Column Marie Anne van Laak

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr6 2012

Het is nu bijna 7 maanden geleden dat Wendy is gestart met haar onderneming. “Tot nu toe verloopt alles volgens plan”, vertelt Wendy. “Ik heb de startfase achter de rug en ben nu aan het doorgroeien naar de volgende fase waarin ik het ledenbestand verder wil uitbouwen.”

Tijdsindeling

Inmiddels heeft Wendy een aardig ledenbestand opgebouwd. “Het is wel de kunst om mijn tijd goed in te delen voor zowel het geven van de reguliere en proeftrainingen, als het bijhouden van de administratie en het plegen van acquisitie. Zeker nu het aantal reguliere trainingen begint toe te nemen. Al met al gaat er behoorlijk wat tijd in het ondernemen zitten en zijn het lange dagen, maar dat hoort erbij. Als alles volgens plan verloopt, zal er op termijn een parttime trainer bij komen die een deel van de trainingen zal gaan geven, zodat ik mij ook kan blijven focussen op het ondernemerschap en de acquisitie”, aldus Wendy.

Concurrentie

Zeker in deze tijd is het werven van nieuwe leden volgens Wendy geen sinecure. “Er is momenteel veel concurrentie in de fitnessbranche, met als gevolg dat de prijzen onder druk komen te staan. Onze prijzen liggen wel wat hoger dan een sportschoolabonnement, maar hiervoor krijgen de mensen wel een uniek concept met personal trainer waarmee wij ons onderscheiden van reguliere fitnesscentra. Daarnaast sluit het fit20 concept aan op onze huidige maatschappij waarin we steeds drukker zijn en minder tijd hebben – of maken – om iets aan beweging te doen. Met fit20 bieden wij met minimale tijdsinvestering maximaal rendement in fitheid en gezondheid”, zegt Wendy.

Nieuwe leden werven

Als startende onderneemster kan Wendy op dit moment zeker nog niet achterover leunen en ze moet vol aan de bak om nieuwe leden te werven. “Recent ben ik lid geworden van twee businessclubs hier in de regio die mij de mogelijkheid bieden om fit20 te presenteren en bekend te maken aan het bedrijfsleven in Veenendaal, Ede en omgeving. Daarnaast heb ik de afgelopen periode geadverteerd in verschillende lokale bladen, wat positieve reacties heeft opgeleverd. Ook heb ik diverse acties gedaan in samenwerking met andere bedrijven, waaronder een bloemist voor de secretaressedag en een actie met een zonnebankstudio rondom Koninginnedag. In de komende tijd wil ik me actief gaan richten op senioren. Dit is ook zeker een doelgroep voor fit20 en we hebben zeer positieve resultaten met deze groep in al wat langer bestaande fit20 studio’s. Bij het ouder worden nemen onder andere spierkracht en botdichtheid af. fit20 versterkt de spieren en verhoogt de botdichtheid en gaat dit dus tegen. Naast het benaderen van deze doelgroep zal ik nog een aantal andere acties gaan doen in de komende periode. Ik heb er zin in!” Hoe het Wendy verder vergaat, kunt u lezen in de volgende body•LIFE.

Wie ben ik?

In het afgelopen nummer van body•LIFE heeft u het interview kunnen lezen met startende onderneemster Wendy Vink die begin dit jaar de franchise studio fit20 Veenendaal-Ede opende. In elke editie van body•LIFE komt een verslag over hoe het Wendy vergaat.

wie ben ik? I business

body•LIFE 6I2012 I

Edities