Nieuws Health & Wellness

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr9 2010

Peter van der Boom, WellVit

“In deze tijd is het belangrijk om open te staan voor innovatieve manieren om nieuwe klanten aan te trekken en bestaande te binden. Consumenten worden kritischer, mondiger en eisen meer kwaliteit, anderzijds zijn ze best bereid hiervoor te betalen. Sta open voor samenwerking en luister goed naar de behoeftes. Ontspanning en inspanning – wellness en vitaliteit zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Health- en wellnessconcepten bieden een lange termijn toegevoegde waarde, zo leert de ontwikkeling over de afgelopen 10 jaar. Vanuit de overheid en het bedrijfsleven worden de noodzaak en waarde stap voor stap ook ingezien, iets wat ik herken uit Zweden. Rendementsverbetering is absolute noodzaak voor centra, dus grijp deze kans met beide handen aan.”

Anke Hendriks,

Marketing Manager BenFit.nl

“Zonder twijfel zijn health- en wellnessconcepten een toegevoegde waarde voor een centrum. Mensen komen bij je om aan hun gezondheid te werken, maar gezondheid houdt niet op bij bewegen alleen, er komt meer bij kijken. Hoe breder je aanbod op dit vlak, hoe beter je je leden kunt helpen bij het bereiken van hun doelstellingen. De tijden dat je 100 mensen inschreef op een open dag zijn voorbij, je zult dus meer met je aanbod moeten doen om je te onderscheiden en datgene te bieden waar het de mensen echt om gaat: fijne sfeer, aandacht en bovenal resultaat. Kies voor een aanpak die je helpt dicht bij je leden te staan, een concept dat hun wensen en behoeften centraal stelt. Persoonlijke aandacht is essentieel en helpt je bouwen aan een band met je klant die niet gemakkelijk weer verwatert. Je hoeft dan ook geen 100 mensen meer in te schrijven op een actie, omdat je de mensen die je al binnen hebt veel langer vasthoudt!”

Edwin Staal, Jawi Sportcentrum

“Gezond oud worden wil iedereen en daarom is een gezonde leefstijl, de juiste combinatie van voeding, beweging en ontspanning, belangrijk. Fitnesscentra richten zich op dit moment met name op het bewegen. De toekomst hebben mijn inziens centra die het complete pakket van voeding, beweging en ontspanning aanbieden. Lifestylecentra voor een brede doelgroep met voedingsworkshops, beweegprogramma’s en ontspannende behandelingen en programma’s. Gezien de ontwikkelingen in de samenleving zal hier vraag naar zijn. Preventie krijgt meer aandacht en doelgericht adviseren wordt belangrijker.

Wij hebben de V-Check lifestylescan begin 2010 in ons centrum geïntroduceerd. Na gedegen scholing (noodzaak!) zijn wij nu een aantal maanden operationeel. Hiermee maken wij een kwaliteitsstap in de richting van ons ultieme doel: Gezond worden, zijn en blijven in Alphen aan den Rijn stimuleren voor particulier en bedrijfsleven. De V-Check geeft ons de mogelijkheid om gezondheid en vitaliteit meetbaar en inzichtelijk te maken. Het aanbieden van oplossinggerichte producten wordt hierdoor veel concreter en makkelijker te introduceren. Wij ervaren nu al interesse van bedrijven, en zien de particulieren die zijn getest daadwerkelijk keuzes maken om hun gezondheid en vitaliteit te vergroten! Geweldig!”

I body LIFE 9I2010

Health- en wellnessconcepten, een hype of toegevoegde waarde voor je centrum? Stelling
Edities