Yes, een crisis

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr7 2010

I body LIFE 7I2010

Per 1 oktober 2010; Vervroegde pensioensregeling

Hoe ideaal is dat? Nooit meer zorgen over voldoende nieuwe klanten, sales percentages en klantloyaliteit. Zodra die zorgen van jouw schouders afgevallen zijn kan je in alle rust 3, misschien wel 4 weken op vakantie. Sterker nog; 6 maanden op Curaçao doorbrengen is zelfs geen probleem! En dat zonder dat je de werkmail hoeft te bekijken. Nog beter; de mobiele telefoon hoef je ook niet meer op te pakken om te zorgen dat alles goed gaat. Per 1 oktober is dat alles mogelijk met een nieuwe regeling, die exclusief beschikbaar wordt voor fitness ondernemers in Nederland!

Drie pensioenpijlers

Een vervroegde pensioensregeling is mogelijk voor ieder type ondernemer. Uiteraard zijn er een paar voorwaarden. Aan die voorwaarden zijn gemakkelijk te voldoen. Dat kan intern zijn of door een externe professional.

Het ondernemerspensioen berust op drie pijlers die in orde moeten zijn voordat je met een gerust hart de sleutels af kunt geven:

• Volautomatische stabiele toestroom van nieuwe klanten

• Commercieel vaardige medewerkers

• Loyale klanten die fungeren als

ambassadeur

In de kern ben je als ondernemer uitsluitend bezig met deze drie hoofdzaken. Ga maar na; investeringen in personeel of apparatuur doe je om je klanten tevreden te houden en een open dag organiseren doe je om nieuwe klanten te trekken. Naar schatting grijpen 95% van alle werkzaamheden die je doet terug op de drie hoofdpijlers.

De conclusie is duidelijk; zodra deze hoofdpijlers in orde zijn kan je als ondernemer met vervroegd pensioen! Want die bijzaken, dat kan iemand anders toch ook…?

Google dingen

En het ís mogelijk! Dat komt door de communicatie die de laatste jaren drastisch veranderd is; van offline naar online. Mensen zoeken tegenwoordig nu eenmaal online. Hoofdzakelijk via Google. Het grote voordeel; reageren op (commerciële) prikkels is vele malen laagdrempeliger en makkelijker dan fysiek langskomen of de telefoon pakken.

Met andere woorden; als jouw bedrijf online optimaal vertegenwoordigd is, dan zullen de consumenten jou als eerste vinden. En contact met je opnemen om klant te worden! Uiteraard mits de technieken en commerciële prikkels in orde zijn. Als jouw online klantenautomaat doorlopend op orde is, heb je geen omkijken meer naar een gezonde stroom van nieuwe klanten. Ze worden volautomatisch toegestuurd! Eigenlijk maar met één vraag; bel mij om klant te worden.

Tip: dit geheel intern verzorgen?

Ga naar www.nobudgetmarketingdag.nl. Uitbesteden aan een professional?

www.hiddenprofits.nl.

Vaardig? Instelling!

Oké, er komt een mailtje binnen met de gegevens van een (potentiële) klant. En nu? Wie gaat er bellen? En hoe? En is dat niet eng? En is daar genoeg tijd voor? Het kan natuurlijk ook uitgesteld worden…

Gevolg: de (potentiële) klant haakt af. Met commercieel ingestelde mensen zijn bovenstaande vragen namelijk helemaal geen issue. Die zullen snappen dat je direct, liefst binnen 2 minuten, die persoon terug moet bellen om een afspraak te maken. Ze willen tenslotte klant worden. Dat heeft dus nog niets met ‘enge’ sales te maken, maar met een instelling.

Zodra de bewuste persoon over de drempel is, is het een kwestie van goed kennis laten maken en helpen beslissen welk abonnement het beste past. Door de drempel over te stappen hebben ze namelijk al de keuze gemaakt klant te willen worden, toch? Wat je nodig hebt is mensen die dit snappen en hier vanuit durven te gaan.

Dweiltje

De laatste stap is misschien wel de belangrijkste van de drie. Want als de klanten niet loyaal aan jou zijn, dan is het dweilen met de kraan open. Begin daarom eens met het inzichtelijk maken van die cijfers. Hoeveel mensen zeggen er maandelijks op? Ik denk dat je er van zult schrikken hoeveel dat er zijn.

De reden: mensen kwamen binnen met een bepaalde verwachting. Daar heb je simpelweg niet aan voldaan. Of er is nooit wat extra’s gedaan om die verwachting te overtreffen. Dat kan liggen aan een verkeerde verwachting van de klant, ongemotiveerd personeel, geen goed (structureel) systeem, gebrek aan communicatie; het kan van alles zijn! De oplossing is in ieder geval duidelijk; voldoen aan de verwachting van de klant. En deze overtreffen!

Leg jouw pensioen vast!

Overtuigd dat het écht mogelijk is om vervroegd met pensioen te kunnen? Kom dan naar de marketingbalie van Hidden Profits tijdens Fitness & Health Benelux van 14 t/m 16 oktober in de jaarbeurs Utrecht. Daar kun je jouw pensioen direct vastleggen!

Marketinggroeten,

Wouter Cornelissen

Als fitnessondernemer heb je eigenlijk nooit een weekend, vakantie of langere periode vrijaf. Vervroegd pensioen is per definitie al uitgesloten. Simpelweg omdat je zelf verantwoordelijk bent voor de stabiliteit en winstgevendheid van jouw bedrijf in de vorm van een stabiel (groeiend) klantenbestand. Per 1 oktober is dat verleden tijd door een nieuwe regeling; de vervroegde pensioensregeling voor fitnessondernemers!

Pensioenregeling I marketing

Wouter Cornelissen

De auteur is COO bij marketingbureau Hidden Profits; levert zelfstandige ondernemers in de wellbeing branche een 24/7 KlantenAutomaat.

body LIFE 7I2010 I

Edities