- Greinwalder

Verschenen in BodyLIFE Benelux nr4 2014

Feestelijke opening Henk's IJzerwinkel

Op 23 mei 2014 opende judoka Henk Grol in het bijzijn van vele vrienden en familie, maar ook sponsoren en mede-atleten – waaronder de dames van het schaatsteam Team Activia – zijn gym genaamd Henk's IJzerwinkel.

Als hoofdsponsor van de judoka is Matrix Fitness de afgelopen tijd druk bezig geweest om deze unieke trainingsruimte voor Henk in te richten. Een ruimte die volledig is afgestemd op zijn trainingsbehoeften en is voorzien van Matrix' beste krachttoestellen. Deze unieke trainingslocatie werd al snel omgetoverd tot Henk's IJzerwinkel.

Tijdens de feestelijke opening konden alle genodigden het zware ijzer van Henk zelf bewonderen. Toen het moment daar was, vond de bijzondere speech van de judoka plaats. Tijdens deze speech uitte hij onder andere zijn dankbaarheid naar hoofdsponsor Matrix: “Het resultaat is gewoon geweldig. Ik ben diep onder de indruk van wat Matrix voor mij heeft gedaan in zo’n korte tijd: zonder hun had ik hier niet in deze fantastische gym gestaan.”

Wat doe je me aan met dat

Afslankonderzoek

Een fitnesscentrum dat vandaag de dag bestaansrecht wil, heeft een concept nodig dat nieuwe doelgroepen activeert. Dan is een club goed uitgerust om in het slagveld van premiumcentra, ketens, low-budgetclubs en micro-clubs te kunnen overleven. Met het Afslankonderzoek heeft Greinwalder & Partner opnieuw een tool ontwikkeld waarmee fitnesscentra effectief mensen aanspreken die normaal niet naar een fitnesscentrum gaan.

Meer dan 100 inschrijvingen

In België loopt het inmiddels storm en ook in Nederland zijn de eerste clubs succesvol gestart. Uit een mail van Isabelle & Tino van Sportzone Liedekerke aan één van de marketing specialisten van Greinwalder & Partner: “Wat doe je ons aan met het afslankonderzoek!! We hebben enkel de mailing verstuurd naar onze leden en ex-SlimBellyers en we zitten vrijwel aan de 100 personen, hoera! Het is wel intensief, van ’s morgens tot ’s avonds staat de agenda vol maar bon, als er daar enkele van blijven hangen, zijn we tevreden natuurlijk.”

Onderzoekspartners gezocht

Ook Tim Corten van Fit & Healthclub Zandhoven viert succes met momenteel 80 inschrijvingen. Het afslankonderzoek is dé succescampagne voor clubs die hun expertise willen tonen op gebied van afslanken. De doelgroep is iedereen vanaf 18 jaar met overgewicht (ongeveer de helft van de bevolking!). Bovendien is het idee ideaal inzetbaar als voorportaal van het Nationaal Afslankplan.

Wilt u meer informatie of zich aanmelden als onderzoekspartner neem dan contact op via info@greinwalder.com of tel. 062 – 8246319.

fit20 winnaar Franchise

Innovatieprijs 2014

fit20 heeft de Franchise Innovatieprijs 2014 van de Nederlandse Franchise Vereniging, NFV, in ontvangst mogen nemen. Deze innovatieprijs, die onder andere gesponsord wordt door de ING, is dit jaar voor de tweede keer uitgereikt met als doel een podium te verschaffen aan franchiseformules die een excellente prestatie leveren op het gebied van innovatie.

Deelname aan deze prijs stond open voor alle ruim 200 NFV-leden. VVD fractievoorzitter Halbe Zijlstra was speciaal aanwezig voor een toespraak en overhandigde aansluitend de trofee aan algemeen directeur Walter Vendel van fit20 franchise.

fit20 staat voor een intensieve training van twintig minuten per week. Deelnemers trainen, uitsluitend op afspraak, onder begeleiding van een professionele Personal Trainer. De Personal Trainer motiveert en heeft geeft individuele specifiekeFoto van Ophem aanwijzingen ter preventie van blessures en stelt de apparatuur in. De trainingsresultaten worden in een eigen iPad applicatie vastgelegd en met een grafiek en percentagescores inzichtelijk gemaakt. Klanten ontvangen de rapportages periodiek per mail. De trainingen vinden in normale (werk)kleding plaats. Omdat de oefeningen in slow m otion in een ruimte van 17°C gedaan worden, is douchen na de training niet nodig want er is geen zweet prikkel.

nieuws I business

body•LIFE 4I2014 I

I body•LIFE 4I2014

First Class Nutrition gaat verder waar anderen ophouden

Sinds de introductie van First Class Nutrition in 2003, is het steeds de bedoeling van het bedrijf geweest om innovatieve producten te ontwikkelen die inspelen op de specifieke behoeften van sporters. First Class Nutrition gaat verder waar andere merken ophouden en ontwikkelen uiterst efficiënte voedingssupplementen die aan de hoogste Europese anti-dopingmaatstaven voldoen.

Edities