Indoor Cycling

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr10 2011

I body•LIFE 10I2011

Hoger rendement uit de indoor cycling ruimte

Feit is dat het aantal indoorcycling lessen van vele fitnesscentra teruglopen en de bezettingsgraad lager is. Ondernemers kiezen steeds meer voor gemakkelijke (standaard) oplossingen. Ook al omdat goede instructeurs moeilijk te vinden zijn waarmee het succes van de indoorcycling les valt of staat. Terwijl het nog steeds een krachtig medium is, mits je als ondernemer inspeelt op de trends in de markt die vraagt om meer beleving en Small Group Fitness. De fitnessbranche krijgt te maken met een generatie waarvoor de Smartphone een tweede leven is en die visueel geprikkeld wil worden.

Indoorcycling Group

Voor Alain Brinkman en Michel de Vink van de Indoorcycling Group Benelux, twee ambitieuze ondernemers met beiden een schat aan kennis en ervaring op het gebied van indoorcycling, waren bovengenoemde ontwikkelingen aanleiding om een nieuw concept voor indoorcycling te bedenken. Een jaar geleden hebben ze de Indoorcycling Group (ICG) opgericht waarbij ze de exclusieve distributie voor de Benelux naar zich toe hebben getrokken en verantwoordelijk zijn voor de sales, marketing, promotie en opleidingen.. ICG heeft de volgende merken: Tomahawk, MyRide en I.C.E. Daarnaast maakt de GroupX onderdeel uit van ICG, dat zich richt op merchandising van indoorcycling kleding en accessoires. Verder is ICG bezig met het oprichten van een stichting met 200 jonge gebruikte bikes, die organisaties kunnen huren voor hun goede doelen evenementen. De stichting zal de naam Indoorcycling Foundation krijgen en donaties in de vorm van inruil bikes of geld zijn nu al welkom. Echt iets om over na te denken. Sponsor worden is fiscaal enorm aantrekkelijk!

Concept

“Met ICG willen we een platform creëren met uitsluitend producten en diensten op gebied van indoor cycling. “Het zijn producten die je niet zo over de toonbank schuift. Er zit een verhaal achter. Vandaar dat we onder de noemer “partner in business” een nieuw concept hebben geïntroduceerd voor de fitnessbranche. Een concept met een looptijd van 4 jaar, waarin wij met onze kennis en ervaring de ondernemer begeleiden hoe hij meer geld kan verdienen met indoorcycling. De begeleiding is structureel. Klanten voelen derhalve onze aanwezigheid gedurende de gehele looptijd. Wij gaan in overleg met de ondernemer de indoorcycling ruimte compleet nieuw inrichten tot een Indoor Cycling Experience (I.C.E.) ruimte waar beleving centraal staat. De added-value die dit met zich meebrengt moet potentiële leden over de streep trekken. We werken bij de metamorfose van de indoorcycling ruimte samen met diverse partners gespecialiseerd in verbouwingen, vloeren, verlichting, multimedia enz. Daarbij krijgt de ondernemer alle support van ons: we passen de roosters aan, helpen de ondernemer bij de pre-sales campagne, leiden instructeurs op, regelen de marketing enz. Kortom: een turn key oplossing om meer omzet te genereren. ICG stelt een indoor cycling coordinator binnen de club aan die als vast aanspreekpunt fungeert, waardoor middels periodiek overleg kan worden bijgestuurd om positieve resultaten te waarborgen. De meerprijs die clubs betalen voor het “Partner in Business” contract wordt direct geherinvesteerd in de club. Het concept is helder, eerlijk en succesvol.

MyRide PLUS.

De hele markt vraagt om meer beleving, het toverwoord van 2011 & 2012. “Wij hebben het antwoord. De Indoorcycling Group heeft met de MyRide PLUS de unieke oplossing tot het virtueel ondersteunen van de indoor cycling classes. Hierbij moet direct benadrukt worden dat de instructeur nog altijd de key-factor tot het succes van de lessen blijft. En ja, er is een oplossing voor Low-Budget centra die ook in beperkte mate indoorcycling aan willen bieden.” Zo zijn er twee versies van Myride PLUS, een uitgeklede versie voor Low-Budget en de uitgebreide “Live Coaching module”. De laatste is een ware traktatie voor leden en instructeurs. Naast de fantastische beelden van meer dan 140 locaties, die in Full HD kwaliteit zijn opgenomen, worden instructeurs de ware DJ’s van de indoorcycling classes. Het componeren van beelden met eigen muziek (dolby surround) en het afwisselen van trainingsinformatie (Hartslag, trainingverloop, tijd, enz) tijdens de training geeft enorme dynamiek aan de lessen. Het geeft een extra ‘boost’ aan de toch al energieke workout die indoorcycling met zich meebrengt.

MyRide PLUS biedt clubs:

• Full HD beelden van prachtige locaties.

• Meer lesuren op het rooster.

• Indoorcycling classes in daluren.

• Veilige trainingen voor beginners.

• Stedentrips met uitleg.

• Tour de France / Giro d’Italia en nog veel meer….

MyRide PLUS is een High End Product. Er zijn soortgelijke producten op de markt die van Nederlandse bodem komen, maar als je weet dat

- Myride PLUS in samenwerking met Virtual Active is gebouwd;

- ICG in Amerika in hetzelfde pand is gaan zitten om zo een perfecte synergie tot stand te brengen;

- Matrix Fitness en ICG een exclusief contract hebben met Virtual Active en dat er inmiddels meer dan € 2.000.000,- in research en development is gestoken,

dan begrijp je dat dit terug komt in de kwaliteit en continuïteit van het product. Daarnaast zitten clubs niet vast aan een licentie. Wij hebben pasklare concepten die in combinatie met MyRide PLUS nieuwe inkomsten genereren. Neem gerust contact op voor een inventarisatiegesprek om indoorcycling binnen uw club een boost te geven.

I: www.indoorcycling.nl

E: info@indoorcycling.nl

F: www.facebook.com/indoorcycling.nl

Indoorcycling is nog steeds een van de populairste groepslessen in de fitnessbranche, maar hoe komt het dan dat het aantal deelenemers in lessen minder aan het worden is?

Feit is dat het aantal indoorcycling lessen van vele fitnesscentra teruglopen en de bezettingsgraad lager is. Ondernemers kiezen steeds meer voor gemakkelijke (standaard) oplossingen. Ook al omdat goede instructeurs moeilijk te vinden zijn waarmee het succes van de indoorcycling les valt of staat. Terwijl het nog steeds een krachtig medium is, mits je als ondernemer inspeelt op de trends in de markt die vraagt om meer beleving en Small Group Fitness. De fitnessbranche krijgt te maken met een generatie waarvoor de Smartphone een tweede leven is en die visueel geprikkeld wil worden.

Indoorcycling Group

Voor Alain Brinkman en Michel de Vink van de Indoorcycling Group Benelux, twee ambitieuze ondernemers met beiden een schat aan kennis en ervaring op het gebied van indoorcycling, waren bovengenoemde ontwikkelingen aanleiding om een nieuw concept voor indoorcycling te bedenken. Een jaar geleden hebben ze de Indoorcycling Group (ICG) opgericht waarbij ze de exclusieve distributie voor de Benelux naar zich toe hebben getrokken en verantwoordelijk zijn voor de sales, marketing, promotie en opleidingen.. ICG heeft de volgende merken: Tomahawk, MyRide en I.C.E. Daarnaast maakt de GroupX onderdeel uit van ICG, dat zich richt op merchandising van indoorcycling kleding en accessoires. Verder is ICG bezig met het oprichten van een stichting met 200 jonge gebruikte bikes, die organisaties kunnen huren voor hun goede doelen evenementen. De stichting zal de naam Indoorcycling Foundation krijgen en donaties in de vorm van inruil bikes of geld zijn nu al welkom. Echt iets om over na te denken. Sponsor worden is fiscaal enorm aantrekkelijk!

Concept

“Met ICG willen we een platform creëren met uitsluitend producten en diensten op gebied van indoor cycling. “Het zijn producten die je niet zo over de toonbank schuift. Er zit een verhaal achter. Vandaar dat we onder de noemer “partner in business” een nieuw concept hebben geïntroduceerd voor de fitnessbranche. Een concept met een looptijd van 4 jaar, waarin wij met onze kennis en ervaring de ondernemer begeleiden hoe hij meer geld kan verdienen met indoorcycling. De begeleiding is structureel. Klanten voelen derhalve onze aanwezigheid gedurende de gehele looptijd. Wij gaan in overleg met de ondernemer de indoorcycling ruimte compleet nieuw inrichten tot een Indoor Cycling Experience (I.C.E.) ruimte waar beleving centraal staat. De added-value die dit met zich meebrengt moet potentiële leden over de streep trekken. We werken bij de metamorfose van de indoorcycling ruimte samen met diverse partners gespecialiseerd in verbouwingen, vloeren, verlichting, multimedia enz. Daarbij krijgt de ondernemer alle support van ons: we passen de roosters aan, helpen de ondernemer bij de pre-sales campagne, leiden instructeurs op, regelen de marketing enz. Kortom: een turn key oplossing om meer omzet te genereren. ICG stelt een indoor cycling coordinator binnen de club aan die als vast aanspreekpunt fungeert, waardoor middels periodiek overleg kan worden bijgestuurd om positieve resultaten te waarborgen. De meerprijs die clubs betalen voor het “Partner in Business” contract wordt direct geherinvesteerd in de club. Het concept is helder, eerlijk en succesvol.

MyRide PLUS.

De hele markt vraagt om meer beleving, het toverwoord van 2011 & 2012. “Wij hebben het antwoord. De Indoorcycling Group heeft met de MyRide PLUS de unieke oplossing tot het virtueel ondersteunen van de indoor cycling classes. Hierbij moet direct benadrukt worden dat de instructeur nog altijd de key-factor tot het succes van de lessen blijft. En ja, er is een oplossing voor Low-Budget centra die ook in beperkte mate indoorcycling aan willen bieden.” Zo zijn er twee versies van Myride PLUS, een uitgeklede versie voor Low-Budget en de uitgebreide “Live Coaching module”. De laatste is een ware traktatie voor leden en instructeurs. Naast de fantastische beelden van meer dan 140 locaties, die in Full HD kwaliteit zijn opgenomen, worden instructeurs de ware DJ’s van de indoorcycling classes. Het componeren van beelden met eigen muziek (dolby surround) en het afwisselen van trainingsinformatie (Hartslag, trainingverloop, tijd, enz) tijdens de training geeft enorme dynamiek aan de lessen. Het geeft een extra ‘boost’ aan de toch al energieke workout die indoorcycling met zich meebrengt.

MyRide PLUS biedt clubs:

• Full HD beelden van prachtige locaties.

• Meer lesuren op het rooster.

• Indoorcycling classes in daluren.

• Veilige trainingen voor beginners.

• Stedentrips met uitleg.

• Tour de France / Giro d’Italia en nog veel meer….

MyRide PLUS is een High End Product. Er zijn soortgelijke producten op de markt die van Nederlandse bodem komen, maar als je weet dat

- Myride PLUS in samenwerking met Virtual Active is gebouwd;

- ICG in Amerika in hetzelfde pand is gaan zitten om zo een perfecte synergie tot stand te brengen;

- Matrix Fitness en ICG een exclusief contract hebben met Virtual Active en dat er inmiddels meer dan € 2.000.000,- in research en development is gestoken,

dan begrijp je dat dit terug komt in de kwaliteit en continuïteit van het product. Daarnaast zitten clubs niet vast aan een licentie. Wij hebben pasklare concepten die in combinatie met MyRide PLUS nieuwe inkomsten genereren. Neem gerust contact op voor een inventarisatiegesprek om indoorcycling binnen uw club een boost te geven.

I: www.indoorcycling.nl

E: info@indoorcycling.nl

F: www.facebook.com/indoorcycling.nl

indoor cycling I producten en concepten

body•LIFE 10I2011 I

Edities