- Nieuwe spray

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr9 2013
2014- A BETTER LIFE 4 YOUâ„¢

Zo aan het einde van het jaar worden we overstelpt door terugblikken op 2013.Echter, ik wil deze gelegenheid graag aangrijpen om alvast vooruit te blikken op 2014, het Nieuwe Jaar.

Als u deze body LIFE onder ogen krijgt staat de Kerst en Oud en Nieuw al voor de deur en is het de hoogste tijd om voor te bereiden op de goede voornemens voor het Nieuwe Jaar. Ik roep u hierbij op om 2014 het jaar te maken van de verbetering van het welzijn van onze klanten. Nu zegt u misschien wat is mijn verantwoordelijkheid hierin? Ik lever de diensten om welzijn te verhogen, ik ben toch niet verantwoordelijk dat het ook werkelijk gebeurt? Nee, natuurlijk is elke Nederlander zelf verantwoordelijk voor zijn welzijn. Maar in deze tijd waar maatschappelijk verantwoord ondernemen zo hoog op de agenda staat, vind ik dat wij ons ook de verantwoordelijkheid voor het welzijn van onze klanten kunnen aantrekken.

Welzijn is een groot goed, en bestaat naast het nastreven van een goede gezondheid ook uit het voorkomen van blessures, het verhogen van het energieniveau en het controleren van het leven in het algemeen. Wij als fitnessbranche kunnen daar een belangrijke bijdrage in leveren. Door onze zorg voor de klant, door onze interesse in zijn/haar functieniveau en onze kennis om hun doelstellingen op een verantwoorde manier te realiseren, kunnen wij hen helpen hun leven te beteren en hun welzijn te verhogen. Het verbeteren van het welzijn van onze klanten en daarmee hen als klant aan ons centrum te binden, zou het doel voor 2014 kunnen zijn.

Ik ben van mening dat we in Nederland nog teveel tijd en energie steken in het binnenhalen van klanten. In de laatste weken vliegen in mijn omgeving mij de aanbiedingen van gratis inschrijven/ 2 voor de prijs van 1 etc. om de oren. Maar doen we onszelf daar een plezier mee? Als we ze binnen de deur halen en ze vervolgens maar laten “aanmodderen” met hun programma? Ik denk van niet. Veel klanten kijken naar ons op omdat zij ervan uit gaan dat wij hen zullen helpen met fitness. Maar als wij vervolgens hun vragen niet afdoende kunnen beantwoorden, blijven zij in het beste geval met vragen zitten en in het slechtste geval met een negatieve ervaring of zelfs een blessure. Allemaal redenen om deze klanten voorgoed te verliezen nu maar ook in de toekomst.

Het aantal mensen in Nederland dat gestopt is met fitness is groter dan het aantal mensen dat nog nooit gefitnesst heeft!! De vijver, waaruit we allemaal moeten vissen, raakt dus steeds dunner bevolkt als we niet iets doen aan ons image, branche-breed. Wij als fitnessbranche hebben het voordeel dat we het nuttige met het aangename kunnen verenigen. Waar oefenen bij de medische fitness/ fysio vaak ervaren wordt als revalidatie en iets dat moet, kunnen wij een omgeving creëren waar iets mag dat daarnaast dan ook nog eens heel goed voor je is.

De combinatie van verantwoord bewegen™ of sporten in een fun omgeving is de sleutel tot succes. Vraag alle grote fitnessketens maar na, sporten moet fun zijn. Alleen als we die klant willen behouden moet het ook verantwoord zijn. Daarmee halen we klanten binnen op basis van de vernieuwende en leuke trainingen, en houden we ze binnen op basis van onze verantwoorde aanpak. Met deze klanten kunnen we werken aan een toekomst, aan een weg naar een Better Life voor hen. Onze programma’s kunnen meegroeien met onze klanten van jong tot oud, van recreatieve tot professionele sporters en van revalidatie tot onderhoud. Wij zijn dan van alle markten thuis.

Ik wens u hierbij een heel bijzonder 2014 met een succesvol en groeiend centrum.

advertorial I health

Lilian Rijfkogel, LPT; C.E.A.S. Artros Healthfocusâ„¢, HQ: Almenseweg 3; 7231PG Warnsveld, Facility location: Heliumstraat 9; 7463PL Rijssen,

T: 06-53614366, E: lilian@artros.nl

Edities