Vitaliteit, gezondheid en welzijn

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr4 2011

Lesley Verwoord,

zelfstandig personal trainer

Mijn naam is Lesley Verwoord en ik ben zelfstandig Personal Trainer in omgeving Zevenaar(Gld). Genoemde stelling is onjuist omdat sportcentra verschillend zijn van elkaar. Maar er is altijd behoefte aan extra begeleiding. Personal training kan altijd een toegevoegde waarde zijn voor centra!

Betere stelling zou zijn; hoe implementeer ik personal training in mijn centrum? Kijk dan naar de volgende aspecten:

·    budget- of luxe centrum

·    (extra) inhoud v/d training

·    verwachte aantal afnemers in de regio en prijsstelling

·    zelfstandige of loondienst PT-er

·    zelf concept ontwikkelen of franchise

·    soort PT-er die bij de club past/ etc etc.

Kortom; eerst nadenken dan doen! Veel centra doen maar wat vanwege het vrije beroep. Dat doet afbreuk aan het vak, en de vakmensen.

Rob Trousselot,

LIJFSTIJL Centrum Franchise

€ 15,95 per maand, ligt er een kans voor een grootschalige introductie van personal training.

Mark de Wit,

LAPT Master Trainer

Fitnessclubs in Nederland zijn wel degelijk klaar voor Personal Training, maar in de meeste gevallen weten zij nog niet hoe. Concurrentie op basis van “hetzelfde aanbieden maar voor een lagere prijs” werkt allang niet meer. Succesvolle fitnessclubs hanteren een model, welke door middel van optimale service en maximale kwaliteit, het werkelijk behalen van het gewenste trainingsresultaat van de klant mogelijk maakt. Concurrentie op basis van behaald resultaat dus. Onze leden willen uiteindelijk maar één ding. Zichtbare en voelbare resultaten!

Om Personal Training te laten slagen hebben fitnessclubs, naast de juiste tools, wel beproefde en gedegen systemen nodig. Personal Training is dan niet alleen een profit center maar ook een extra

‘added value’ in de club. De Nederlandse consumentenmarkt is er zeker klaar voor!

Lino Ottenhof,

zelfstandig Personal Trainer

Helemaal mee eens! Mijn ervaring met fitnessclubs in Amsterdam kan dit beamen. Er wordt naar mijn mening teveel gericht op sales aan de voorkant door fitnessclubs en niet op retentie, dus het binnenhalen en niet het binnenhouden van klanten. Personal Trainers moeten juist gericht zijn op retentie om hun veel kleinere klantenbestand dan fitnessclubs te laten groeien. Dat betekent dus automatisch een dubbele win als je als fitnessclub PT’ers over de vloer hebt lopen nl.: 1. Uitstraling en expertise op je werkvloer waar je niet voor hoeft te betalen. 2. Behoud van klanten die door PT’ers getraind worden. Nu komt daar in de realiteit nog een win bij voor de fitnessclubs nl.: 3. Een hoge huurprijs per maand (500-800,-) waar niks extra’s voor gedaan hoeft te worden.

Ondanks deze 3x win heb ik in de jaren een uitermate arrogante en angstige houding ervaren bij fitnessclubs…waarom? En vooral: stel je voor als er meer synergie zou zijn met PT’ers!

Moes Chraou,

Personal Trainer

“De Nederlandse sportscholen zijn niet klaar voor Personal Training wanneer ze zich niet hebben verdiept in de ontwikkelingen in de fitnessbranche. Personal Training is op dit moment niet weg te denken in een club. De consument in Nederland weet wat personal training is, weet wat het effect is en daarnaast is gebleken dat het behalen van persoonlijke resultaten met standaard fitness instructie voor de grootste groep een utopie is. De tijd is aangebroken dat mensen bewust  kiezen voor resultaat, kennis en een stevige doch menselijke stok achter de deur.  Personal Training is in razende ontwikkeling, de consument is er klaar voor en de clubs moeten daar op in springen. Now is the time!”

stelling I producten en concepten

body LIFE 4I2011 I

Edities