Case study: Hoe ga je om met nieuwe klanten

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr1 2011

I body LIFE 1I2011

NEWS

Nieuwe klanten en meer omzet? Het kan well… met WellVit

Hoe presenteer je je richting het bedrijfsleven? Waar kun je op een onderscheidende, uitgebreide, kwalitatief hoogwaardige manier je bedrijf profileren? Wat is een succesvolle manier om nieuwe diensten en aanbiedingen te plaatsen? Waarmee bereik je een grote (zakelijke) doelgroep?

WellVit is hét online-podium dat op een vernieuwende manier wellness en vitaliteit aanbiedt, overzichtelijk gepresenteerd in de categorieën bewegen, beauty, ontspannen, vitaliteit en persoonlijke ontwikkeling. Via WellVit kun je je bedrijf onderscheidend presenteren én je aanbiedingen promoten.

WellVit richt zich op werkgevers die het podium standaard of op maat inzetten richting medewerkers. Dit ondersteund met structureel budget en actiematige vouchers zorgt voor nieuwe klanten en extra omzet. Gebruikers kiezen en bestellen zelf direct online!

Aanmelden is eenvoudig via www.wellvit.nl/mailing en onze redactie maakt vrijblijvend een professioneel bedrijfsprofiel voor je. Extra info en contact info@wellvit.nl tel. 0299 406324.

Actueel nieuws

Wellness & Health

11 jaar ‘Pilates Company’.

Het is alweer elf jaar geleden dat Debbie Jenner haar ‘Pilates Company’ startte en daarmee deze bewegingsmethode bij de consument in Nederland bekendheid begon te geven. Inmiddels is Pilates een begrip en is de ‘Pilates Company’ in Nederland het meest succesvolle opleidingsinstituut binnen de fitnessindustrie.

Tegenwoordig is het - vooral in het buitenland - trend om in fitnesscentra hybride lessen aan te bieden. Er is ook duidelijk behoefte aan meer keuze bij de mind-body lessen en vooral aan lessen die zich richten op ontspanning en momenten van rust.

Dat is de reden waarom de ‘Pilates Company’ haar opleidingsaanbod uitbreidt met ondermeer een opleiding ‘Yoga voor kinderen (KYDO)’ én Debbie’s originele ‘Relaxercise.’ Debbie gaf ‘Relaxercise’ voor het eerst vijftien jaar geleden toen mind-body nog een vaag begrip was. ‘Relaxercise’ is een menging van diverse disciplines met als doelstelling bewuste lichamelijke en geestelijke ontspanning en het weer opladen van de batterijen.

In een tijdperk waarin velen lijden aan stress en infobesitas is ‘Relaxercise’ een gegarandeerde succesformule.

Voor meer informatie: www.pilatescompany.nl

Wat is Body Support?

Body Support is een online voedingsprogramma, gemaakt ter ondersteuning van sportcentra.

Het voedingsprogramma leert uw instructeurs om uw klanten op een verantwoorde manier met voeding om te laten gaan en hen daarmee te motiveren. Body Support gaat uit van het individu, iedereen is anders. De voedingsadviezen zijn persoonlijk en op maat gemaakt. Aan de hand van lengte, gewicht, vetpercentage en leefpatroon wordt de energiebehoefte bepaald.

Via de energiebehoefte worden er vanuit de database persoonlijke voedingsschema’s gemaakt .

Tijdens de training kan de klant met vragen terecht bij zijn instructeur die op zijn beurt een beroep kan doen op de online vraagbaak van Body Support.

De dagmenu’s die bij het voedingschema horen bestrijken een periode van 10 weken waardoor een intensief contact met de klanten ontstaat.

De aanschaf van het programma zorgt voor een grotere klantenbinding een versneld trainingsresultaat en een grotere omzet.

Voor meer informatie www.bodysupport.nl

Trend uit Zweden: Chillen op de spijkermat

De Zweedse acupressuur mat 'Nails of Bliss' is een yogamat, maar dan met bijna 6000 plastic nageltjes die helpen de bloedcirculatie en de opname van zuurstof te verhogen. Regelmatig gebruik van 'Nails of Bliss' helpt tegen spier- en gewrichtspijnen, vermindert stress, ontspant en stimuleert een gezonde slaap. De 'Nails of Bliss' mat is ontwikkeld in samenwerking met Zweedse dokters en chiropractors. In Zweden is de mat rázend populair. Zweden loopt voorop met veel trends op het gebied van wellness en vitaliteit. WellVit, dat de Nederlandse introductie begeleidt, verwacht dan ook dat 'Nails of Bliss' in Nederland een hit zal worden. Nieuw, een item waarover gesproken wordt, uitstekend verkoopartikel en inzetbaar als incentive. De mat wordt geleverd in een praktische katoenen hoes en leverbaar in diverse kleurcombinaties. Consumentenprijs 59,99 euro.

Inlichtingen en bestellen: info@wellvit.nl

www.wellvit.nl www.nailsofbliss.nl tel. 0299 406324

Plantina feliciteert Nicolien Sauerbreij

15 december 2010. Plantina Vitaminen feliciteert Nicolien Sauerbreij met haar uitverkiezing tot Sportvrouw van het Jaar. De olympisch kampioene snowboarden werd door haar collega's verkozen boven schaatsster Ireen Wüst en langeafstandszwemster Linsy Heister. Zesvoudig winnares Sjoukje Dijkstra overhandigde tijdens het Sportgala de Jaap Eden-trofee aan Ed Hasselman, commercieel manager van Nicolien Sauerbreij. Zelf kon Sauerbreij niet op het Sportgala aanwezig zijn, vanwege wereldbekerwedstrijden in de Verenigde Staten.

Sauerbreij dankt de uitverkiezing aan de winst van de wereldbeker dit jaar, maar vooral aan haar prestatie tijdens de Spelen in Vancouver. Sauerbreij's gouden medaille was een historische medaille: het eerste Nederlandse olympische wintersportgoud dat niet op het ijs is veroverd. Het was bovendien de honderdste gouden medaille voor Nederland in de olympische geschiedenis.

Plantina Vitaminen is al jarenlang sponsor van Nicolien Sauerbreij. “Als vaste basis gebruik ik een drietal producten van Plantina”, vertelt ze. “Dat zijn de multi, vitamine C en visolie. Daarnaast gebruik ik zeer regelmatig ribose en Q10 om het herstel na een training of wedstrijd te bevorderen en om scherp en geconcentreerd te zijn.”

www.plantina.nl

Spetterende actie PowerBar

PowerBar is een van de grootste sportvoedingsmerken in de wereld en biedt fitnesscentra een breed assortiment kwalitatief hoogwaardige sportvoeding en sportdranken.

Vanaf begin januari is de nieuwjaarsactie ingezet. Deze actie is gericht op uw leden. Zij krijgen bij aankoop van twee PowerBar producten een speciaal PowerBar zweetbandje cadeau!

Bij bestelling van producten ontvangen de klanten GRATIS zweetbandjes en speciaal promotiemateriaal.

Ook iets extra’s voor uw leden? Wij helpen u graag op weg om commercieel meer uit uw horeca te halen!

Contactgegevens:

NutriSense Benelux • 033-4655622 • info@nutrisense.nl

Wees er snel bij, want deze actie geldt zolang de voorraad strekt.

SKECHERS TEKENT WERELDWIJD EEN SHAPE-UPS SAMENWERKING MET BROOKE BURKE

SKECHERS kondigde een samenwerking aan die voortduurt tot in 2011. TV personality Brooke Burke blijft fit op Shape-ups!

Een wereldwijd fenomeen! De gepatenteerde SKECHERS Shape-ups fitness footwear lijn met een breed scala aan stijlen en gespecialiseerde technieken is perfect voor Brooke´s drukke levensstijl. Met deze nieuwe samenwerking geeft Brooke Burke gezicht aan de wereldwijde campagne voor Shape-ups via print, televisie, online en outdoor.

“Ik ben altijd een fan geweest van SKECHERS schoenen, maar belangrijker nog zijn mijn fantastische ervaringen met SKECHERS, van modellenwerk tot aan charity projecten” zei Burke, die een lange historie heeft met SKECHERS — Ze werkte als een SKECHERS model in 1995 en keerde in 2009 terug naar SKECHERS voor de charity campagne “Nothing Compares to Family”. “Als een drukke carrière moeder is het lastig om tijd te vinden om in vorm en fit te blijven, maar Shape-ups maken het makkelijk. Ik kan het verschil al merken!”

Voor verkooppunten kun je terecht op www.nl.skechers.com

news I health

body LIFE 1I2011 I

Edities