Nieuws – Health & Wellness

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr10 2010

health I Vetverbranding

I body LIFE 1I2010

Succes verzekerd met Slim Belly

at doet een moeder die na de geboorte van haar twee kinderen is gestopt met sporten en die slanke benen van vroeger terugwil? Waarom wordt een vutter lid van een fitnessclub? Slim Belly heeft de fitnessmarkt ongelofelijk snel veroverd. Meer dan 34.000 deelnemers in 190 Nederlandse en Vlaamse fitness- en healthclubs bewijzen het: Slim Belly staat garant voor succes. Het doordachte concept richt zich speciaal op de behoeften en belangstelling van de markt.

Werkwijze

Slim Belly is het eerste product dat gebruikmaakt van het Airpressure Bodyforming Concept (ABC), ontwikkeld en gepatenteerd door het Oostenrijkse bedrijf ABC-one. De overdruk via luchtkamers zorgt ervoor dat bloedcirculatie gestimuleerd wordt in zones die normaal gesproken slecht doorbloed zijn. Zoals de buik, je zult na het sporten voelen dat de buik kouder en ‘witter’ is dan andere zones. Vet wordt bij voorkeur verbrand in zones die goed doorbloed zijn. Via het ABC-concept wordt bloedcirculatie in de buikzone gestimuleerd, waardoor het daar opgeslagen vet naar de spieren wordt getransporteerd waar het als brandstof wordt verbrand.

Het succes zit

hem in de eenvoud

Consumenten zijn bereid om een oplossing te kopen die snel resultaat garandeert. Dat is wellicht controversieel omdat ondernemers en instructors altijd anders hebben geleerd. Maar centra die met Slim Belly werken, ontdekken dat hier massaal de belangstelling naar uitgaat. Deelnemende clubs spreken over ‘blije gezichten’ in de club, deelnemers die binnen 2 weken na de start al duidelijk effect merken. Uiteindelijk draait het om het resultaat wat de consument zich wenst! En het resultaat blijkt in de praktijk: de deelnemers verliezen in 4 weken gemiddeld 8,8 cm buikomvang.

In 4 weken € 25.000 omzet

Succes is er ook voor de ondernemers, zij hebben gemiddeld immers 179 deelnemers die in 4 weken tijd een gemiddelde omzet van € 124 garanderen. Bovendien kiest in de praktijk gemiddeld 38% van de deelnemers, die veelal geen fitnesservaring hebben, voor een vervolgtraject binnen het centrum.

Hiermee slaagt Greinwalder & Partner Marketing Services er na de internationale fitheidsonderzoeken, het ‘Afslankduel’ en ‘Hoe fit is Nederland/België’ weer in, om effectief nieuwe doelgroepen in contact te brengen met kwalitatieve, consumentgerichte fitnesscentra.

Binnenkort ook voor

de bovenbenen

Na de introductie van Slim Belly kwam er al gauw de vraag of “er zoiets ook voor mijn bovenbenen bestaat”. Met de Slim Back & Legs komt nu de tweede revolutionaire ontwikkeling: een concept speciaal voor de belangrijkste probleemzone van vrouwen: billen en bovenbenen. Uit de testonderzoeken blijkt dat het concept ook hier werkt. Naast reductie van de omvang is bovendien een duidelijke verbetering van de huid merkbaar. De 100 beschikbare licenties voor de lente zijn al gereserveerd.

Marketing

Slim Belly toont aan dat de combinatie van een controversieel, maar bewezen effectief product, in combinatie met een uitgekiend marketingconcept, nieuwe doelgroepen massaal in beweging brengt. En is dat niet precies wat u als fitnessondernemer beoogt? Is dat niet precies wat de overheid wil met campagnes als ’30 minuten bewegen’?

Meer dan 600 clubs in Europa zijn van Sim Belly overtuigd, 75.000 deelnemers hebben het resultaat ondervonden.

Wilt u weten of u nog gebiedsbescherming kunt reserveren voor de inzet van Slim Belly in uw club? Wilt u weten wat het echte tastbaar onderscheidend vermogen is van Slim Belly en het liefst vrijblijvend kennismaken?

De weg die de laatste jaren leidde tot de enorme groei van de fitnessbranche, loopt langzamerhand dood. Op een productgerichte manier slaagde de branche er tot nu toe in om mensen in beweging te krijgen. Inmiddels ligt de uitdaging in het activeren van die mensen die helemaal geen belangstelling hebben voor sporten en actieve beweging, hoe spijtig dit ook moge zijn voor sportliefhebbers binnen de branche… Om dit te bereiken is een klantgerichte aanpak nodig: ‘Wat wil de consument eigenlijk’?

Resultaten van de Slim Belly

deelnemers na 4 weken

• Gewicht:

gemiddeld min 2,3 kg (-2,8%)

mannen: min 2,9 kg (-3,0%)

vrouwen: min 2,2 kg (-2,8%)

• Omvang:

gemiddeld min 8,8 cm (-4,5%)*

mannen: min 8,9 cm (-4,2%)*

vrouwen: min 8,8 cm (-4,6%)*

(*gemeten op twee plaatsen, 3 cm boven en onder de navel)

Wordt binnenkort gelanceerd: Slim Back & Legs, een concept speciaal voor de belangrijkste probleemzone: billen en bovenbenen.

Vetverbranding I health

Meer informatie vindt u op

www.abc-one.com of bel naar

Greinwalder & Partner via 0180 – 635229,

of mail naar: bnl@greinwalder.com.

Edities