CTO Papendal speelt belangrijke rol voor Olympische Sporters

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr4 2012

I body•LIFE 4I2012

HDD Group viert dit jaar haar 20-jarig jubileum! De missie van HDD Group is om fitnessclubs- en professionals in Europa te helpen commercieel succesvol te zijn, door het leveren van fitnessconcepten- en producten voor groepsfitness, Personal Training en ledenwerving- & behoud.

HDD Group bestaat inmiddels uit vier onafhankelijke bedrijfsonderdelen: Les Mills, het agentschap voor de Les Mills groepsfitnessprogramma’s. Studion, leverancier van kwalitatieve fitnessmaterialen. SLIM, het trainingsinstituut voor professioneel management in de fitnessbranche en LAPT, het Personal Training concept om Personal Training als profitcenter in de club te integreren. We spraken Algemeen Directeur Jan Middelkamp en Financieel Directeur Derk van ’t Sant over het 20-jarig bestaan, de opkomst, groei en toekomst van HDD Group.

Opkomst HDD Group

“Wanneer ik aan het begin van HDD denk, denk ik terug aan de tijd dat we net begonnen met het verkopen van The Original Step in de Benelux”, aldus Derk van ’t Sant. “De eerste voorraad steps lag opgeslagen in de garage van de ouders van David (de tweede ‘D’ uit HDD). We kenden de fitnessbranche toen nauwelijks en achteraf gezien blijkt dat in die periode de branche zich ook pas begon te organiseren. Het was een spannend avontuur.”

Ontwikkeling

“In ’95 /’96 begon HDD met de verkoop van fitnessmaterialen”, vult Jan Middelkamp aan. “Dat was niet direct een succes en dat is een belangrijk leerpunt geweest. In ’97 werd HDD het agentschap van Les Mills in de Benelux. De focus verschoof van de verkoop van materialen richting de verkoop en ontwikkeling van solutions.”

Derk van ‘t Sant benadrukt: “Les Mills is de belangrijkste ontwikkeling voor HDD geweest. Door Les Mills is de groei van HDD in een stroomversnelling gekomen. Les Mills International stak veel tijd en energie in het helpen en ontwikkelen van de agentschappen. Een andere ontwikkeling is het feit dat HDD de laatste jaren steeds meer zelf begint te produceren in plaats van een doorgeefluik te zijn voor andere producenten. Zo produceren we zelf Studion producten en is het LAPT concept van eigen makelij.”

Hoogtepunt

“HDD Group is één van de meest succesvolle Les Mills agentschappen”, vertelt Jan Middelkamp. “Voor een kleine regio als Nederland/Vlaanderen is dat een unieke prestatie.”

Derk van ‘t Sant verklaart: “Ik kan me herinneren dat ik in de periode van snelle groei soms even een moment van bezinning kon hebben. Dan kon ik me ineens realiseren hoeveel geluk we hebben gehad dat het allemaal zo gelopen is.”

Drijfveren

“Mijn drijfveren zijn mijn passie voor de producten en de ‘solutions’ die HDD Group biedt”, redeneert Jan Middelkamp. “De internationale focus, waardoor er nieuwe relaties ontstaan en de cultuurverschillen die overwonnen worden. Maar ook innovaties binnen het bedrijf, zoals LAPT en de medewerkers, die heel verschillend van elkaar zijn, maar elkaar aanvullen en versterken.” ”HDD is een mooi bedrijf dat goede dingen doet”, zegt Derk van ’t Sant. “Ik denk dat heel veel mensen plezier beleven aan het feit dat ze sporten en bewegen. Ikzelf heb altijd iets gehad met sport en fitness. Het product blijft mij altijd intrigeren.”

Succes

Jan Middelkamp verklaart: “De mix van verschillende medewerkers heeft een synergetisch effect. Daarnaast zien we in dat we niet alles kunnen en blijven we specialistisch. We leggen de focus op de werkvelden groepsfitness, Personal Training en clubmanagement.”

Derk van ’t Sant voegt toe: “Zelfs toen we alleen goederen verkochten, zagen we al in dat clubeigenaren vooral behoefte hebben aan kennis en trainingen. Ik denk dat we in de beginjaren een goede basis hebben gelegd door een eerlijke zakenpartner te willen zijn voor fitnessclubs. Daarnaast blijken onze producten goed aan te slaan bij clubleden. En daar gaat het toch allemaal om.”

Toekomst

Jan Middelkamp concludeert: “Onze visie is en blijft: fitness verhoogt de kwaliteit van leven en zou daarom deel moeten uitmaken van ieders leven, week in week uit. Onze missie voor de toekomst is om expert in onze vakgebieden te worden in Europa en fitnessclubs te helpen om langdurig succesvol te worden en te blijven.”

20 spectaculaire dagacties in mei

Om het 20-jarig bestaan van HDD Group te vieren, trakteert HDD Group in mei op 20 dagacties van Studion. Met kortingen tot 60 procent besparen clubs honderden euro’s op groepsfitness- en Personal Training producten. Kijk op www.studion.nl voor de actuele dagactie!

Kijk voor meer informatie op

www.hddgroup.com.

HDD Group bestaat inmiddels uit vier onafhankelijke bedrijfsonderdelen: Les Mills, het agentschap voor de Les Mills groepsfitnessprogramma’s. Studion, leverancier van kwalitatieve fitnessmaterialen. SLIM, het trainingsinstituut voor professioneel management in de fitnessbranche en LAPT, het Personal Training concept om Personal Training als profitcenter in de club te integreren. We spraken Algemeen Directeur Jan Middelkamp en Financieel Directeur Derk van ’t Sant over het 20-jarig bestaan, de opkomst, groei en toekomst van HDD Group.

Opkomst HDD Group

“Wanneer ik aan het begin van HDD denk, denk ik terug aan de tijd dat we net begonnen met het verkopen van The Original Step in de Benelux”, aldus Derk van ’t Sant. “De eerste voorraad steps lag opgeslagen in de garage van de ouders van David (de tweede ‘D’ uit HDD). We kenden de fitnessbranche toen nauwelijks en achteraf gezien blijkt dat in die periode de branche zich ook pas begon te organiseren. Het was een spannend avontuur.”

Ontwikkeling

“In ’95 /’96 begon HDD met de verkoop van fitnessmaterialen”, vult Jan Middelkamp aan. “Dat was niet direct een succes en dat is een belangrijk leerpunt geweest. In ’97 werd HDD het agentschap van Les Mills in de Benelux. De focus verschoof van de verkoop van materialen richting de verkoop en ontwikkeling van solutions.”

Derk van ‘t Sant benadrukt: “Les Mills is de belangrijkste ontwikkeling voor HDD geweest. Door Les Mills is de groei van HDD in een stroomversnelling gekomen. Les Mills International stak veel tijd en energie in het helpen en ontwikkelen van de agentschappen. Een andere ontwikkeling is het feit dat HDD de laatste jaren steeds meer zelf begint te produceren in plaats van een doorgeefluik te zijn voor andere producenten. Zo produceren we zelf Studion producten en is het LAPT concept van eigen makelij.”

Hoogtepunt

“HDD Group is één van de meest succesvolle Les Mills agentschappen”, vertelt Jan Middelkamp. “Voor een kleine regio als Nederland/Vlaanderen is dat een unieke prestatie.”

Derk van ‘t Sant verklaart: “Ik kan me herinneren dat ik in de periode van snelle groei soms even een moment van bezinning kon hebben. Dan kon ik me ineens realiseren hoeveel geluk we hebben gehad dat het allemaal zo gelopen is.”

Drijfveren

“Mijn drijfveren zijn mijn passie voor de producten en de ‘solutions’ die HDD Group biedt”, redeneert Jan Middelkamp. “De internationale focus, waardoor er nieuwe relaties ontstaan en de cultuurverschillen die overwonnen worden. Maar ook innovaties binnen het bedrijf, zoals LAPT en de medewerkers, die heel verschillend van elkaar zijn, maar elkaar aanvullen en versterken.” ”HDD is een mooi bedrijf dat goede dingen doet”, zegt Derk van ’t Sant. “Ik denk dat heel veel mensen plezier beleven aan het feit dat ze sporten en bewegen. Ikzelf heb altijd iets gehad met sport en fitness. Het product blijft mij altijd intrigeren.”

Succes

Jan Middelkamp verklaart: “De mix van verschillende medewerkers heeft een synergetisch effect. Daarnaast zien we in dat we niet alles kunnen en blijven we specialistisch. We leggen de focus op de werkvelden groepsfitness, Personal Training en clubmanagement.”

Derk van ’t Sant voegt toe: “Zelfs toen we alleen goederen verkochten, zagen we al in dat clubeigenaren vooral behoefte hebben aan kennis en trainingen. Ik denk dat we in de beginjaren een goede basis hebben gelegd door een eerlijke zakenpartner te willen zijn voor fitnessclubs. Daarnaast blijken onze producten goed aan te slaan bij clubleden. En daar gaat het toch allemaal om.”

Toekomst

Jan Middelkamp concludeert: “Onze visie is en blijft: fitness verhoogt de kwaliteit van leven en zou daarom deel moeten uitmaken van ieders leven, week in week uit. Onze missie voor de toekomst is om expert in onze vakgebieden te worden in Europa en fitnessclubs te helpen om langdurig succesvol te worden en te blijven.”

20 spectaculaire dagacties in mei

Om het 20-jarig bestaan van HDD Group te vieren, trakteert HDD Group in mei op 20 dagacties van Studion. Met kortingen tot 60 procent besparen clubs honderden euro’s op groepsfitness- en Personal Training producten. Kijk op www.studion.nl voor de actuele dagactie!

Kijk voor meer informatie op

www.hddgroup.com.

Advertorial I business

body•LIFE 4I2012 I

Edities