional Clubdagen waarin lezin- gen worden gegeven en nieuwe cam - pagnes worden doorgenomen;

• Gratis AALO management opleiding voor 4 personen per jaar;

• Medewerkers die klaar staan voor alle mogelijk vragen die u als manager kunt

hebben;

• Door een fantastisch goed systeem met daarin een voorgeschreven jaar- plan zodat u overzicht en rust krijgt in de organisatie of zelfs, in uw leven!

 

Voor de kosten hoeft men het niet te laten. Het lidmaatschap voor de Professional Clubs kost slechts 99 euro p.m. Vos: “Wij vertellen dit eigenlijk altijd direct in een gesprek aangezien er anders halverwege het verhaal alleen maar wordt gedacht aan de prijs. Want ja, je krijgt zoveel bij Professional Clubs dat het wel bergen met geld moet kosten zoals bij andere leveranciers van management- en marketingcampagnes. Dat is een van de zaken waarmee wij ons onderscheiden in de markt. Een ander onderscheidend punt van Professional Clubs vormen de tools voor de manager om zijn sportclub makkelijker, sneller en resultaat gerichter te runnen. Dit doen wij door gestandaardiseerde marketingcampagnes en uitgeschreven handboeken en protocollen.” Zo kunnen leden van Professional Clubs handboeken downloaden over: sales-, marketing-, receptie-, retentiewerkzaamheden en veel meer. Ook standaardformulieren voor onder andere mutaties, sollicitaties, evaluaties (en ga zo maar door) staan online klaar voor de leden. De campagnes en events staan uitgewerkt klaar voor Professional Clubs leden. Dit inclusief drukwerkmateriaal en draaiboeken. Via de online agenda kan bekeken worden welke acties er per week/dag genomen dienen te worden om succes te behalen. “Zo hebben we op dit moment een Ultimate Summer ABS workout. Deze workout van 10 minuten is volledig voorgeschreven. De clubs ontvangen een CD, posters, stempelkaarten en alles wat nodig is om deze workout en stempelkaart actie tot een succes te maken. En natuurlijk is er op dit moment een WK Spektakel actie waar leden van sportclubs een Mega Flat-screen kunnen winnen. Natuurlijk zijn deze kosten voor Professional Clubs. De leden van Professional Clubs profiteren ervan dat ze deel uitmaken van een groot geheel, zeg maar een soft franchiseketen.” In de afgelopen maanden is Professional Clubs hard gegroeid. Vos is ontzettend blij met het vertrouwen in de markt. “Met een team van 6 mensen werken wij iedere dag keihard aan Professional Clubs. Kennis, passie en doorzettingsvermogen zijn de kernwoorden die groot bij ons op de muur staan. Ons doel: de grootste management ondersteuner worden binnen de fitnessbranche tegen de meest reële prijs.”

 

Ontwikkelingen in de markt

Dat clubeigenaren steeds meer het belang van goed management inzien, is volgens Vos duidelijk te merken. “Dit is een compliment voor alle sportclubhouders. In onze managementopleidingen merken wij dat de managers in deze branche enorm gegroeid zijn. Er komt ook steeds meer vraag naar een goede ondersteuning op management gebied. Vergelijk dit met de ketens. Het voordeel van een keten is dat er één hoofdkantoor is, de denktank, die alles uitwerkt voor meerdere filialen. Een stand-alone club moet zelf deze denktank zijn en alles zelf uitwerken. Voor de Professional Clubs leden zijn wij deze denktank terwijl de clubs wel een eigen uitstraling blijven houden. Het beste van beide dus. Natuurlijk gaat dit niet altijd zonder slag of stoot. Niets is moeilijker dan veranderingen. Het is natuurlijk gemakkelijk om te zeggen wat er anders zou moeten of hoe de wereld beter zou zijn. Maar zoals Theo Maassen zei: “De oplossingen zijn het probleem niet”!  Soms zijn er oorzaken waardoor zaken niet gaan zoals ze moeten gaan. Middelen als tijd, geld en kennis kunnen hieraan ten grondslag liggen. Dit, als manager van een club, aanpassen is soms ogenschijnlijk onhaalbaar. Professional Clubs kan ondersteunen bij het soepel laten draaien van de organisatie, zowel via het Professional Clubs managementsysteem als middels een in-company traject. Misschien één ding wat anders zou kunnen: leg de bal altijd eerst bij jezelf neer alvorens de oorzaak elders te zoeken. Ook al ligt de oorsprong van het probleem niet bij jou, toch dien jij als manager op constructieve wijze actie te ondernemen.”

Toekomst

Vos ziet de toekomst dan ook positief in. Zowel voor AALO, Professional Clubs als de fitnessbranche. “Het is een geweldige branche vol met sympathieke en inspirerende mensen die zich positief ontwikkelt. Mensen zullen blijven sporten in sportclubs, crisis of niet. Wel dienen wij samen met de sportclubs keer op keer vernieuwend te zijn. Mensen hebben een prikkel nodig als het gaat om het aanspreken van zelfbewustzijn. Naar de McDonalds gaan in crisistijd is geen probleem. Maar het excuus ‘crisis’ is wel perfect om niet naar de sportclub te gaan. Mensen laten zich gemakkelijker naar negatieve en minder gezonde zaken toetrekken dan naar positieve. Het doel van ons, en hopelijk van de branche, is mensen met behulp van een positieve prikkel aan het sporten te krijgen. Wij zullen er ons in ieder geval samen met de Professional Clubs volledig voor inzetten.”

www.aalo.nl

Een nieuwe tool voor ondernemers die succesvol willen zijn

Professional Clubs is een initiatief van AALO Opleidingen. Dit opleidingsinstituut verzorgt al sinds 1996 opleidingen voor de fitnessbranche en is erkend door Fit!Vak. Begin dit jaar lanceerde AALO onder de noemer Professional Clubs, een nieuwe activiteit.

“Aan de voorbereidingen en de uiteindelijke vorm hebben we 2 jaar gewerkt”, vertelt algemeen directeur Sjoerd Vos. “De reden hiervoor is dat wij direct vanaf de start een perfect product en systeem wilden leveren. We zijn daarbij niet over één nacht ijs gegaan en hebben in de afgelopen jaren veel gesprekken gevoerd met managers van diverse sportcentra. Daaruit bleek dat er veel behoefte is aan ondersteuning op het gebied van marketing & communicatie, sales, eventmanagement en personeel. Op basis van die gesprekken en onze eigen ervaring is Professional Clubs ontstaan, een unieke soft keten waarbij de sportclub natuurlijk zijn eigen uitstraling behoudt maar gebruik maakt van de ketengerichte werkwijze! AALO Professional Clubs zorgt voor een goede kwaliteit in de fitnessbranche waardoor zowel de manager, de instructeur als de sporter plezier en kwaliteit ervaart”, aldus Vos.

Doelstelling

“Bij Fitnessondernemers die lid worden van Professional Clubs beginnen we met een onderzoek naar de managementtheorie en managementpraktijk”, vervolgt Vos. “Doelstelling van dit onderzoek is de resultaten om te buigen naar hapklare brokken die direct door de manager te gebruiken zijn. Na het ontvangen van de persoonlijke clubcode kan de manager aan de slag. Hier is geen urenlange uitleg voor nodig.” Het systeem is intuïtief qua interface. Dit betekent dat het op logische wijze zichzelf wijst! Via de MediaPublisher (onderhoudsscherm) kan de manager de marketing materialen opmaken, de website beheren, een TV scherm in de club van nieuws voorzien, vacatures plaatsen, CV’s inzien en nieuwsbrieven creëren. Dit alles in enkele minuten! Vos: “Door een doordacht en eenvoudig te hanteren systeem, plus de gratis AALO management opleiding, kunnen (nieuwe) collega’s het systeem en dus het beleid voortzetten.” Volgens Vos kun je Professional Clubs zien als een LesMills programma. “De instructeur kan wijzigen maar het programma blijft gelijk. AALO en Professional Clubs werken zeer nauw samen. Beide bedrijven zitten kort op de markt en zorgen voor een continue doorontwikkeling als het gaat om management en de processen op de werkvloer. De komende jaren zal er nog veel veranderen in de branche”, is de overtuiging van Vos. “Professional Clubs zal hierin leidend zijn.”

Coachen

Professional Clubs zal er alles aan doen om de manager zo goed mogelijk te coachen. Dit door:

• Professional Clubdagen waarin lezin- gen worden gegeven en nieuwe cam - pagnes worden doorgenomen;

• Gratis AALO management opleiding voor 4 personen per jaar;

• Medewerkers die klaar staan voor alle mogelijk vragen die u als manager kunt

hebben;

• Door een fantastisch goed systeem met daarin een voorgeschreven jaar- plan zodat u overzicht en rust krijgt in de organisatie of zelfs, in uw leven!

 

Voor de kosten hoeft men het niet te laten. Het lidmaatschap voor de Professional Clubs kost slechts 99 euro p.m. Vos: “Wij vertellen dit eigenlijk altijd direct in een gesprek aangezien er anders halverwege het verhaal alleen maar wordt gedacht aan de prijs. Want ja, je krijgt zoveel bij Professional Clubs dat het wel bergen met geld moet kosten zoals bij andere leveranciers van management- en marketingcampagnes. Dat is een van de zaken waarmee wij ons onderscheiden in de markt. Een ander onderscheidend punt van Professional Clubs vormen de tools voor de manager om zijn sportclub makkelijker, sneller en resultaat gerichter te runnen. Dit doen wij door gestandaardiseerde marketingcampagnes en uitgeschreven handboeken en protocollen.” Zo kunnen leden van Professional Clubs handboeken downloaden over: sales-, marketing-, receptie-, retentiewerkzaamheden en veel meer. Ook standaardformulieren voor onder andere mutaties, sollicitaties, evaluaties (en ga zo maar door) staan online klaar voor de leden. De campagnes en events staan uitgewerkt klaar voor Professional Clubs leden. Dit inclusief drukwerkmateriaal en draaiboeken. Via de online agenda kan bekeken worden welke acties er per week/dag genomen dienen te worden om succes te behalen. “Zo hebben we op dit moment een Ultimate Summer ABS workout. Deze workout van 10 minuten is volledig voorgeschreven. De clubs ontvangen een CD, posters, stempelkaarten en alles wat nodig is om deze workout en stempelkaart actie tot een succes te maken. En natuurlijk is er op dit moment een WK Spektakel actie waar leden van sportclubs een Mega Flat-screen kunnen winnen. Natuurlijk zijn deze kosten voor Professional Clubs. De leden van Professional Clubs profiteren ervan dat ze deel uitmaken van een groot geheel, zeg maar een soft franchiseketen.” In de afgelopen maanden is Professional Clubs hard gegroeid. Vos is ontzettend blij met het vertrouwen in de markt. “Met een team van 6 mensen werken wij iedere dag keihard aan Professional Clubs. Kennis, passie en doorzettingsvermogen zijn de kernwoorden die groot bij ons op de muur staan. Ons doel: de grootste management ondersteuner worden binnen de fitnessbranche tegen de meest reële prijs.”

 

Ontwikkelingen in de markt

Dat clubeigenaren steeds meer het belang van goed management inzien, is volgens Vos duidelijk te merken. “Dit is een compliment voor alle sportclubhouders. In onze managementopleidingen merken wij dat de managers in deze branche enorm gegroeid zijn. Er komt ook steeds meer vraag naar een goede ondersteuning op management gebied. Vergelijk dit met de ketens. Het voordeel van een keten is dat er één hoofdkantoor is, de denktank, die alles uitwerkt voor meerdere filialen. Een stand-alone club moet zelf deze denktank zijn en alles zelf uitwerken. Voor de Professional Clubs leden zijn wij deze denktank terwijl de clubs wel een eigen uitstraling blijven houden. Het beste van beide dus. Natuurlijk gaat dit niet altijd zonder slag of stoot. Niets is moeilijker dan veranderingen. Het is natuurlijk gemakkelijk om te zeggen wat er anders zou moeten of hoe de wereld beter zou zijn. Maar zoals Theo Maassen zei: “De oplossingen zijn het probleem niet”!  Soms zijn er oorzaken waardoor zaken niet gaan zoals ze moeten gaan. Middelen als tijd, geld en kennis kunnen hieraan ten grondslag liggen. Dit, als manager van een club, aanpassen is soms ogenschijnlijk onhaalbaar. Professional Clubs kan ondersteunen bij het soepel laten draaien van de organisatie, zowel via het Professional Clubs managementsysteem als middels een in-company traject. Misschien één ding wat anders zou kunnen: leg de bal altijd eerst bij jezelf neer alvorens de oorzaak elders te zoeken. Ook al ligt de oorsprong van het probleem niet bij jou, toch dien jij als manager op constructieve wijze actie te ondernemen.”

Toekomst

Vos ziet de toekomst dan ook positief in. Zowel voor AALO, Professional Clubs als de fitnessbranche. “Het is een geweldige branche vol met sympathieke en inspirerende mensen die zich positief ontwikkelt. Mensen zullen blijven sporten in sportclubs, crisis of niet. Wel dienen wij samen met de sportclubs keer op keer vernieuwend te zijn. Mensen hebben een prikkel nodig als het gaat om het aanspreken van zelfbewustzijn. Naar de McDonalds gaan in crisistijd is geen probleem. Maar het excuus ‘crisis’ is wel perfect om niet naar de sportclub te gaan. Mensen laten zich gemakkelijker naar negatieve en minder gezonde zaken toetrekken dan naar positieve. Het doel van ons, en hopelijk van de branche, is mensen met behulp van een positieve prikkel aan het sporten te krijgen. Wij zullen er ons in ieder geval samen met de Professional Clubs volledig voor inzetten.”

www.aalo.nl

body LIFE 5I2010 I

Edities