Coverstory Better Belly®

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr10 2011

I body•LIFE 10I2011

Better Belly® heeft de X-factor

Better Belly® is volgens Peter een product dat zichzelf verkoopt. “Toen ik ermee begon, leverde een advertentie in de plaatselijke krant gelijk 300 deelnemers op. Tel daarbij op de enthousiaste verhalen vanuit de fitnesscentra en het is duidelijk dat Better Belly® een trigger is om mensen naar je fitnesscentrum te krijgen.” Voor wie niet overtuigd is van de toegevoegde waarde van Better Belly®, doet Peter aan 50 fitnessondernemers een uniek aanbod: 14 dagen gratis uitproberen van de Better Belly® inclusief marketing ondersteuning en programma.

Doelgroep

Met Better Belly® richt Peter zich vooral op de niet-sporters. “Iedereen zit namelijk in dezelfde vijver te vissen om nieuwe leden te werven, terwijl 80% van de bevolking niet aan sport doet. Met Better Belly® is een ondernemer in staat om nieuwe doelgroepen aan te boren, is de ervaring van de ondernemers die reeds met Better Belly® werken. Uiteraard komen er veel vrouwen op af, die graag een paar kledingmaten minder willen hebben, maar eigenlijk geen zin hebben om te sporten. Better Belly® biedt uitkomst en geeft al in 4 weken tijd resultaat en een stimulans om door te gaan.” De praktijk leert volgens Peter dat 30 tot 40% van de mensen die aan een Better Belly® programma hebben meegedaan, naderhand lid worden bij het fitnesscentrum. “Dat komt mede door de vele contactmomenten die je hebt met de klanten tijdens het programma. Het is dus nog een kleine moeite om de klanten, die al binnen zijn, lid te maken van je fitnesscentrum.”

Concept

“Voor fitnesscentra is Better Belly® meer dan een interessant concept”, is de overtuiging van Peter. “Zeker omdat het product zich in de praktijk heeft bewezen en veel nieuwe klanten heeft opgeleverd.” Getuige ook de enthousiaste reacties niet alleen van de deelnemers, maar ook van de ondernemers. Jeroen Maas van Jeroen Maas Sports Company in Hoofddorp wil niet meer zonder. “Nadat ik de Better Belly® had aangeschaft en er mee ben gaan adverteren, had ik in no-time 350 nieuwe klanten er bij.” Enthousiaste verhalen krijgt Peter ook over de werking van het apparaat, bijvoorbeeld van mensen met rugklachten, waarvoor Better Belly® een probaat middel lijkt te zijn, maar ook in de bestrijding van diabetes. Een deelnemer meldt dat hij dankzij Better Belly® het aantal medicijnen drastisch heeft kunnen verminderden en door Better Belly® plezier heeft gekregen in het sporten. Bovendien is het betaalbaar. “Wij rekenen geen licentiekosten. Fitnesscentra kunnen de Better Belly® aanschaffen voor een prijs van €325,- excl. BTW. Daarbij krijgen ze natuurlijk de nodige uitleg hoe ze alles het beste kunnen aanpakken en welke prijzen ze het beste kunnen hanteren. Wij vragen voor 12 trainingen (3x per week gedurende 4 weken) met de Better Belly® een prijs van €40,- voor leden (i.c.m. een abonnement van het fitnesscentrum) en voor niet leden €80,-. Als je dit afzet tegen de kosten van het apparaat, dan leveren 4 niet-leden in 1 maand tijd €320,- omzet op. Het apparaat heb je dan al in feite terugverdiend. In onze beide fitnesscentra in Bussum en Utrecht werken we met zes Better Belly® banden. Doordat de deelnemers gespreid komen, kunnen we gemakkelijk met twee Better Belly® banden 20 deelnemers bedienen en dat levert al gauw zo'n €800,- per maand op.” Met wat extra reclame haal je volgens Peter zeker 100 personen binnen. “Maar ook zonder reclamecampagne is werken met Better Belly® al een succes! Leden in het sportcentrum zien andere mensen trainen met de Better Belly®, horen hun positieve verhalen en zien het resultaat.” Peter adviseert om Better Belly® actiematig in te zetten gedurende het seizoen, bijvoorbeeld na de feestdagen of voor de zomerperiode. “Zelf doen we regelmatig acties. Afgelopen jaar hebben we twee acties gedaan via Groupon, voor €19,95 konden de mensen een maand onbeperkt sporten inclusief 12x met Better Belly®. De eerste was midden in de zomer en toen werden er meer dan 150 vouchers verkocht. De tweede keer was afgelopen november en toen werden er zelfs meer dan 400 vouchers verkocht. Hoewel dat misschien niet direct de volle winst oplevert, heb je wel direct een groot aantal potentiële leden binnen”, aldus Peter.

Better Belly® Boost

De nieuwste ontwikkeling is de Better Belly® Boost, die speciaal is ontwikkeld voor gebruik in groepslessen. “Het is een draadloze infrarode band die werkt d.m.v. een oplaadbare batterij, die op verschillende standen (temperaturen) gezet kan worden”, legt Peter uit. “De Better Belly® Boost is tevens een mooie tool om samen met de Better Belly® in te zetten. Zo is het mogelijk af te wisselen met de training. De ene keer kan er gekozen worden voor een cardiotraining zoals de loopband, crosstrainer of fiets, en de andere keer kan men een keuze maken uit de groepslessen. In ons eigen centrum hebben we een aantal slechtlopende groepslessen vervangen door speciale Better Belly® Boost lessen. Men krijgt in deze les een Better Belly® Boost om en deze les is puur gericht op de vetverbranding. Door deze verandering is het aantal klanten op dit uur enorm gestegen.”

www.betterbelly.nl

Maak kennis met dit unieke concept

Sinds de introductie twee jaar geleden, is Better Belly® een succes geworden in ‘fitnessland’, zegt initiatiefnemer Peter Boog. In meer dan 600 fitnesscentra in Nederland hebben tot op heden al tussen de 200.000 en 300.000 mensen met de Better Belly® getraind en extra omzet voor de fitnessondernemers gegenereerd.

Better Belly® is volgens Peter een product dat zichzelf verkoopt. “Toen ik ermee begon, leverde een advertentie in de plaatselijke krant gelijk 300 deelnemers op. Tel daarbij op de enthousiaste verhalen vanuit de fitnesscentra en het is duidelijk dat Better Belly® een trigger is om mensen naar je fitnesscentrum te krijgen.” Voor wie niet overtuigd is van de toegevoegde waarde van Better Belly®, doet Peter aan 50 fitnessondernemers een uniek aanbod: 14 dagen gratis uitproberen van de Better Belly® inclusief marketing ondersteuning en programma.

Doelgroep

Met Better Belly® richt Peter zich vooral op de niet-sporters. “Iedereen zit namelijk in dezelfde vijver te vissen om nieuwe leden te werven, terwijl 80% van de bevolking niet aan sport doet. Met Better Belly® is een ondernemer in staat om nieuwe doelgroepen aan te boren, is de ervaring van de ondernemers die reeds met Better Belly® werken. Uiteraard komen er veel vrouwen op af, die graag een paar kledingmaten minder willen hebben, maar eigenlijk geen zin hebben om te sporten. Better Belly® biedt uitkomst en geeft al in 4 weken tijd resultaat en een stimulans om door te gaan.” De praktijk leert volgens Peter dat 30 tot 40% van de mensen die aan een Better Belly® programma hebben meegedaan, naderhand lid worden bij het fitnesscentrum. “Dat komt mede door de vele contactmomenten die je hebt met de klanten tijdens het programma. Het is dus nog een kleine moeite om de klanten, die al binnen zijn, lid te maken van je fitnesscentrum.”

Concept

“Voor fitnesscentra is Better Belly® meer dan een interessant concept”, is de overtuiging van Peter. “Zeker omdat het product zich in de praktijk heeft bewezen en veel nieuwe klanten heeft opgeleverd.” Getuige ook de enthousiaste reacties niet alleen van de deelnemers, maar ook van de ondernemers. Jeroen Maas van Jeroen Maas Sports Company in Hoofddorp wil niet meer zonder. “Nadat ik de Better Belly® had aangeschaft en er mee ben gaan adverteren, had ik in no-time 350 nieuwe klanten er bij.” Enthousiaste verhalen krijgt Peter ook over de werking van het apparaat, bijvoorbeeld van mensen met rugklachten, waarvoor Better Belly® een probaat middel lijkt te zijn, maar ook in de bestrijding van diabetes. Een deelnemer meldt dat hij dankzij Better Belly® het aantal medicijnen drastisch heeft kunnen verminderden en door Better Belly® plezier heeft gekregen in het sporten. Bovendien is het betaalbaar. “Wij rekenen geen licentiekosten. Fitnesscentra kunnen de Better Belly® aanschaffen voor een prijs van €325,- excl. BTW. Daarbij krijgen ze natuurlijk de nodige uitleg hoe ze alles het beste kunnen aanpakken en welke prijzen ze het beste kunnen hanteren. Wij vragen voor 12 trainingen (3x per week gedurende 4 weken) met de Better Belly® een prijs van €40,- voor leden (i.c.m. een abonnement van het fitnesscentrum) en voor niet leden €80,-. Als je dit afzet tegen de kosten van het apparaat, dan leveren 4 niet-leden in 1 maand tijd €320,- omzet op. Het apparaat heb je dan al in feite terugverdiend. In onze beide fitnesscentra in Bussum en Utrecht werken we met zes Better Belly® banden. Doordat de deelnemers gespreid komen, kunnen we gemakkelijk met twee Better Belly® banden 20 deelnemers bedienen en dat levert al gauw zo'n €800,- per maand op.” Met wat extra reclame haal je volgens Peter zeker 100 personen binnen. “Maar ook zonder reclamecampagne is werken met Better Belly® al een succes! Leden in het sportcentrum zien andere mensen trainen met de Better Belly®, horen hun positieve verhalen en zien het resultaat.” Peter adviseert om Better Belly® actiematig in te zetten gedurende het seizoen, bijvoorbeeld na de feestdagen of voor de zomerperiode. “Zelf doen we regelmatig acties. Afgelopen jaar hebben we twee acties gedaan via Groupon, voor €19,95 konden de mensen een maand onbeperkt sporten inclusief 12x met Better Belly®. De eerste was midden in de zomer en toen werden er meer dan 150 vouchers verkocht. De tweede keer was afgelopen november en toen werden er zelfs meer dan 400 vouchers verkocht. Hoewel dat misschien niet direct de volle winst oplevert, heb je wel direct een groot aantal potentiële leden binnen”, aldus Peter.

Better Belly® Boost

De nieuwste ontwikkeling is de Better Belly® Boost, die speciaal is ontwikkeld voor gebruik in groepslessen. “Het is een draadloze infrarode band die werkt d.m.v. een oplaadbare batterij, die op verschillende standen (temperaturen) gezet kan worden”, legt Peter uit. “De Better Belly® Boost is tevens een mooie tool om samen met de Better Belly® in te zetten. Zo is het mogelijk af te wisselen met de training. De ene keer kan er gekozen worden voor een cardiotraining zoals de loopband, crosstrainer of fiets, en de andere keer kan men een keuze maken uit de groepslessen. In ons eigen centrum hebben we een aantal slechtlopende groepslessen vervangen door speciale Better Belly® Boost lessen. Men krijgt in deze les een Better Belly® Boost om en deze les is puur gericht op de vetverbranding. Door deze verandering is het aantal klanten op dit uur enorm gestegen.”

www.betterbelly.nl

coverstory I branche actueel

'De non-sporter is gevoelig voor snelle beloningen, dus ...... geef ze een hulpmiddel, maak het te behalen resultaat inzichtelijk en je hebt er een nieuwe sporter bij!!'

body•LIFE 10I2011 I

Edities