- Verantwoord afvallen met BGN

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr9 2013

Eindelijk is er nu een spray op de markt die afrekent met bacteriën en stank en daarnaast laat het een frisse geur achter. Het is speciaal ontwikkeld voor al het sportmateriaal dat lastig schoon en fris blijft en onder andere te gebruiken is voor Kickboks- en bokshandschoenen, schoenen, schaatsen, braces, scheenbeschermers, bodyprotectors enz.

Slaat alle bacteriën en nare geurtjes in sportmateriaal knockout

FRESH K.O. is ontwikkeld door Remo Speijers en Sjimmie de Jong. Remo is zelf fanatiek red bull crashed ice atleet / ijshockeyer en ergerde zich aan de stinkende geur van zijn ijshockey handschoenen en handen na elke wedstrijd. “Voorheen gebruikte ik nog weleens talkpoeder in de handschoenen, maar dan kun je ze op een gegeven moment weggooien omdat je klontjesresten in de handschoenen kreeg. Daarnaast geef ik kickbokslessen in mijn sportcentrum Speijers Sport in Beuningen waar mensen klaagden over de stank in de kickbokshandschoenen. Samen met Sjimmie zijn we op zoek gegaan naar een spray die aan onze eisen kon voldoen. De meeste sprays lieten echter resten achter, voelden glibberig aan en hadden geen lekkere geur. Vandaar dat Sjimmie en ik uiteindelijk een eigen spray zijn gaan ontwikkelen. Daar zijn we lange tijd mee bezig geweest, dit om de juiste samenstellingen en verhoudingen te krijgen. Als geur hebben we mint gekozen. Een geur die ook goed is voor de luchtwegen en tevens relaxerend werkt. Daarna hebben we de FRESH K.O. spray uitvoerig in de praktijk getest voordat we het product in de markt zouden zetten.” Het resultaat is een spray die zowel voor als na het sporten te gebruiken is. Omdat deze geen resten achterlaat wordt je sportmateriaal niet glibberig waardoor je je grip kunt verliezen.

Uitstraling

“Over de uitstraling en de naam van de spray hebben we lang nagedacht”, vertelt Remo. “We wilden per se geen spuitbus met bloemetjes, maar een stoere uitstraling die Kickboksers en extreme sporters aanspreekt. Vandaar de naam FRESH K.O waarbij K.O staat voor knockout. De spraybus zelf is zwart met de naam FRESH K.O in oranje graffiti-achtige letters erop. De oranje kleur is een verwijzing naar Nederland en Olympische Sporters waarvan een aantal onze spray gebruiken zoals BMX crosser Raymond van der Biezen die vorig jaar mee heeft gedaan aan de Olympische Spelen in Londen. Hij gebruikt deze spray voor zijn hele uitrusting omdat sommige delen daarvan niet te wassen zijn en de spray zorgt voor een frisse geur.

Verkrijgbaarheid

Vorig jaar december is FRESH K.O. met de verkoop gestart van hun product dat inmiddels in meer dan 100 sportwinkels en via de webshop verkrijgbaar is. Remo denkt dat FRESH K.O. een interessant product is voor sportschoolhouders die aan vechtsporten doen. Heel veel sportscholen in Nederland gebruiken al zijn product. “Het voordeel is dat je veel langer met je materiaal kunt doen. Heel veel mensen kopen op gegeven moment nieuwe kickbokshandschoenen omdat ze de stank er niet meer uit krijgen. Bovendien doe je met deze spray aan klantenbinding bij groepslessen/clinics. Ze krijgen nu handschoenen die fris ruiken.” Inmiddels hebben ook grote bedrijven en de politiescholen FRESH K.O. ontdekt voor hun trainingen. En ook het buitenland lonkt. Het is een breed inzetbaar product. “Inmiddels is onze spray ook heel populair in de skiresorts. We hebben nu zelfs aanvragen van brandweercentra voor de brandweerpakken en helmen. Maar ook scholen gebruiken het voor de honkbalhandschoenen. En voor de kosten hoef je het niet te laten. De FRESH K.O. spray kost 14,95 euro en daar kun je bij 2 keer sporten per week zeker een half jaar mee doen. Voor sportschoolhouders die ons product willen verkopen, bieden we aantrekkelijke marges”, aldus Remo.

FRESH K.O. spray

producten I health

body•LIFE 9I2013 I

Als u deze body LIFE onder ogen krijgt staat de Kerst en Oud en Nieuw al voor de deur en is het de hoogste tijd om voor te bereiden op de goede voornemens voor het Nieuwe Jaar. Ik roep u hierbij op om 2014 het jaar te maken van de verbetering van het welzijn van onze klanten. Nu zegt u misschien wat is mijn verantwoordelijkheid hierin? Ik lever de diensten om welzijn te verhogen, ik ben toch niet verantwoordelijk dat het ook werkelijk gebeurt? Nee, natuurlijk is elke Nederlander zelf verantwoordelijk voor zijn welzijn. Maar in deze tijd waar maatschappelijk verantwoord ondernemen zo hoog op de agenda staat, vind ik dat wij ons ook de verantwoordelijkheid voor het welzijn van onze klanten kunnen aantrekken.

Welzijn is een groot goed, en bestaat naast het nastreven van een goede gezondheid ook uit het voorkomen van blessures, het verhogen van het energieniveau en het controleren van het leven in het algemeen. Wij als fitnessbranche kunnen daar een belangrijke bijdrage in leveren. Door onze zorg voor de klant, door onze interesse in zijn/haar functieniveau en onze kennis om hun doelstellingen op een verantwoorde manier te realiseren, kunnen wij hen helpen hun leven te beteren en hun welzijn te verhogen. Het verbeteren van het welzijn van onze klanten en daarmee hen als klant aan ons centrum te binden, zou het doel voor 2014 kunnen zijn.

Ik ben van mening dat we in Nederland nog teveel tijd en energie steken in het binnenhalen van klanten. In de laatste weken vliegen in mijn omgeving mij de aanbiedingen van gratis inschrijven/ 2 voor de prijs van 1 etc. om de oren. Maar doen we onszelf daar een plezier mee? Als we ze binnen de deur halen en ze vervolgens maar laten “aanmodderen” met hun programma? Ik denk van niet. Veel klanten kijken naar ons op omdat zij ervan uit gaan dat wij hen zullen helpen met fitness. Maar als wij vervolgens hun vragen niet afdoende kunnen beantwoorden, blijven zij in het beste geval met vragen zitten en in het slechtste geval met een negatieve ervaring of zelfs een blessure. Allemaal redenen om deze klanten voorgoed te verliezen nu maar ook in de toekomst.

Het aantal mensen in Nederland dat gestopt is met fitness is groter dan het aantal mensen dat nog nooit gefitnesst heeft!! De vijver, waaruit we allemaal moeten vissen, raakt dus steeds dunner bevolkt als we niet iets doen aan ons image, branche-breed. Wij als fitnessbranche hebben het voordeel dat we het nuttige met het aangename kunnen verenigen. Waar oefenen bij de medische fitness/ fysio vaak ervaren wordt als revalidatie en iets dat moet, kunnen wij een omgeving creëren waar iets mag dat daarnaast dan ook nog eens heel goed voor je is.

De combinatie van verantwoord bewegen™ of sporten in een fun omgeving is de sleutel tot succes. Vraag alle grote fitnessketens maar na, sporten moet fun zijn. Alleen als we die klant willen behouden moet het ook verantwoord zijn. Daarmee halen we klanten binnen op basis van de vernieuwende en leuke trainingen, en houden we ze binnen op basis van onze verantwoorde aanpak. Met deze klanten kunnen we werken aan een toekomst, aan een weg naar een Better Life voor hen. Onze programma’s kunnen meegroeien met onze klanten van jong tot oud, van recreatieve tot professionele sporters en van revalidatie tot onderhoud. Wij zijn dan van alle markten thuis.

Ik wens u hierbij een heel bijzonder 2014 met een succesvol en groeiend centrum.

Edities