LAPT JUST-QUIT

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr2 2012

I body•LIFE 2I2012

NEWS

Actueel nieuws

uit de markt

Continu Support nu nog completer

Continu Support, de unieke begeleidingsservice van NHN Support voor clubs die het web-based programma ClubPlanner gebruiken, is aangevuld met een aantal nieuwe trainingen en workshops. Dit betekent dat er voortaan nog meer mogelijkheden tot gerichte training en coaching zijn.

Wanneer u als ondernemer belang heeft bij een goed getraind en gemotiveerd team of wanneer u grip wilt hebben en houden op de instroom van nieuwe leden en het behouden van bestaande leden en voor wie hier graag structurele begeleiding bij wilt hebben, is er deze unieke begeleidingsservice van NHN Support.

Zowel managers als medewerkers worden ieder kwartaal getraind en gecoacht om optimale werkresultaten te (blijven) boeken.

Voor meer informatie over de inhoud van de trainingen en workshops met bijbehorende trainingsagenda of voor meer informatie over het web-based programmaClubPlanner:

www.nhnsupport.nl/nhn-diensten/continu-support.

Gratis EK marketingpakket voor fitnessbranche

Door bedrijven en marketeers wordt het EK ook dit jaar massaal aangegrepen om via een inhaakactie extra omzet te genereren. Samen wedstrijden bekijken, voetbalpoultjes, externe campagnes; noem het maar op! Het is logisch dat ook de Nederlandse fitnessbranche het EK 2012 aangrijpt, om een leden wervende- en/of bindende campagne te ontwikkelen. Veel acties binnen de fitnessbranche lijken erg op elkaar. Daarom stelt Hidden Profits een complete marketingcampagne ter beschikking. Gratis! Dat scheelt de hele branche veel tijd en geld. Het gratis EK marketingpakket bestaat uit een gratis online EKpoule voor de leden (en hun vrienden), gratis vermelding en deelname aan ledenwerfcampagne EKfitness.nl en gratis digitale banners om te gebruiken in de promotie op website, social media en in een nieuwsbrief.

Geïnteresseerde fitnessondernemers en bedrijfsleiders kunnen alle informatie vinden op de campagnewebsite: www.EKfitness.nl.

Activity Workx introduceert maatwerk retentieconsult

De kosten van ledenwerving nemen steeds verder toe en het belang van klantenbehoud, mede door een dreigend klantenverlies, is belangrijker dan ooit. Mede daarom introduceert Activity Workx voor fitness-ondernemers een aantrekkelijk geprijsd maatwerk retentie-consult.

Om alle ondernemers te helpen heeft Peter Wolfhagen van Activity Workx (samen met Jan Middelkamp auteur van ‘Klantenbehoud in fitnesscentra’) nu een specifiek retentieconsult ontwikkeld. Gebaseerd op meer dan 20 jaar ervaring met klantenbehoud en aangepast aan de laatste wetenschappelijke bevindingen ontvangt de club een maatwerkadvies dat gegarandeerd de retentie zal verbeteren. Dit is geen langdurig (en kostbaar) traject maar wordt binnen één dag gerealiseerd. Aan de hand van een 10-stappenplan worden de contouren voor een structureel en succesvol retentie-beleid vastgelegd.

Interesse? Neem contact op met Peter Wolfhagen via

+31 (0)6 121 405 30 of via peter@activityworkx.com.

FitSelect werving & selectie lanceert unieke service

Gemiddeld wordt circa 40% van de loonsom betaald aan sociale lasten, maar er gaat vaak veel mis bij de controle van onder andere de

afdrachtenpremies WAO/WGA en niet toegepaste (subsidie) regelingen.

FitSelect is een exclusieve samenwerking voor de fitness, wellness & leisurebranche aangegaan met een gespecialiseerde partner die directe ingangen heeft bij de Belastingdienst en het UWV. Middels een quickscan brengen zij eerst uw situatie en mogelijke haalbaarheid in kaart om op basis daarvan uw loonbelasting- en premieafdrachten te laten controleren. Mede door gebruikmaking van zelfontwikkelde software en hoog gekwalificeerd personeel slaagt onze partner erin bij de meeste organisaties aanzienlijke besparingen te realiseren. Naast terugvordering van teveel betaalde premies en onbenutte subsidies adviseren zij hoe u uw organisatie op financieel HR gebied het beste kunt inrichten.

Informatie: www.fitselect.nl.

Bierbuikonderzoek activeert mannen

Uit recent onderzoek van het RIVM onder 4000 Nederlanders blijkt dat de helft van de bevolking te dik is. Bij mannen geldt dit zelfs voor zestig procent, bij de vrouwen is dat 44 procent. Bij één op de zeven bestaat er zelfs ernstig gezondheidsrisico.

Matthijs Mennes, Marketing Specialist bij Greinwalder & Partner: “Bij mannen is overgewicht vaak geconcentreerd op de buik. Trainen met de Slim Belly gordel is dan optimaal. Met het bierbuikonderzoek motiveer je inactieve mannen om de stap naar een fitnesscentrum te zetten.”

Sportschool Ebert in Drachten draait al jaren succesvol met Slim Belly. Michel Bosma: “Begin dit jaar zijn we gestart met het Bierbuikonderzoek. Na enkele advertenties en persberichten hadden we al gauw 25 leuke mannen van rond de 60, al dan niet gedwongen door hun vrouwen, die we normaal nooit hadden bereikt. Eentje verwoordde het mooi: ‘Ik had er nooit bij stilgestaan om te gaan sporten, dat hebben jullie goed gedaan, bedankt!’”

Nieuwe unieke applicatie voor de fitnessbranche

Peter Wolfhagen van Activity Workx en Philip Pijpers van Kentrium bundelen hun krachten en deskundigheid in de fitnessbranche. Dit heeft geleid tot een uniek managementinstrument, genaamd ClubSUCCESS.

Het instrument is gericht op het analyseren en managen van de belangrijkste kengetallen van een fitnesscentrum. De applicatie geeft door middel van een dashboard de fitnessondernemer op een zeer makkelijke wijze visueel inzicht in de cijfers van zijn bedrijfsvoering. Mocht iets in het rood staan of dreigen te komen dan wordt automatisch actie ondernomen en wordt het effect van die actie gemeten, hetgeen deze applicatie absoluut uniek maakt in de fitnessbranche. ClubSUCCESS biedt eindelijk een manier om uw retentie te meten, te managen en te verbeteren zonder dat het extra (personeels)tijd kost.

Informatie: www.clubsuccess.nl

Amer Sports en Sportcity organiseren succesvolle skiclinic

Leden van Sportcity hebben de afgelopen weken een stoomcursus snowfit gevolgd. De trainingen zijn volledig gericht op de spiergroepen die het meest gebruikt worden tijdens het skiën. In de vorm van zowel individuele oefeningen als groepslessen werden de leden klaargestoomd voor hun wintersport.

Voor alle deelnemers aan het snowfitplan was er de mogelijkheid zich op te geven voor een skiclinic met de wereldkampioen downhill Michael Walchhofer uit Oostenrijk. Op zaterdag 28 januari 2012 hebben twee groepen van 15 leden geskied in Snowworld Zoetermeer samen met Walchhofer. Na 2 uurtjes skiën en een heleboel handige tips, is iedereen trots naar huis gegaan met een gesigneerd kookboek van Walchhofer en zijn kok. “Het was een leuke dag met enthousiaste en sportieve mensen”, aldus Walchhofer. “Ik heb het naar mijn zin gehad op de baan in Snowworld. Een mooie gelegenheid om in een vlak land als Nederland de skisport te beoefenen!”.

nieuws I business

body•LIFE 2I2012 I

Edities