Van bankzitter tot topper

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr6 2014

Van bankzitter tot topper

Uw succes draait om

beleving & resultaat

De fitnessbranche is volop in beweging. Er tekent zich in de markt een duidelijk onderscheid af tussen budget centra en Lifestyle Clubs. Het verschil? Bij een Lifestyle Club draait het niet alleen om beweging maar staan hoogwaardige begeleiding en het beoogde resultaat van de klant centraal. Of het nu gaat om ontspanning, revalidatie, afslanken, vitaliteit, spiergroei, spierkracht of gewoon voor de fun.

Persoonlijke aandacht, meer beleving en extra ondersteuning op het gebied van o.a. techniek, voeding en mentale weerbaarheid vergroten de kans op resultaat. Je betaalt als consument dan wellicht iets meer dan bij een prijsconcurrent maar je behaalt eerder het gewenste resultaat. Per saldo betaal je dus eigenlijk minder!

Een doelgroepgerichte aanpak werkt

Sporten met resultaatgarantie is een trend die de komende jaren naar verwachting steeds meer vorm zal gaan krijgen in de fitnessbranche. Keer op keer blijkt dat mensen bereid zijn om wat extra’s te betalen voor resultaatgerichte programma’s met een duidelijke kop en een staart. Maar hoe pakt u het aan? Hoe maakt u de klant duidelijk dat u meer te bieden heeft dan alleen apparatuur? Hoe verklaart u dat u duurder bent dan die prijsconcurrent om de hoek? Het doelgroep concept “Van Bankzitter tot Topper” van Activation Group helpt u als ondernemer om snel en professioneel in te spelen op de groeiende markt voor resultaatgericht sporten. Het motto: maak van al uw leden een topper en creëer ambassadeurs voor het leven!

Verkoop beleving en resultaat

Aan de hand van het concept wordt het voor uw leden niet alleen leuker maar ook makkelijker en aantrekkelijker om hun doelen te behalen. U verkoopt een beleving en maakt u qua prijs minder vergelijkbaar met de concurrentie. Dit begint al met het stimuleren van de groeiende groep inactieve mensen in de directe omgeving van uw club. Met het concept zorgt u ervoor dat de traditioneel meest kwetsbare en arbeidsintensieve groep startende, beginnende en inactieve leden op een systematische wijze uitgroeit tot een voor u loyale en vooral winstgevende doelgroep. Als deze leden enthousiast zijn en hun doel bereiken bevelen ze u automatisch aan bij anderen. Dit is de basis voor het succesverhaal van uw centrum.

Het verschil tussen mannen en vrouwen

U krijgt van ons alle marketing tools die u nodig heeft om verschillende doelgroepen te activeren en de gemiddelde besteding en loyaliteit te vergroten. Het uitgangspunt hierbij is simpel. Fit worden en fit blijven vraagt bij ieder mens om een andere boodschap, uitnodiging of prikkel. Inactieven moeten daarbij vaak nog overtuigd raken van de meerwaarde. Dit terwijl de actieve sporter op zoek is naar nieuwe uitdagingen of belevingsvormen. Ook bestaan er grote verschillen tussen mannen en vrouwen. Mannen zijn daarbij over het algemeen heel resultaatgericht en visueel ingesteld en zoeken naar korte termijn oplossingen, status en macht. Vrouwen daarentegen zijn veel minder visueel ingesteld, zoeken naar stabiliteit, harmonie en zijn gevoelig voor taal en emotie. Het marketing concept is zo samengesteld dat u beschikt over alle tools om verschillende doelgroepen te blijven prikkelen: van Bankzitter tot Topper!

Leukere manier van werken

Een meer doelgroepgerichte manier van werken levert niet alleen profijt op voor de klant. Ook uw medewerkers krijgen een uitgelezen kans om hun toegevoegde waarde in de club te vergroten. Zij kunnen aan de hand van de verschillende doelgroep pakketten en thematische challenges hun kennis en expertise heel doelgericht toepassen en daarmee hun bijdrage aan de omzet vergroten. Small group training werkt motiverend en is een kostenefficiënte manier om uw omzetbijdrage per lid stelselmatig te worden. Alle doelgroep pakketten en challenges zijn daarbij zo samengesteld dat u direct de mogelijkheid krijgt om aanvullende diensten zoals voedingsadvies, accessoires of fit testen op een slimme manier onder de aandacht te brengen. Een meer coachende en resultaatgerichte vorm van begeleiding vormt in de praktijk een ideale opstap naar het vergroten van uw Personal Training omzet. En juist hier liggen bij veel fitness centra in de praktijk nog volop mogelijkheden.

Groei uit tot de resultaat specialist

Bent u als lokale ondernemer de spin in het web op het gebied van sport en beweging? Gelooft u dat kwaliteit en beleving het altijd wint van prijs? Dat mensen coaching en begeleiding nodig hebben om hun doelen te bereiken? Met het concept van Bankzitter tot Topper groeit u uit tot de resultaat specialist in uw marktgebied. Met een helder terugverdienmodel verdient u deze investering in korte tijd weer terug. Voor meer informatie over de toepassing van het concept in uw club kunt u de brochure aanvragen. Stuur een email naar info@activationgroup.eu. U kunt zich bij ons ook aanmelden voor een van de informatiebijeenkomsten in het hele land.

WOUTER LAGENDIJK, is directeur van Activation Group gespecialiseerd in marketing, communicatie, architectuur en interieur. Activation Group voert mystery guest bezoeken uit en begeleidt sportcentra bij het versterken van hun positionering in de markt: toenemende omzet en een hogere retentie zijn het resultaat. Hij komt ook graag een keer bij uw club langs: 06-32055558

Edities